دیلیت اکانت تلگرام

راهنمای کامل و تصویری حذف اکانت تلگرام به صورت آنی و خودکار همراه با توضیحات تکمیلی

تلگرام با بیشتر از سیصد ملیون کاربر در سراسر دنیا از جمله پیام‌رسان های بزرگ است.  در کشور ما این پیام‌رسان با پنجاه میلیون کاربر محبوترین پیام‌رسان است ، هرچند که فیلتر شدن تلگرام در سال‌های اخیر موجب کوچ عده‌ای از کاربران آن به پیام‌رسان های دیگر شده است.

حال شما ممکن است به هر دلیلی بخواهید اقدام به حذف اکانت تلگرام خود نمایید. از جمله این دلایل می توان به فیلتر شدن آن و خروج دوستانتان از این پیام رسان اشاره کرد و یا شاید به طور کلی قصد دارید فعالیت های مجازی خود را محدود کنید.

در این مقاله کوشیده ایم راهنمای قدم به قدم دیلیت اکانت تلگرام (delete account telegram) را ارائه دهیم. همچنین حذف خودکار اکانت تلگرام نیز به صورت کامل شرح داده شده است. 

دیلیت اکانت تلگرام به صورت آسان

لازم به ذکر است حذف اکانت تلگرام از طریق خود اپلیکیشن آن، چه برای آندروید باشد و چه برای IOS و چه از طریق نسخه دسکتاپ و یا وب، امکان پذیر نیست و حتما باید به سایت رسمی تلگرام مراجعه کرد.

 اما قبل از حذف اکانت تلگرام خود باید بدانید با پاک کردن اکانت تلگرام داده های موجود در آن از بین می رود و قابل بازیابی نیست. بنابراین موارد زیر را قبل از دیلیت اکانت تلگرام خود به طور کامل مد نظر داشته باشید.

بعد از حذف اکانت تلگرام داده های موجود در آن قابل بازیابی نیست.

با حذف اکانت تلگرام تمامی داده های موجود در آن از جمله اکانت ها، مخاطبین، گروه‌ها و کانال ها و تمامی داده های موجود در آن ها از قبیل متن، عکس و فیلم پاک خواهند شد و دیگر قابل دسترس نیستند.

حتی اگر  با همان شماره ای که اکانت خود را حذف کرده اید دوباره به تلگرام بازگردید، تلگرام شما را به عنوان کاربر جدید می شناسد و اثری از کانال ها، گروه ها و چت های خصوصی و داده های موجود در آن ها نخواهد بود.

بنابراین قبل از دیلیت اکانت تلگرام از داده های مهم نسخه پشتیبان بگیرید.

دیلیت اکانت تلگرام موجب نمی شود که شما از بلاک و یا ریپورت خارج شوید.

بلاک و یا ریپورت در تلگرام بر اساس شماره انجام می شود. بنابراین اگر فکر می کنید با حذف تلگرام و بازگشت مجدد به تلگرام با همان شماره قبلی از بلاک و یا ریپورت خارج می شوید، باید بگوییم که خیر این گونه نیست. برای رفع این مورد می توانید از طریق ربات اسپم تلگرام اقدام کنید.

پس از دیلیت اکانت تلگرام، اکانت من برای مخاطبینم و یا درگروه ها و کانال ها چگونه خواهد بود؟

پس از خذف اکانت تلگرام، نام شما در لیست مخاطبینتان به  deleted account تغییر خواهد کرد و عکس پروفایلتان به شکل زیر خواهد بود.

توجه داشته باشید که با حذف کردن اکانت تلگرام، پیام ها و داده های ارسالی شما به مخاطبینتان برای آنها پاک نخواهد شود و آن ها پیام های شما را با نام و عکس بالا همچنان خواهند داشت. به شکل زیر دقت کنید در شکل زیر چت قبلی یکی از کاربران تلگرام را می بینید که دیلیت اکانت کرده اما همچنان متن تکست هایش باقی است ولی نام و عکس پروفایل وی به صورت زیر است.

توجه داشته باشید که پس از دیلیت اکانت تلگرام، گروه ها و کانال هایی که شما ایجاد کرده اید، همچنان باقی خواهند ماند و دوستان شما در گروه های ایجاد شده توسط شما همچنان می توانند برای هم پیام ارسال کنند.

راهنمای تصویری و قدم به قدم دیلیت اکانت تلگرام

برای حذف کامل و آنی اکانت تلگرام به روش زیر عمل کنید، چنان چه گفته شد حذف آنی اکانت تلگرام تنها از طریق سایت دیلیت اکانت تلگرام صورت می گیرد.

توجه! دیلیت اکانت موبوگرام و تلگرام طلایی نیزبه همین شیوه صورت می گیرد.

 لینک زیر، لینک دیلیت اکانت تلگرام می باشد. بر روی آن کلیک کنید تا به صفحه رسمی دیلیت اکانت تلگرام هدایت شوید. لازم به ذکر است این صفحه در حال حاضر فیلتر است و لازم است برای وورد به آن از ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده نمایید.

  لینک دیلیت اکانت تلگرام

پس از ورود به این صفحه همانند شکل زیر شماره تلفن خود را به صورت کامل همراه با کد کشور 98+ وارد کرده و سپس بر روی next کلیک کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

 پس از وارد کردن شماره و زدن next کادر دیگری  در صفحه فوق باز خواهد شد. در این مرحله کدی به اپلیکیشن تلگرام شما ارسال می شود، در اینجا لازم است اپ تلگرامی را که بر روی گوشی نصب دارید باز کنید و کد را کپی کنید.

حذف اکانت تلگرام

به صفحه حذف اکانت در تلگرام بازگشته و کد دریافت شده در محل پیش را همانند تصویر زیر در کادر دوم (قسمت confirmation code ) وارد کنید و سپس بر روی دکمه sign in  کلیک کنید.  دقت داشته باشید که در این کادر کد دریافتی را عینا با توجه به حروف بزرگ و کوچک وارد کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

اگر کد را به درستی وارد کرده باشید، در این صورت صفحه مشابه صفحه زیر به شما نمایش داده می شود در این صفحه شماره شما نمایش داده شده و علت حذف اکانت تلگرام در قسمت why are you leaving  از شما پرسیده می شود، که البته پر کردن این بخش اختیاری است. بنا به تمایل خود کادر را پر کرده و یا خالی بگذارید و سپس بر روی delete my account کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

حال پنجره مشابه با پنجره زیر برای شما نمایش داده می شود. در اینجا از شما پرسیده شده است که آیا از حذف اکانت تلگرام خود مطمئن هستید؟ و به شما هشدار داده شده است که تنها در صورتی که دیگر نمی خواهید از تلگرام استفاده کنید آن را پاک کنید و ممکن تا چند روز نتوانید مجددا در تلگرام ثبت نام کنید.

در صورتی که از حذف مطمئن هستید بر روی گزینه قرمز رنگ Yes, delete my account  کلیک کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

اکنون اکانت تلگرام شما به طور کلی حذف شده است ، در لینک دیلیت اکانت تلگرام در این صورت پیام زیر به شما نمایش داده می شود. این پیام به شما می گوید که اکانت شما با موفقیت حذف شده است.

دیلیت اکانت تلگرام

پس از حذف اکانت تلگرام ، اپلیکیشن تلگرامی که بر روی گوشی خود نصب دارید به صورت زیر در می آید به عبارتی به صفحه ثبت نام بازمی گردد.

پس از پاک کردن اکانت تلگرام خود می توانید با همان شماره خود مجددا به عنوان کاربر جدید ثبت نام کنید. اما اگر بیش از دوبار اقدام به حذف تلگرام و اکانت خود کرده باشید ممکن است برای ثبت نام با محدودیت هایی مواجه شوید. در ادامه به حذف خودکار تلگرام می پردازیم.

حذف خودکار اکانت تلگرام و یا چگونه از حذف خودکار اکانت تلگرام جلوگیری کنیم؟

اگر شما برای حداقل شش ماه متوالی وارد اکانت تلگرام خود نشوید در این صورت تلگرام به صورت پیش فرض اکانت شما را حذف خواهد کرد. البته این زمان را خودتان و با استفاده از تنظیمات تلگرام می توانید بین یک ماه تا یک سال تغییر دهید. این قابلیت در تلگرام Self-destruction  نام دارد.

توجه! برای حذف آنی و سریع تلگرام این روش کارآمد نیست و تنها از طریق سایت تلگرام می توانید اکانت خود را به سرعت حذف کنید.

همان طور که از این روش می توانید برای حذف خودکار اکانت تلگرامتان استفاده کنید، می توانید با طولانی کردن زمان self-destruction نیز از حذف خودکار آن جلوگیری نمایید.

برای تنظیم یا تغییر تنظیمات مربوط به حذف خودکار در گوشی اندروییدی به ترتیب زیر عمل کنید.

حذف اکانت تلگرام به صورت خودکار

وارد تلگرام شوید و در گوشه بالا اپلیکیشن  منوی تلگرام را که به صورت سه خط موازی است باز کنید.

دیلیت اکانت تلگرام

در منوی تلگرام همانند شکل زیر به قسمت setting  و اگر از تلگرام فارسی استفاده می کنید به قسمت "تنظیمات" بروید.

حذف خودکار اکانت تلگرام

در قسمت تنظیمات وارد بخش  privacy and security  شوید. در نسخه فارسی تلگرام این بخش "حریم خصوصی و امنیت"  نام دارد.

حذف اکانت تلگرام

در مرحله آخر به ترتیب زیر عمل کنید : در بخش advanced (پیشرفته)  ، گزینه  ...delete my account it away for  ( حذف حساب کاربری من در صورت نبودن.... ) را انتخاب کنید .

حذف اکانت تلگرام

پس از این عمل پنجره کشویی ماندد شکل زیر نمایش داده می شود. با انتخاب گزینه مد نظر خود می توانید مدت زمان حذف اکانت تلگرام را تعیین کنید.

توجه داشته باشید که اگر برای مثال یک ماه را انتخاب می کنید بدان معنا نیست که یک ماه پس از این تاریخ اکانت شما حذف می شود بلکه بدین معناست که اگر یک ماه به طور متوالی وارد اکانت تلگرام خود نشوید و اصلا آنلاین نشوید در این صورت اکانتتان حذف می شود.

دیلیت اکانت تلگرام

امیدواریم با استفاده از مطلب فوق بتوانید به سادگی تلگرام خود را حذف کنید. اگر در پاک کردن اکانت تلگرام خود همچنان با مشکل مواجه هستید، مشکل خود را برای ما شرح دهید ، تا در سریعترین زمان ممکن به آن پاسخ دهیم. نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.