دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکورسراسری 99

دراین مقاله شما را با مفاهیم کدمنطقه و نحوه دریافت آن آشنا می سازیم.

کد منطقه چیست؟

یکی از سوال های پرتکراری که هرسال  با نزدیک شدن به تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99 برای داوطلبان متقاضی پیش می آید، نحوه دریافت کد منطقه است.

شاید اصلا برایتان بارها پیش آمده باشد که بپرسید اصلا کد منطقه یعنی چی؟ و به چه منظوری استفاده می شود؟

در این مقاله برآنیم تا تمام سوال های شما را در خصوص کد منطقه پاسخ بگوییم.

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور99

هر یک از مناطق استان های مختلف کشور دارای یک کد منطقه هستند. کد منطقه تحصیلی هر داوطلب، بر اساس منطقه دریافت مدرک پیش دانشگاهی و مدرک دیپلم تعیین می گردد و لزوما به محل سکونت فعلی داوطلب، ارتباطی ندارد.

با توجه به این که هرساله شاهد تغییراتی در آموزش و پرورش کشور می باشیم، نمی توان به طور قطعی لیستی از کد مناطق مختلف کشور را فراهم نمود و داوطلبان باید در تاریخ  ثبت نام کنکور سراسری 99، کد مربوط به منطقه خود را دریافت نمایند.


دریافت کد منطقه

برای ثبت نام در کنکور سراسری 99، هر داوطلب نیاز به دریافت کد سوابق تحصیلی دارد. داوطلبان برای دریافت کد سوابق تحصیلی از سایت dipcode.media.ir نیاز به کد منطقه محل دریافت مدرک تحصیلی دارند .

داوطلبان  باید قبل از دریافت کد سوابق تحصیلی،  اقدام به دریافت کد منطقه نمایند.

همزمان با مشخص شدن تاریخ ثبت نام کنکور سراسری 99، سازمان سنجش کشور نرم افزاری مربوط به دریافت کد منطقه در سایت سنجش به نشانی  sanjesh.org  قرار داده می شود و باستی قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری، با مراجعه به سایت سنجش و استفاده از نرم افزار، کد منطقه دیپلم و پیش دانشگاهی را دریافت نمایند.

برای دریافت کد منطقه دیپلم، باید نام منطقه ای که دوران دیبرستان را در آنجا سپری کرده اید ، وارد کنید و همچنین برای دریافت کدمنطقه پیش دانشگاهی، باید نام منطقه محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی خود را در کادر جستجو،وارد نمایید. 

باید توجه داشته باشید که  برخی از کد های مناطق تحصیلی سالانه تغییر می کنند و این تغییر از سوی آموزش و پرورش اعمال می شود ، بنابراین توجه داشته باشید که این کد را اشتباه وارد نکنید .


نحوه دریافت کد منطقه

برای دریافت کد منطقه تحصیلی باید به ترتیب مراحل زیر اقدام نمود:

1. مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سازمان سنحش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org

2. کلیک بر روی عبارت «ثبت نام کنکور سراسری 99 »

3. مراجعه به سمت راست سایت و کلیک بر روی گزینه « دریافت کد منطقه »

دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی کنکور99


دريافت كدهای سوابق تحصيلی

داوطلبانی كه مدرک ديپلم خود را از سال 1384 و مدرک پيش دانشگاهی خود را از سال 1391 به بعد درشاخه های نظری(سالی واحدی يا ترمی واحدی) دريافت كرده اند، مشمول اعمال سوابق تحصيلی ميشوند.

اين داوطلبان الزام است برای دريافت سوابق تحصيلی خود به آدرس dipcode.media.ir  مراجعه كنند. داوطلبان نظام آموزشی جديد 3-3-6  می بايست طبق اعلام مدارس محل تحصيل با مراجعه به سامانه فوق كد سوابق تحصيلی خود را دريافت نموده و در زمان ثبت نام با درج كد سوابق تحصيلی در پايگاه اطلاع رسانی اين سازمان اطلاعات فردی خود مشاهده نمايند.

كد سوابق تحصيلی برای ديپلمه های (سال 1384 تا 1397 (شاخه نظری)  نظام "سالی واحدی" يا "ترمی واحدی" و همچنين نظام آموزشی جديد3-3-6 ) رشته های تحصيلی رياضی فيزيک، علوم تجربی، ادبيات وعلوم انسانی و یا علوم و معارف اسلامی صادر شده است.

كد سوابق تحصيلی برای داوطلبان با مدرک پيش دانشگاهی(سال 1391 تا 1398 )رياضی فيزیک، علومتجربی، ادبيات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر صادر شده است.اين افراد در صورتی كه اطلاعاتشان در بانک اطلاعاتی مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش وجود نداشته و يا ناقص باشد، ابتدا برای تكميل اطلاعات خود به آدرس اينترنتی dipcode.media.ir مراجعه نمايند.

در صورت تأييد اطلاعات آنان از سوی آموزش وپرورش،ميتوانند تا تاريخ 98/12/2 با مراجعه به سايت اينترنتی سازمان سنجش آموزش كشور در آزمون سراسری سال 1399 ثبت نام نمايند.

دانش آموزان پيش دانشگاهی سال تحصيلی جاری كه در شهریور ماه سال 1399 فارغ التحصيل ميشوند،لازم است برای اطلاع از نحوه اقدام، به اطلاعيه پرينت كارت شركت در آزمون، در تاريخ 1399/4/3مراجعه نمايند.

برای اطلاع بیشتر و آگاهی از نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی می توانید به برروی لینک کد سوابق تحصیلی برای ثبت نام کنکور سراسری 99 کلیک فرمایید.


چه کسانی نمی توانند کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی دریافت کنند؟

افرادی که جز موارد زیر باشند سوابق تحصیلی آنها در سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکورسراسری 99 موجود نیست و مشمول طرح تاثیر سوایق تحصیلی در کنکور سراسری 99  نبوده و اطلاعاتی در سایت آموزش و پرورش ندارند:

1. فارغ التحصیلان قبل از سال 84

2. دیپلمه های تطبیقی مدارس غیر ایرانی تحصیل خارج از کشور

3. فارغ التحصیلان نظام ترمی واحدی نظام قدیم آموزش متوسطه

4. فارغ التحصیلان شاخه فنی حرفه ای و کاردانش(غیر نظری)

5. فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی قبل از سال 1391 مشمول طرح تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور سراسری 98 و دانشگاه آزاد نشده و اطلاعاتی در سایت دریافت کد سوابق تحصیلی ندارند.