ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99 به همراه شرایط و نحوه و زمان

در ادامه پست ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99 در مورد شرایط و زمان و نحوه ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی توضیح خواهیم داد .

مشاوره ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

هر ساله وزارت آموزش و پرورش جهت شناسایی دانش آموزان مستعد برای ادامه تحصیل در پایه دهم اقدام به برگزاری آزمون هماهنگ کشوری ویژه مدارس نمونه دولتی میکند . دانش اموزانی که تمایل به ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم در سال تحصیلی 98 - 99 دارند لازم است در مورد زمان ، شرایط و نحوه ثبت نام در این آزمون که در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم توضیح داده شده است اطلاعات کافی را کسب نمایند . در ادامه این پست به بررسی کامل ثبت نام در آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم خواهیم پرداخت .

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99 به همراه شرایط و نحوه و زمان

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

هر یک از داوطلبان جهت ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم در سال تحصیلی 98 - 99 باید مورد شرایط ثبت نام اطلاعات کافی را داشته باشند . شرایط ثبت نام در این آزمون شامل شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد که شرایط عمومی شامل داشتن تابعیت ایرانی می باشد . شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون نمونه دولتی شامل کسب حداقل معدل 17 در نوبت اول سال تحصیلی 97 - 98 در پایه نهم می باشد .

زمان و نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

هر یک از داوطلبانی که شرایط لازم جهت ثبت نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی را دارند لازم است که در زمان تعیین شده از سوی مرکز سنجش در این آزمون ثبت نام نمایند . ثبت نام در این آزمون احتمالا همانند سال گذشته در اواخر فروردین انجام میگیرد که زمان دقیق ثبت نام پس از اعلام از سوی مرکز سنجش در این بخش اعلام می شود . پس از اعلام زمان ثبت نام لازم است کلیه ی داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی به آدرس azmoon.medu.ir در این آزمون ثبت نام نمایند . داوطلبان پذیرش در مدارس نمونه دولتی در پایه نهم به دهم توجه داشته باشند که انتخاب رشته همزمان با ثبت نام در سایت انجام میگیرد . با توجه به تصمیمات وزارت آموزش و پرورش آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان در هم ادغام شده و یک آزمون برای همه ی داوطلبان برگزار می شود لذا کلیه مراحل ثبت نام تا اعلام نتایج فقط از طریق سایت ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی به آدرس azmoon.medu.ir انجام میگیرد .

مراحل ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

جهت ثبت نام ایترنتی داوطلبان در مرحله اول پس از مراجعه به آدرس azmoon.medu.ir لازم است تقاضا نامه ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند . در مرحله دوم عکس داوطلب که در سال جاری گرفته شده است بارگزاری شود . مرحله سوم ثبت نام مربوط به پرداخت وجه ثبت نام می باشد که این وجه به صورت اینترنتی و در زمان ثبت نام از طریق سایت azmoon.medu.ir و در مرحله ی سوم پرداخت می شود . در مرحله آخر کد پیگیری ثبت نام نمایش داده می شود که نگه داری از این کد برای مراحل بعدی آزمون ضروری است . داوطلبان دقت داشته باشند که در صورتی ثبت نام آنها به درستی انجام شده است که کد پیگیری را دریافت نموده باشند .

داوطلبان دقت نمایند که در محدوده هایی که امکان دو دبیرستان نمونه دولتی در پایه دهم وجود دارد دانش آموزان می توانند فرم ثبت نام اینترنتی می توانند هریک از دو اولویت ( اول و دوم ) را انتخاب نمایند .

دروس امتحانی و ضرایب سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

سوالات آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم به صورت تستی طرح می شود که شامل سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است . سوالات استعداد تحلیلی شامل شامل 15 سوالات با مدت زمان پاسخگویی 15 دقیقه می باشد که بیست درصد از سهم سوالات را به خود اختصاص می دهد که نمره کل سوالات استعداد تحلیلی 45 می باشد . سوالات استعداد تحصیلی 75 سوال با مدت زمان با مدت زمان پاسخگویی 105 دقیقه است که 80 درصد سهم سوالات را به خود اختصاص می دهد که نمره کل این سوالات 465 می باشد . آزمون مدارس شامل 90 سوال با مدت زمان پاسخگویی 120 دقیقه می باشد که در جدول زیر می توانید منابع ، تعداد و ضرایب سوالات به همراه مدت زمان پاسخ گویی را مشاهده نمایید .

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99 به همراه شرایط و نحوه و زمان

توضیحات سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

1 - طراحی سوالات مربوط به بخش استعداد تحلیلی عمدتا مبتنی بر محتوای کتاب درسی متوسطه اول نخواهد بود .

2 - سوالات مربوط به استعداد تحصیلی در سطح محتوای کتاب درسی متوسطه دوم است که در طراحی سوالات ممکن است مطالب دو یا چند کتاب با هم ترکیب شود . به طور مثال ممکن است برای طراحی درس علوم تجربی از مطالب کتاب جغرافیا نیز استفاده گردد .

3 - سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می شود .

4 - هر پاسخ صحیح داری 3 نمره مثبت و هر پاسخ غلط دارای 1 نمره منفی می باشد . 

5 - برای سوالاتی که پاسخ داده نمیشود نمره ی منفی یا مثبت لحاظ نمیشود . 

6 - در صورتی که در پاسخ به یک سوال بیش از دو گزینه پر شود یک نمره منفی تعلق میگیرد .

شرایط پذیرش اختصاصی آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

شرایط پذیرش اختصاصی آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم بر اساس میانگین امتیاز کل آزمون ورودی معدل کل پایه نهم متوسطه می باشد که شامل پنجاه درصد امتیاز کل آزمون ورودی و پنجاه درصد معدل کل پایه نهم

تذکر : شرط محاسبه 50 درصد معدل پایه نهم شامل داشتن حداقل معدل کل 17 و کسب حداقل نمره 12 در کلیه دروس پایه نهم در خرداد ماه در سال تحصیلی 97 - 98 می باشد .

زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 98 - 99

طبق روال سال گذشته که آزمون نمونه دولتی نهم در خرداد ماه  برگزار شد احتمالا امسال نیز این آزمون در خرداد برگزار می شود همچنین زمان دریافت کارت ورود به جلسه یک هفته قبل از برگزاری آزمون است. زمان دقیق برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم پس از اعلام از سوی سامانه اطلاع رسانی آزمون های نمونه دولتی و استعداد درخشان در این بخش اعلام می شود . زمان اعلام نتایج آزمون نیز همانند سال های گذشته در اواخر تیرماه می باشد که زمان دقیق اعلام نتایج در این پست اطلاع رسانی خواهد شد . تمامی مراحل ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون در سایت azmoon.medu.ir صورت میگیرد 

م
محمد محمدی

ممنون از راهنماییتون