آزمون ارشد 98 در اردیبهشت ماه برگزار نمی گردد ( برگزاری آزمون با 7 هفته تعویق )

در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو با تعویق زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد به علت بحران سیل موافقت شد. براین اساس آزمون با هفت هفته تعویق برگزار می شود.

کنکور ارشد 98 با 7 هفته تعویق برگزار می شود.

به نقل از خبرگزاری فارس صبح امروز 24 فروردین در پی تشکیل جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در محل سازمان سنجش کشور و در حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری،  آموزش و پرورش و بهداشت و رییس سازمان سنجش کشور با به تعویق افتادن کنکور کارشناسی ارشد 98 موافقت شد. بر اساس تصمیمات گرفته شده در این جلسه بنا شد تا آزمون با هفت هفته تعویق و در روزهای  23و 24 خرداد ماه برگزار گردد. ضمنا در این جلسه در خصوص ایجاد سهمیه برای آن دسته از دواطلبانی که در مناطق سیل زده سکونت دارند، موافقت حاصل نشد.

کنکور ارشد 98 طبق برنامه زمان بندی سازمان سنجش کشور قرار بود در هفته آینده و در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت برگزار گردد. در پی بحران سیل در اقصی نقاط کشور و مشکلات ایجاد شده در این زمینه جمعی از دواطلبان کنکور ارشد 98 با امضای طوماری از سازمان سنجش کشور درخواست کردند که کنکور ارشد به تعویق افتد در ابتدا سازمان سنجش با این امر موافقت نکرد و طی  اطلاعیه در هجدهم فروردین ماه اعلام داشت که آزمون ارشد در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد تا آنکه در مجلس شورای اسلامی طرحی دو فوریتی برای به تعویق انداختن آزمون ارشد مطرح گردید. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس اظهار داشت :"داوطلبینی که همه زندگی آن‌ها در گل‌ولای قرار دارد  با ایجاد سهمیه نمی‌توانند نمرات مدنظر خود را به دست آورند به همین دلیل طرح دوفوریتی آماده کرده تا دولت، وزارت علوم و سازمان سنجش موظف شود در جهت حمایت از داوطلبان سیل‌زده و همچنین داوطلبانی که به یاری سیل‌زدگان شتافتند، تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد را به بعد از پانزده خرداد تغییر دهند." در پی مطرح شدن تعویق آزمون ارشد در مجلس، در نهایت صبح امروز جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو تشکیل شد و با به تعویق افتادن آزمون ارشد موافقت حاصل شد. لازم به ذکر است که زمان برگزاری آزمون سراسری تعییر نمی کند و کنکور سراسری 98 در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد.

به دلیل به تعویق افتادن آزمون ، زمان اعلام نتایج اولیه و اعلام نتایج نهایی نیز به تعویق خواهد افتاد و احتمالا در هفته اول مهرماه خواهد بود.