ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

در این بخش به معرفی کامل نحوه ی ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم متوسطه سال تحصیلی 97 - 98 به همراه شرایط ثبت نام و زمان و منابع ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم پرداخته می شود .

مشاوره ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

بر طبق روال هرساله آزمون تیزهوشان پایه نهم تحصیلی برای داوطلبان سال نهم برگزار می شود . در این پست می خواهیم در مورد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 به همراه شرایط ثبت نام تیزهوشان ، زمان و منابع ثبت نام به طور کامل توضیح دهیم . در ادامه به بررسی مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 می پردازیم .

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 در دو مرحله انجام می گیرد . در مرحله ی اول که در اواخر بهمن شروع می شود دانش آموز علاوه بر تکمیل تمام اطلاعات خواسته شده باید انتخاب رشته را نیز انجام دهد . تمامی این مراحل در سایت  azmoon.medu.ir باید انجام بپذیرد که زمان دقیق ثبت نام اولیه اطلاع رسانی خواهد شد . مرحله ی بعدی احتمالا در فروردین ماه می باشد که شامل پرداخت هزینه ی ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم می باشد . کلیه ی مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم سال تحصیلی 97 - 98 به صورت اینترنتی و در سایت  azmoon.medu.ir انجام می گیرد .

توجه مهم ثبت نام آزمون تیزهوشان از روز 28 / 1 / 97 تا روز 5 / 2 / 97 انجام میگیرد .

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در تاریخ 11 / 3 / 97 راس ساعت 9 در سراسر کشور برگزار میشود .

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان سال نهم به دهم 97 - 98 شامل تابعیت ایرانی و داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه ی هشتم در خرداد می باشد . دانش اموزانی که در پایه هفتم و هشتم در مدارس تیزهوشان تحصیل کرده و معدل دو سال بالای 17 می باشد از شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 معاف هستند و بدون آزمون وارد پایه دهم تیزهوشان می شوند . 

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

محتوای آزمون تیزهوشان پایه ششم نهم تحصیلی شامل دو دسته سؤالات  استعداد تحلیلی ( شامل 20 درصد نمره آزمون است که طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود ) و استعداد تحصیلی ( شامل 80 درصد نمره آزمون که در سطح محتـوای کتابهای درسی خواهد بود ) است که سوالات استعداد تحصیلی شامل مطالب خارج از کتاب و استعداد تحصیلی شامل مطالب کتاب درسی می باشد .

حدود یک سوم سوالات هر ماده درسی از پایه ی هشتم سال تحصیلی و حدود دو سوم سوالات  نیز از پایه ی نهم سال تحصیلی طراحی می شود .
به ازاي هـر پاسخ صحیح ، سه امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط ، یک امتیـاز منفی برای داوطلب در نظـر گرفته میشود . براي سوالات بدون پاسخ ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد. چنانچه داوطلب در هر سوال بیش از یك گزینه را علامت زده باشد ، یک  امتیاز منفی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

منابع سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 در جدول زیر به طور کامل توضیح داده شده است . 

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98

زمان برگزای آزمون تیزهوشان نهم به دهم 97 - 98 احتمالا در ادیبهشت ماه و زمان انتشار کارت ورود به جلسه یک هفته قبل از برگزاری آزمون و زمان اعلام نتایج حدود 5 هفته بعد از برگزاری آزمون می باشد . جهت دریافت کارت ورود به جلسه و مشاهده نتایج به سایت  azmoon.medu.ir مراجعه نمایید .

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان در تاریخ 11 / 3 / 97 راس ساعت 9 در سراسر کشور برگزار میشود .