ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

این پست در مورد نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه 97 - 98 به همراه زمان و شرایط و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان و منابع آزمون و زمان برگزاری اعلام نتایج به طور کامل شرح داده شده است .

مشاوره ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

آزمون تیزهوشان پایه ششم ابتدایی هر ساله به طور هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود . در سال تحصیلی 97 - 98 آزمون هماهنگ پایه ششم به هفتم برای ورود به دوره ی متوسطه اول برگزار می گردد . در این مقاله سعی خواهیم نمود شرایط ثبت نام در آزمون تیزهوشان ششم دبستان به همراه زمان ثبت نام آزمون تیز هوشان و نحوه ی ثبت نام را به طور کامل توضیح دهیم . 

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

زمان و نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

در ادامه پست ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام ( پایه ششم ابتدایی ) در مورد زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم توضیح خواهیم داد . زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی در سال تحصیلی 97 - 98 در اواخر بهمن ماه شروع می شود که زمان دقیق ثبت نام در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد . که داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی به آدرس azmoon.medu.ir ثبت نام اولیه اولیه خود را انجام می دهند . همچنین برای داوطلبانی که موفق به ثبت نام نشده اند فرصتی دوباره اختصاص داده می شود که اطلاع رسانی خواهد شد . این ثبت نام شامل دو مرحله است که مرحله ی بعدی ثبت نام آزمون تیزهوشان در فروردین ماه احتمالا خواهد بود که زمان دقیق این مرحله اعلام خواهد شد که در این مرحل باید هزینه ثبت نام در آزمون تیزهوشان به صورت اینترنتی پرداخت شود . 

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان در پایه ششم به هفتم در سال تحصیلی 97 - 98 شامل تابعیت ایرانی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس و یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یك درس و خیلی خوب در سایر دروس در نوبت دوم پایه ی پنجم ابتدایی می باشد . البته ثبت نام دانش آموزان غیر ایرانی تابع بخشنامه امور بین الملل و مدارس خارج از کشور می باشد .

سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

محتواي آزمون تیزهوشان پایه ششم ابتدایی مشتمل بر دو دسته سؤالات  استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی  است که 20 % نمره آزمون مربوط به سوالات  استعداد تحلیلی  و 80 % آن مربوط به سوالات  استعداد تحصیلی  می باشد که سوالات استعداد تحصیلی شامل مطالب خارج از کتاب و استعداد تحصیلی شامل مطالب کتاب درسی می باشد .

سوالات استعداد تحلیلی به شیوه غیرکلامی و چهارگزینه ای  ( فقط با یك پاسخ درست ) به منظور ارزیابی توانایی تحلیل ، ریشه یابی ، طبقه بندی و سازماندهی مطالب و مباحث گوناگون طراحی میشود . لازم به ذکر است طراحی این سوالات صرفا مبتنی بر محتوای کتب درسی نخواهد بود.

سـوالات استعداد تحصیلی ، به شیوه چهـارگزینه ای ( فقط با یك پاسخ درست ) در سطح محتـوای کتابهای درسی ، با تأکید بر سطوح بالای شناختی ، تلفیق دانش ، مفاهیم و مهارت های دو یا چند ماده درسی در برخی از سوالات ، طراحی میشود .

حدود یک سوم سوال درس های قرآن ، فارسی ، مطالعات اجتماعی ، علوم تجربی و ریاضی از پایه ی پنجم ابتدایی ، و حدود دو سوم سوالات نیز از پایه ی ششم ابتدایی طراحی میشود. سوالات درس تفکر و پژوهش از کتاب پایه ی ششم طراحی می شود .

به ازاي هـر پاسخ صحیح ، 3 امتیاز مثبت و به ازای هر پاسخ غلط ، 1 امتیـاز منفی برای داوطلب در نظـر گرفته میشود . براي سوالات بدون پاسخ ، امتیازی در نظر گرفته نخواهد شد. چنانچه داوطلب در هر سؤال بیش از یك گزینه را علامت زده باشد ، 1 امتیاز منفی برای او در نظر گرفته خواهد شد.

منابع سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

منابع سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 به شرح زیر می باشد .

ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 به همراه شرایط و زمان ثبت نام و منابع

زمان برگزاری و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 معمولا در ماه اردیبهشت است که زمان دقیق ان اعلام خواهد شد . زمان انتشار کارت ورود به جلسه یک هفته قبل از برگزاری آزمون تیزهوشان می باشد که جهت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان به سایت azmoon.medu.ir مراجعه نمایید . زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 97 - 98 حدود پنج هفته بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود که نتایج در سایت azmoon.medu.ir درج می شود .