تغییر شرایط سهمیه خانواده های ایثارگران در کنکور

با تغییر در سهمیه ی خانواده های ایثارگر حد نصاب علمی داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران در کنکور افزایش یافت .

خبر تغییر شرایط سهمیه خانواده های ایثارگران در کنکور

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس اعلام کرد که بر اساس مصوبه کمسیون حد نصاب علمی برای خانوده های ایثارگران در کنکور از 70 به 80 درصد افزایش پیدا کرد . بر اساس تبصره اضافه شده به به بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه کسب حداقل هشتاد درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته شده ها برای کلیه ی رشته محل ها الزامی می باشد . 

این حد نصاب شرایط علمی برای برخی از کد رشته های تحصیلی در رشته تجربی شامل دندان پزشکی ، پزشکی ، داروسازی ، دامپزشکی و رشته ریاضی شامل فنی و مهندسی در کنکور سراسری و کلیه ی رشته های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی 85 درصد است .

تغییر شرایط سهمیه خانواده های ایثارگران در کنکور

سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود با توجه به افزایش این حد نصاب از 70 درصد به 80 درصد داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری که قصد استفاده از سهمه ی ایثارگران را دارند برای موفقیت نیاز به تلاش بیشتر دارند . تبصره اضافه شده مخصوص خانواده های جانبازان و ایثارگران می باشد و در سهمیه خود جانبازان تغییری ایجاد نشده است همچنین سهمیه ها و ظرفیت ها برای خانواده های ایثارگر تغییری نکرده است و فقط حد نصاب علمی به هشتاد و هشتاد و پنج درصد افزایش یافته است .