اهمیت مطالعه کنکور از تابستان

تابستان فصلی بسیار مهم برای داوطلبان کنکور سراسری است.شروع برنامه ریزی و مطالعه کنکور از تابستان موفقیت شما را در کنکور بسیار بالا می برد.

اهمیت مطالعه کنکور از تابستان

با شروع فصل تابستان خیلی از داوطلبان طبق عادت سالهای گذشته آماده ی استراحت و تفریح و اوقات فراغت خواهند شد، هر چند که بسیاری از مشاوران مخالف تفریح و استراحت در تابستان نیستند ولی این تابستان باید با بقیه ی تابستان های سال های تحصیلی داوطلب کنکور متفاوت باشد و نیاز است که در آن در کنار درس خواندن و تلاش کردن به موقع تفریح داشت که این نیازمند برنامه ریزی دقیق است، تابستان فرصت بسیار طلایی است که مطالعه و تلاش در آن فواید زیادی دارد.

  • از طریق مطالعه در تابستان می توانید از بسیاری از دواطلبان که این فرصت را غنیمت نشمردند جلو بزنید و یک گام جلوتر از بقیه باشید
  • مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که از طریق مطالعه در تابستان علاوه بر یادگیری و تکمیل و عمیق سازی مطالبی که قبلا خوانده اید و یا پیش رو دارید، دیده شده افرادی که در تابستان مطالعه خود را شروع کرده اند به مراتب نسبت به بقیه دانش آموزان انگیزه، اعتماد به نفس و جدیت بیشتری دارند و هم چنین مطالعه در تابستان می تواند در کاهش استرس داوطلب و داشتن روحیه ی مثبت و بالای او نقش داشته باشد.

تصور کنید روز اول مهر در کلاس حاضر می شوید هر کدام از داوطلبان علاوه بر کوله پشتی که با آن کتاب هایشان را آورده اند یک کوله پشتی ثمره ی تابستانه هم همراه دارند.که در مورد بعضی دانش آموزان خالی و بعضی دیگر پربار و سنگین است خب به نظر شما حال هر دو این دانش آموزان چه طور است؟ به مراتب کسی که در تابستان مطالعه داشته هم تسلط بیشتری روی دروس دارد و هم مدتی از دوران بی تجربه گی اش گذشته است و برای نحوه ی مطالعه ی کنکوری آماده تر و با اطلاعات تر است و دانش آموزی که مطالعه نکرده تازه باید گیج و نگران و حیران به دنبال پیش رفتن و رسیدن به او باشد.

3-سومین فایده مطالعه در تابستان این است که تابستان بهترین فرصت برای عمیق سازی، تکمیل مطالعه و رفع نواقص دروس پایه است در این زمان دانش آموز بار مطالعه ی کمتری دارد چون دروس پیش دانشگاهی هنوز به برنامه ی او اضافه نشده است و داوطلب می تواند با خیال راحت و وقت آزاد و کمترین دغدغه و استرس به مطالعه با کیفیت دروس پایه بپردازد و به قول معروف دروس و بخش هایی که به دلیلی در سال های گذشته سطحی مطالعه کرده است و از آنها راضی نبوده عمیق سازی کند و کیفیت مطالعه قبلی خود را بالا ببرد.

4-چهارمین فایده مطالعه در تابستان درآمدن داوطلب از سردرگمی است هر کدام از ما در هنگام ورود به جاده ای برای اولین بار شاید مقداری سردرگمی را تجربه کرده باشیم و به هر حال برای با تجربه شدن و اطلاعات کافی داشتن در یک مسیر باید مقداری زبان بگذرد، آزمون و خطا اتفاق بیفتد و تجربه شکل بگیرد تا هر کس از سردرگمی و ندانستن خارج شود. تابستان بهترین فرصت برای این است که یک دانش آموز از فاز دانش آموز بدون وارد فاز داوطلب بودن شود و تجربه کند.آزمون و خطا کند، مقاله و مشاوره دریافت کند و ابزار و وسایل مورد نیاز برای کنکور خود را فراهم کند و از لحاظ روحی آماده ی این سال سرنوشت ساز شود دانش آموزانی که در تابستان مطالعه نداشته اند شروع این مرحله از اول مهر تجربه خواهند کرد که به نسبت باعث تاخیر و عقب افتادن آنها از سایر رقبا خواهد شد.

5-پنجمین فواید مطالعه در تابستان این است که دانش آموز با شروع مطالعه در تابستان متوجه نقاط ضعف و ایرادات خود بخصوص در دروس پایه می شود و این فرصت بهترین زمان برای شرکت در کلاس های آموزشی و کنکوری برای رفع نقاط ضعف خود است زیرا دانش آموز مدرسه نمی رود و وقت آزاد بیشتری دارد و هنوز وارد دروس پیش دانشگاهی نشده و بار مطالعاتی سبک تری دارد.

6-ششمین فرصتی که در تابستان برای یک داوطلب ایجاد خواهد شد این است که در این زمان بهترین فرصت است برای تحقیق و تصمیم گیری برای شرکت در کدام آزمون آزمایشی که استفاده از تجربه ی داوطلبان دیگر و هم چنین تجربه خود شخص می تواند تصمیم گیری نهایی را برای شرکت در آزمون های آزمایشی بگیرد در ابتدای سال تحصیلی با اطمینان و بدون تلف شدن وقت در این زمینه هم از بقیه ی داوطلبان یک گام جلوتر خواهد بود.

7-مهمترین نکته که مطالعه در تابستان را حتمی می کند این است که داوطلب در خرداد ماه و به تازگی امتحانات نهایی پایه سوم را داده است و تا حدودی تسلط خوبی نسبت به درون سوم پیدا کرده است این فرصت بسیار با ارزش است که هر چه سریع تر در این تابستان که نزدیک به امتحان نهایی است قبل از فراموش کردن مطالب، مطالعه خود را عمق ببخشید، از حالت تشریحی به حالت تستی درآورده و مطالب را به مرحله ی تثبیت ذهنی برسانیم چرا که هر چه از زمان امتحانات نهایی فاصله بگیریم دروس خوانده شده کم کم از ذهن ما فراموش می شود و این یک خسارت بزرگ برای داوطلب به شمار می آِید که نباید اجازه بدهد که اتفاق بیفتد.

8-و آخرین نکته در رابطه با اثبات اهمیت مطالعه در تابستان این است که همیشه در هر راهی استفاده از تجربیات افراد موفق بسیار موثر است با خواندن مصاحبه ها و مقالات رتبه های برتر هر رشته خواهید دید که هیچ کدام فرصت طلایی تابستان را از دست نداده اند و همین به ما تلنگر می زند که برای برتر بودن باید از بقیه جلوتر بود.

ن
نوراااا

واقعا خوب بود ممنونم لطفا مطالب مشاوره ای رو به زودی آپدیت کنید و مطالبی حول موضوع برنامه ریزی برای درس خواندن هم بزارین

ا
افشین

مطلب خوبی بود ...