اهمیت دوران باقی مانده تا کنکور سراسری

دراین مقاله سعی کردیم درباره اهمیت این دوران باقی مانده تا کنکور برای شما بچه های کنکوری عزیز بنویسیم و راهنمایی هایی رو در این زمینه به عنوان مشاوره و کسی که مثل شما این راه و این روزها را طی کرده خدمتتون ارائه بدم .

توضیح اهمیت دوران باقی مانده تا کنکور

بچه ها وارد برهه زمانی خیلی حساس و مهمی از کنکور شدیم که واقعا توی این برهه امکان جابجا شدن رتبه هست که هم می تونن بهتر بشن و هم متاسفانه بدتر بشن و دلیل اصلی این قضیه برمی گرده به اینکه اولا : این زمان چون خیلی به کنکور نزدیک است شما هر مطالبی را اگر با روش درست و اصولی مطالعه هر درس ، که حالا سعی می کنیم در مقاله های بعدی دربارش توضیح بدم یاد بگیرید یادتون میمونه و توی کنکور میتونید ازش بهره مند بشید 

دوما : اگر تو این زمان شما کاراشتباهی بکنید و غیر حرفه ای عمل بکنید متاسفانه به علت زمان محدود فرصت جبران نداریم یا جبران کردن خیلی سخت هست پس حالا درباره اهمیت دوران توجیه شدید شاید یک سری راهنمایی هایی براتون دارم :

اهمیت دوران باقی مانده تا کنکور سراسری


1) سعی کنید استفاده از کلاس های تقویتی رو مدیریت کنید : دراین برهه به خاطر اینکه استرس تعدادی از بچه ها بالاخره چون با حجمی از درس های نخونده مواجه میشن و دیده می شه که رتبه هاشون توی ازمون ها باب میل شون نیست بازار کلاس های کنکوری مختلف اعم از نکته و تست ها و جمع بندی حسابی داغ میشه و یکسری از بچه ها هم به سمت معلم حضوری هجوم میارن من توصیه می کنم که اولا : خونسردی خودتون رو در مواجهه با این تبلیغات حفظ کنید.

دوما : به این توجه کنید که زمان شما کم هستش وشما حتی یباید پول بدید که زمان بخرید که البته چنین چیزی ممکن نیست نه اینکه پولتون رو صرف کلاس معلم بکنید و درنهایت زمانتون روهم از دست بدید پس واقعا منطقی باشید و فقط به خاطر اینکه حوصله درس خوندن ندارید یا اینکه میگن کلاس های فلان استاد خیلی خوبه و......سراغ کلاس نرید وحتما سعی کنید که اگر قراره که کلاس بیرون استفاده کنید حتما باید مشاوره کنکور مشورت داشته باشید و از این بابت مطمئن باشید که با توجه به زمانی که برای رفت وآمد و به اون کلاس می زارید اون نتیجه مطلوب و دلخواهتون رو می گیرید پس اگر همه جوانب رو سنجیده و نتیجه این شد که از کلاس بیرون استفاده کنید حتما تعداد کلاس هایی که میروید محدود باشد . چون واقعا زمانتون محدود وفوق العاده با ارزش است .


2)فکر نکنید که چون وارد این برهه زمانی شدید دیگه نباید مطلب جدید یاد گرفت و فقط باید مرور مطالب قبلی پرداخت ! متاسفانه این تفکر غلط بین داوطلبان کنکور باب شده است که فکر میکنند که زمانی که به این دوران برسن دیگه اصلا باید مطلب جدیدی یاد بگیرن و درنتیجه به سراغ حذف مباحث میرن ! ولی بچه ها به نظر من حتی تا شب قبل کنکور هم می شه مطلب جدید یاد گرفت،چرا که نه ! چرا شما چیزی رو که فکر می کنید اگر براش زمان بذارید می تونید اون رو یاد بگیرید و توی کنکور تست مربوط به اون مبحث رو بزنید باید رها کنید ؟ پس اصلا از یادگیری مباحث جدید فرار نکنید و اون رو کار اشتباه ندونید .

3)شما حتما باید در آزمون شرکت کنید : هیچ توجیهی برای شرکت نکردن درآزمون های جمع بندی قابل قبول نیست شما حتما باید آزمون شرکت کنید و درک درستی از وضعیتی که دارید به دست بیارید .بچه ها دوباره تاکید می کنم که خواهشا به خاطر دلایلی مثلا من هنوز همه درس هارو نخوندم ( به مباحث آزمون نرسیدم )  ( اگر خونه بخونم و آزمون ندم کلی درس می خونم ) و.... آزمون رو ازدست ندید و همچنین بعد از آزمون حتما زمان بذارید و آزمون تون رو تحلیل کنید حالا در مقاله های بعدی به امید خدا درباره تحلیل آزمون ها هم توضیح می دم و فقط اینجا توضیح کوچیک میدم و اون اینه که شاید به شما بارها و بارها گفته شده که تحلیل آزمون باید روز جمعه بعد از آزمون تموم بشه اما واقعیت اینه که یه تحلیل آزمون درست و حسابی حداقل 1 الی 2 روز طول می کشد پس وقتی که تحلیل آزمونتون طولانی شه نگران نیستید .


4)خیلی سراغ تست تالیفی نرید : سعی کنید توی این زمان بیش تر تست های سراسری بزنید و روی اون ها تسلط پیدا کنید چون باور کنید تست های سراسری به اندازه کافی غنی هستن . من می تونم کلی مثال از رتبه برتر هایی بیارم که فقط با تست سراسری رتبه برتر شدن خواهشا چیزی که ازتون میخوام اینه تحت تاثیر شعار تبلیغاتی ، تست جدید ترین کنکور رو فعلا نزنید و در آخر اون رو به صورت آزمونی بزنید تا تست ها حروم نشن قرار نگیرید چون این یک شعار تبلغاتی بیش نیست وکلی داستان پشتشه در خواست من از شما اینه که از همین حالا زدن تست ها ی کنکور را شروع کنید حتی اگر که همه درس ها رو تموم نکردید!