راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

در پست مشاوره این بخش در مورد نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ( پایه دوازدهم ) ویژه داوطلبان نظام جدید در کنکور سراسری توضیح داده می شود .

مشاوره دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

داوطلبانی نظام جدید در پایه دوازدهم که قصد شرکت در کنکور سراسری 98 را دارند لازم است در مورد نحوه و شرایط دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید خود جهت ثبت نام در کنکور سراسری 98 اطلاعات کافی را داشته باشند . از سال های گذشته نمرات امتحانات نهایی در آزمون سراسری هر داوطلب تاثیر گذار می باشد که این تاثیر بدین صورت می باشد که نمرات هر درس دارای میزان تاثیر مشخص می باشد، درصد تاثیر هر ساله از سوی سازمان سنجش اعلام می شود . جهت شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری لازم است که هر یک از داوطلبان کد سوابق تحصیلی مربوط به معدل و نمرات پایه دوازدهم خود که در قالب یک کد به داوطلبان ارائه می شود را در زمان ثبت نام و یا ویرایش آزمون سراسری 98 در سامانه ثبت نام مربوط به کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش درج نمایند . در ادامه ی این پست با توجه به شرایط جدید داوطلبان پایه دوازدهم که در خرداد ماه و فاصله ی زمانی کوتاهی قبل از کنکور سراسری در امتحانات نهایی خرداد سال دوازدهم شرکت می کنند در مورد نحوه دریافت ، تایید و درج کد سوابق تحصیلی دیپلم در بخش ثبت نام کنکور سراسری 98 به طور کامل توضیح داده می شود . 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

 در ثبت نام کنکور سراسری 98 دانش آموزان پایه دوازدهم نیز باید همانند سایرین در زمان ثبت نام اولیه کد سوابق تحصیلی خود را دریافت کنند. در سال های قبل   این دسته از دواطلبان در زمان ثبت نام اولیه کنکور سراسری  تنها قادر به مشاهده و تایید اطلاعات هویتی خود بودند چرا که ثبت نام اولیه کنکور قبل از برگزاری امتحانات نهایی صورت می گیرد لذا این دانش آموزان در زمان ویرایش مشخصات ثبت نامی ( که در بازه ی زمانی مشخص قبل از برگزاری کنکور سراسری توسط سازمان سنجش اعلام می شود) کد سوابق تحصیلی خود را دریافت می کردند. اما برای ثبت نام در کنکور سراسری 98 این روند تغییر کرده است . طبق تبصره موجود در اطلاعیه سازمان سنجش مورخ 1398/11/24  دانش آموزان پایه دوازدهم نیز برای ثبت نام در کنکور سراسری 98باید طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه dipcode.medu.ir كد سوابق تحصيلي خود را دريافت نموده و در زمان ثبت‌نام با درج كد سوابق تحصيلي در پايگاه اطلاع‌ رساني سازمان سنجش اطلاعات فردي خود را مشاهده ‌نمايند. 

جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم خود ابتدا به سایت دیپ کد به آدرس dipcode.medu.ir مراجعه نمایید و بر اساس تصویر زیر بر روی قسمت مشخص شده کلیک کنید . در مرحله ی بعد طبق تصویر بعدی بر اساس مشخصات کارنامه تحصیلی خود اطلاعات مربوط به کد دانش آموزی ، کد منطقه ، کد مقطع و تاریخ تولد خود را وارد میکنید و پس از تایید وارد صفحه ی نمرات اخذ شده نهایی خود می شوید و تمامی دانش آموزان دقت نظر کافی را در این صفحه داشته باشند و تمامی نمرات را چک کنند و پس از اطمینان از صحیح بودن نمرات و تایید آنها می توانید کد سوابق تحصیلی دیپلم خود را دریافت نمایید . ( در صورتی که در نمرات شما اشتباه وجود دارد می توانید اعتراض نمایید . تمامی داوطلبان دقت نمایند که فقط یک بار می توانند اعلام مغایرت در مورد نمرات را داشته باشند لذا قبل از تایید نمرات تمامی نمرات به طور دقیق بررسی شود )

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

در این مرحله وارد این صفحه می شود که لازم است با توجه به اطلاعات خواسته شده کد های مربوطه را پر کنید . 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

نحوه دریافت کد منطقه و دانش آموزی جهت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم

جهت دریافت کد دانش آموزی خود لازم است به کارنامه تحصیلی خود در پایه دوره متوسطه دوم مراجعه کنید که با توجه به تصویر زیر می توانید به شماره دانش آموزی خود دسترسی پیدا کنی. جهت دسترسی به کد منطقه خود می توانید با مراجعه به سامانه جست و جوی کد منطقه آموزش و پرورش به این آدرس مراجعه کنید وبا وارد نمودن شهر خود کد منطقه خود را دریافت نمایید . 

راهنمای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم نظام جدید پایه دوازدهم