ثبت نام دانشگاه امام صادق 99-98

در این مقاله نحوه و شرایط ثبت نام دانشگاه امام صادق (ع) را برای شما توضیح داده ایم.

 دانشگاه امام صادق (ع)  یکی از پر طرفدارترین دانشگاه های ایران است که متقاضیان زیادی هرساله خواهان پذیرش دراین دانشگاه هستند. در سال تحصيلی 99-1398 در دوره های کارشناسی ارشد پيوسته ويژه برادران و کارشناسی ويژه خواهران به شرح ذيل دانشجو ميپذيرد:

دانشگاه امام صادق

1- آشنایی با رشته های دانشگاه

ثبت نام دانشگاه امام صادق


2- مراحل ثبت نام و شرايط آن

الف) شرايط داوطلبان: كليه داوطلبان می بايست علاوه بر شرايط عمومی آزمون سراسری دارای شرايط زير نيز باشند:

1 ) تدين به دين مبين اسلام و مذهب شيعه اثنی عشری.

2 ) التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران وولايت فقيه.

3 ) متولد سال 1377 و بعد از آن؛ انجام خدمت سربازی يا تحصيل در حوزه علميه ومانند آن تأثيری در شرط سنی ندارد.

4 ) برخورداری از سلامت و توانایی جسمی و روانی.

5 ) گذراندن پايه های تحصيلی يازدهم و دوازدهم و يا داشتن گواهی ديپلم و پيش دانشگاهی و شركت در يكی از گروه های آزمايشی علوم رياضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری .

ب) نحوه ثبت نام: ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع) دو مرحله دارد كه انجام هر دو مرحله ضروری است:

1 )ثبت نام درآزمون سراسری و انتخاب گزينه علاقه مندی به دانشگاه امام صادق (ع) مندرج در آن  2 )مراجعه به سامانه ثبت نام اينترنتی دانشگاه امام صادق (ع) به نشاني: www.isu.ac.ir و تكميل اطلاعات مورد نياز در آن


3- مراحل تكميل اطلاعات در سامانه ثبت نام دانشگاه امام صادق(ع)

داوطلبان پس از ثبت نام در آزمون سراسری و دريافت شماره پرونده آزمون سراسری  لازم است با مراجعه به پايگاه اينترنتی دانشگاه قسمت گزينش دانشجو حداكثر تا تاريخ 29 اسفند 1398 به شرح ذيل اقدام به ثبت نام نمایند.

ضمنا توصیه می شود اولا ثبت نام به روزهای آخر اسفندماه موكول نشود و ثانيا اطلاعات لازم قبل از ورود به سامانه آماده گردد.

1) وارد نمودن كد ملی داوطلب در قسمت مربوط

2 ) تعيين نظام آموزشی داوطلب ( جديد: دبستان-دبيرستان، يا قديم دبستان-راهنمايی-دبيرستان) در قسمت مربوط

3 ) وارد نمودن مشخصات فردی، معدلهای تحصيلی، آدرس دقيق منزل داوطلب، نام و كد مركزپيش دانشگاهی/ پايه دوازدهم و دبيرستان/ پايه يازدهم، مندرج در بالای كارنامه تحصيلی داوطلب و...

4 ) پرداخت اينترنتی هزينه ثبت نام به مبلغ 180000 ریال  در سامانه ثبت نام.(غيرقابل استرداد)

5 ) دريافت رمز عبور و كد رهگيری در پايان ثبت نام و يادداشت آن

تذكر 1 :چنانچه داوطلبان پس از تكميل ثبت نام و واريز هزينه آن، موفق به دريافت رمز عبور و كدرهگيری نشوند، ثبت نام آنها تكميل نشده است و بايستی دوباره جهت ثبت نام به سامانه مراجعه نمايند.

تذكر 2 :داوطلبانی كه قبل از آغاز ثبت نام آزمون سراسری اقدام به ثبت نام در دانشگاه امام صادق (ع) مينمايند الزام است از تاريخ اول اسفند لغايت 29 اسفند 1398 با وارد كردن كد ملی و رمز عبور مجدد وارد سامانه ثبت نام دانشگاه شده و شماره پرونده آزمون سراسری خود را ثبت نمايند.

تذكر 3 :داوطلبان نظام جديد آموزشی (دبستان، دبيرستان،3-3-6 )الزام است بعد از مشخص شدن معدل كتبی سال دوازدهم حداكثر تا پايان خرداد 98 با وارد كردن كد ملی و رمز عبور مجددا وارد سامانه ثبت نام دانشگاه شده و معدل كتبی خود را ثبت نمايند.


4 -مرحله آزمون شفاهی

پس از ثبت نام داوطلبان در آزمون سراسری و سپس در سامانه ثبت نام گزينش دانشگاه امام صادق (ع) گزينش دانشگاه از ميان داوطلبان معرفی شده چند برابر ظرفيت توسط سازمان سنجش آموزش كشور برای شرکت در آزمون شفاهی دعوت به عمل می آورد.

در اين مرحله صلاحيت های عمومی و علمی داوطلبان مورد بررسی قرار میگيرد. اصلی ترين معيارهای علمی پذيرش که به صورت جدی در مرحله آزمون شفاهی مورد بررسی قرار میگيرند، عبارت اند از معدل های داوطلب خصوصا معدل کتبی ديپلم و رتبه کل آزمون سراسری.

لذا بالاتر بودن اين دو عامل به معنای کسب امتياز بيشتر در صالحيت های علمی داوطلب است که قدرت رقابت وی با ديگر داوطلبان را افزايش میدهد.

تذكر: داوطلبان معرفی شده سازمان سنجش آموزش كشور به دانشگاه با ضرايب خاص مربوط به دانشگاه تعيين ميشوند. اين ضرايب در دروس زبان و ادبيات فارسی(4 )، معارف اسالمی (4 )، زبان عربي(4)، زبان خارجی(2) و در ساير دروس همان ضرايب آزمون سراسری است.


5 -انتخاب رشته و اعلام نتايج

1) ثبت نام و قبولی در اين دانشگاه محدوديتی برای داوطلب در انتخاب رشته های آزمون سراسری ايجادنمی كند و در صورت پذيرش در اين دانشگاه، رشته قبولی داوطلب در آزمون سراسری نيز پابرجا بوده و داوطلب میتواند از ميان آن دو رشته پذيرفته شده، رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را انتخاب نمايد.

2 ) انتخاب رشته اين دانشگاه در مرحله آزمون شفاهی صورت می پذيرد.

لذا نيازی به انتخاب رشته های اين دانشگاه، هنگام انتخاب رشته در آزمون سراسري نيست.

3 ) نتايج نهايی  پذيرفته شدگان اواخر شهريورماه از طريق پايگاه اينترنتی www.isu.ac.ir ( برادران) وwww.isuw.ir ( خواهران)اعلام خواهد شد.


6 -اطلاعات و تذكرات مهم

1) طول دوره آموزشی كارشناسی ارشد پيوسته ويژه برادران حدود 7 سال و دوره آموزشی كارشناسی خواهران حدود 4/5 سال و به صورت تمام وقت روزانه است و در طول تحصيل الزام است دانشجويان ضوابط و مقررات دانشگاه را رعايت نمايند.

2 ) واحدهای كارشناسی ارشد(فوق ليسانس) در دوره کارشناسی ارشد پيوسته برادران به دانشجويان ارائه خواهد شد كه حداقل معدل لازم را در دروس كارشناسی كسب نموده باشند يا از عهده امتحان جامع داخلی كه از بعضی دروس كارشناسی صورت ميگيرد، برآيند.

3 ) با توجه به اينكه رشته های تحصيلی دانشگاه ماهيتا ً تلفيقی است، لذا ضرورتا تعداد زيادی از دروس حوزوی و علوم اسلامی همراه با دروس دانشگاهی و زبان های عربی و انگليسی (يا فرانسه) در سطح مكالمه کامل و فهم متون به دانشجويان ارائه ميشود.

4 ) تشكيل گرايش های اعلام شده درشته های تحصيلی ، در صورتی ممكن خواهد بود كه تعداد دانشجويان واجد شرايط هر گرايش، با توجه به ضوابط دانشگاه به حدنصاب لازم برسد.

5 ) هزينه تحصيل از دانشجويانی كه مطابق ضوابط دانشگاه فارغ التحصيل شوند دريافت نمی شود و صرفادانشجو به طور رسمی متعهد ميشود كه پس از پايان دوره آموزشی به ميزان نيمی از مدت تحصيل خودرا با نظر دانشگاه در داخل يا خارج دانشگاه (در پاره ای از مؤسسات دولتی يا غيردولتی) خدمت نمايد وفقط در مواردی از قبيل انصراف، اخراج يا انتقال، هزينه های طول تحصيل خود را به دانشگاه پرداخت نمايد.

6 ) به برادران و خواهران دانشجوی واجد شرايط، اقامتگاه (خوابگاه) و ساير امكانات رفاهی مندرج درنشريه پيام صادق تعلق ميگيرد.