تاثیر معدل در کنکور 97

تاثیر معدل در کنکور سراسری 97 یکی از بخش های مهم و تاثیر گزار در رتبه و نمره ی داوطلب می باشد. در این مقاله سعی خواهیم کرد تمام سوالات پاسخ دهیم.

توضیحات تاثیر معدل در کنکور 97

تاثیر معدل در کنکور 97 و کنکور سال های اخیر به یکی از بخش های مهم در تعیین رتبه ی داوطلب تبدیل شده است و این نیاز را می طلبد تا دانش آموزان امتحانات نهایی سوم و امتحانات نهایی پیش دانشگاهی را به طور جدی مطالعه نمایند . طبق خبر رسمی سازمان سنجش میزان تاثیر معدل در کنکور 97 شامل 25 درصد تاثیر مثبت نمرات نهایی سال سوم و 5 درصد مثبت نمرات پیش دانشگاهی ( دروسی که به صورت نهایی برگزار شده است ) می باشد . به میزان  در این پست سعی خواهیم کرد تا تمام نکات را پیرامون تاثیر معدل در کنکور 97 بحث کنیم و استرس و نگرانی شما را در این زمینه کاهش دهیم تا با اعتماد به نفس کامل ، شروع به مطالعه کنکور 97 را آغاز و برترین منابع کنکور 97 را برای موفقیت در این مسیر تهیه کنید. در ادامه در مورد تاثیر معدل در کنکور 97 بحث خواهیم کرد.

تاثیر معدل در کنکور 97

میزان تاثیر معدل در کنکور 97

میزان تاثیر معدل در کنکور 97 از سوی سازمان سنجش اعلام شد که به این شرح می باشد .

25 درصد تاثیر مثبت برای نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان که شامل کسانی می شود که دیپلم خود را از سال 84 به بعد اخذ کرده اند .

5 درصد تاثیر مثبت برای نمره های امتحانات نهایی پیش دانشگاهی ( دروسی که به صورت نهایی برگزار شده است ) که شامل افرادی میشود که مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 90 - 91 دریافت نموده اند .

برای بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری 97 این نگرانی به وجود آمده است که تاثیر معدل در کنکور 97 چگونه خواهد بود . آیا مانند کنکور 96 بصورت تاثیر مثبت خواهد بود و یا مانند کنکور 94 بصورت تاثیر مثبت و منفی خواهد بود. خبر قطعی میزان تاثیر معدل در کنکور 97 احتمالا در شهریور از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد اما با توجه به مصاحبه ها و خبرهای منتشر شده به احتمال قوی تاثیر معدل در کنکور 97 همانند کنکور 96 خواهد بود . به این صورت که در کنکور 96 میزان تاثیر نمرات نهایی سال سوم دبیرستان به صورت 25 درصد مثبت و میزان تاثیر نمرات پیش دانشگاهی به صورت 5 درصد مثبت بود. جهت اطلاع از خبر نهایی میزان تاثیر معدل در کنکور 97 می توانید به همین پست و یا کانال تلگرام سایت همکلاسی مراجعه نمایید. جهت عضویت در کانال تلگرام همکلاسی اینجا کلیک کنید.

معانی و مفاهیم تاثیر مثبت معدل در کنکور 97

ابتدا باید دقت کنید که خود معدل نهایی سوم و پیش دانشگاهی تاثیری در نمرات کنکور شما ندارد بلکه نمرات تک تک درس هایی که در امتحان نهایی اخذ کرده اید در نمره ی کنکوری شما موثر است به این ترتیب که نمره ی شیمی شما در امتحان نهایی با ترازی که در زدن تست های شیمی در کنکور سراسری به دست آورده اید در نظر گرفته میشود و نمره ی زبان شما در امتحان با تراز درصدهای زبان در کنکورتون  در نظور گرفته میشه  و همه ی دروس به صورت جدا محاسبه می گردد. همانگونه که گفته تاثیر مثبت معدل در کنکور سراسری 97 به این صورت است که اگر هر نمره ای گرفته باشید فقط تاثیر مثبت آن ( در صورتی که شامل شود ) اعمال می شود و تاثیر منفی آن نمره اعمال نخواهد شد  و در هر حالت به سود دانش آموزان است.

ترمیم معدل و تاثیر مثبت معدل در کنکور 97

با توجه به اینکه نمره ی امتحانات نهایی شما میتواند تاثیر مثبت خوبی در معدل شما اعمال کند آموزش و پرورش برای همه ی کسانی که می خواهند نمرات خود را ارتقاء دهند شرایط شرکت دوباره در امتحانات نهایی را ایجاد کرده است تا هر کسی که احیانا از نمره ی خود راضی نیست بتواند نمره ی خود را ارتقاء بدهد. شما می توانید برای مشاهده شرایط ترمیم معدل کنکور 97 در اینجا کلیک نمایید. اما اینکه آیا شرکت در ترمیم معدل ضروری است یا خیر. جواب این سوال بر عهده ی خود دانش آموز است که می خواهد چه رتبه ای را در کنکور کسب کند چون نمرات تاثیر مثبت خواهند داشت و میتوانند در رتبه ی داوطلب تاثیر خوبی داشته باشند اما نمرات پایین تاثیر منفی نخواهند داشت. پس به دانش اموزان و داوطلبین توصیه می شود اگر از نمرات خود راضی نیستید در ترمیم معدل شرکت نمایید.

تاثیر مثبت معدل کنکور 97شامل چه کسانی نمیشود

کسانی که معدل پیش دانشگاهی خود را قبل از سال 91 دریافت کرده اند و یا دیپلم خود را قبل از سال 84 اخذ کرده اند و یا اینکه  به طور مثال دیپلم رشته ی ریاضی دارند و میخواهند در کنکور تجربی شرکت کنند شامل تاثیر مثبت معدل کنکور 97 نمیشوند و تنها نمره و رتبه ی انها از طریق پاسخ گویی مستقیم به سوالات کنکور سراسری 97 محاسبه می شود.

داوطلبان محترم کنکور 97 لطفا نظرات خودتون را در پایین همین پست با ما و بچه های دیگر در میان بگزارید.

آ
آرمان عزیزی

این سایت کانال تلگرام داره؟

همکلاسی

سلام خیر

م
مهدیه

سلام من چطوری میتونم معدل کل دیپلممو حساب کنم .. برای ورود به دانشگاه فرهنگیان؟؟ لطفا جواب بدید خیلی نگرانم

ه
همکلاسی

سلام در دیپلم درج شده است

z
zmo

سلام براي كنكور سراسري معدل كتبي مهمه يا كل ديپلم خواهش ميكنم زود جواب بدين ممنون

م
محمد سارانی

سلام معدل از چند به بالا باشه25%تاثیر داره؟

ا
اشکان

سلام خسته نباشید من دیپلم تجربی دارم و یدونه هم مدرک کارشناسی تو دانشگاه آزاد گرفتم میخواستم ببینم که اگه تو قسمت بند 33تقاضانامه ثبت نام کنکور 97 تیک فارغ التحصیل کارشناسی هستم را بزنم برای من تاثیر معدل اعمال میشه یا نه؟ چون نمرات کتبیم خوبه میخوام اعمال بشه بیزحمت سریع جواب بذین وقت ثبت نام کم مونده

ر
رها

سلامت چهارمم 20سالمه رشته ام. تجربی ام معدل کل دیپلم 13.07است میخوام دانشگاه فرهنگیان برم اما دوروزه متوجه شده ام شرایط 15 داره چه کاری انجام دهم

ه
همکلاسی

سلام راه کاری برای این مشکل پیش بینی نشده است

ع
علی سرلک

سلام.من من فارغ التحصیل لیسانس هستم و دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی دارم.میخوام کنکور 97 تجربی شرکت کنم.الان بهتره دیپلم مجدد تجربی بگیرم تا معدلم کتبی خوبی بیارم یا اینکه کلا بیخیال تاثیر مثبت معدل کتبی بشم؟

ه
همکلاسی

سلام با همون دیپلم ریاضی خودتون شرکت کنید