کارشناسی ارشد 1402

در این مقاله تمام موارد مورد نیاز درخصوص کارشناسی ارشد 1402در اختیار شما داوطلبان گرامی کنکور کارشناسی ارشد 1402قرار داده شده است.

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

کنکور کارشناسی ارشد اصلی ترین راه ورود فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد می باشد. که هر ساله بصورت هماهنگ کشوری توسط سازمان سنجش برگزار می گردد .

مقطع کارشناسی ارشد دوره ای از آموزش عالی محسوب می شود که به دو صورت پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه های مختلف ارائه می گردد.

دانشگاه های پذیرنده دانشجوی کارشناسی ارشد از طریق این آزمون در سال تحصیلی 1402 - 1401 عبارت اند از کلیه موسسات و دانشگاه های آموزش عالی از جمله دانشگاه های دولتی ، پردیس های خودگردان ، دانشگاه های غیرانتفاعی و پیام نور و دانشگاه آزاد . از آنجایی که با ادغام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وسراسری ، کلیه داوطلبان شرکت در دوره های با آزمون کارشناسی ارشد تنها از طریق ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانند وارد دانشگاه شوند ؛

کنکور کارشناسی ارشد 99

مدارک لازم برای ثبت نام کارشناسی ارشد 1402

برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد به یکسری مدارک شناسایی و تحصیلی نیازمندید که باید قبل از ثبت نام این مدارک را جمع آوری کنید. که این مدارک عبارتند از: 

1. عكس اسكن شده

2. عكس 4×3 يا 4×6 كه در سال جاري گرفته‌شده باشد (عكس تمام‌رخ).

3. عكس اسكن شده فقط بايد با فرمت JPG باشد.

4. اندازه عكس اسكن شده بايد حداكثر 400×300 پيكسل و حداقل 300×200 باشد.

5. تصوير داوطلب بايد واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد.

6. حجم فايل ذخیره‌شده عكس نبايد از 70 کیلوبایت بيشتر باشد.

7. حاشیه‌های زائد عكس اسكن شده بايد حذف‌شده باشد.

8. حتی‌الامکان عكس رنگي و داراي زمينه سفيد باشد.

  و...........

در صورت تمایل به دانستن جزئیات بیشتر در مورد مدارک لازم ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد 1402 می توانید برروی لینک کلیک فرمایید.

هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

از زمان ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد تمامی مراحل ثبت نام اعم از هزینه ثبت نام، سایت ثبت نام و... برای هر دو دانشگاه یکسان می باشد. و فقط  داوطلبان این دو دانشگاه در مرحله انتخاب رشته از یکدیگر جدا خواهند شد.

داوطلبان برای شرکت در این آزمون مستلزم به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد می باشند.که نحوه پرداخت این هزینه به صورت اینترنتی و توسط کارت های بانکی عضو شبکه شتاب که دارای( رمز دوم الکترونیکی، تاریخ انقضا معتبرو cvv2) می باشد ، انجام می گیرد. 

هزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد  سال 1402 در یک کد رشته امتحانی 45,000 تومان می باشد که داوطلبان باید ابتدا وارد سایت سنجش شده و بعد از ورود به قسمت “خرید کارت اعتباری” گزینه “خرید سریال ثبت نام آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1402” را انتخاب نمایند.

داوطلبانی که قصد ثبت نام در بیش از یک کد رشته محل را دارند ، می توانند علاوه بر کد رشته اصلی ، در یکی از 63 کد رشته های شناور که در دفترچه راهنمای ثبت نام درج شده است ، شرکت کنند.

در این صورت می بایست یک کد سریال دیگر (علاوه بر کد سریال رشته اصلی) به مبلغ 45,000 تومان خریداری و در فرم ثبت نام خود کد رشته امتحانی دوم را درج نمایند.

 سامانه پیام کوتاه سازمان سنجش این امکان را برای داوطلبان فراهم می سازد تا از مراحل مختلف فرایند آزمون کارشناسی ارشد به موقع اطلاع یابند متقاضیان استفاده از این سامانه با پرداخت 600 تومان و انتخاب گزینه مربوطه ، عضو این سامانه خواهند شد.

برخی از داوطلبان علاقمند به شرکت در رشته های امتحانی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی هستند که می توانند در هنگام خرید کارت اعتباری بر روی گزینه “سریال علاقمندی به پیام نور و غیرانتفاعی آزمون کارشناسی ارشد 1402”کلیک کرده و مبلغ 13,800 تومان پرداخت نمایند.

در پایان پرداخت هزینه ثبت نام ، سامانه یک کد 12 رقمی نمایش می دهد که داوطلبان برای ثبت نام به آن نیاز خواهند داشت.

سایت ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد 1402

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت  از بهمن ماه  آغاز می شود و احتمالا با تمدید مجدد ثبت نام برای بازماندگان یک فرصت مجدد هم در فروردین ماه به آنان داده می شود.

که داوطلبان با پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانند اقدام به ثبت نام نمایند. و همچنین ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت علوم هم در آذرماه می باشد. ثبت نام به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

هر داوطلب باید اطلاعات شخصی و تحصیلی گروه آزمایشی خود را وارد نماید .که برای این منظور  داوطلبان می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه و دفترچه ثبت نام ارشد و دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری را دریافت نمایند وسپس فرم ثبت نام را تکمیل کنند.

هر داوطلبی بنا بر علاقه خود می تواند حداکثر در یک کد رشته امتحانی اصلی و یک کد رشته امتحانی شناور ثبت نام کند و برای هر کد رشته می بایست یک کارت اعتباری جداگانه  خریداری نماید.

لازم به ذکر است که متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و پیام نور و غیر انتفاعی جهت تبت نام ملزم به پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری به صورت جداگانه می باشند.

تنها سایت رسمی برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، سایت سازمان سنجش کشور می باشدو و سایت دیگری برای ثبت نام وجود ندارد.

درصورت تمایل، به دانشتن اعلاعیه های دیگر در خصوص ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 و سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانید برروی سایت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 کلیک فرمایید.

دفترچه راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

هرسال حدودا یک هفته در بعضی موارد حتی دوهفته قبل از اعلام تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد برروی سایت سنجش منتشر می شود.

که در این بازه زمانی، داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد 1402 مهلتی برای مطالعه کامل دفترچه قبل از ثبت نام داشته باشند.

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 شامل شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان شرکت کننده در آزمون ارشد 1402 ، مقررات نظام وظیفه ، مدارک لازم برای شرکت در آزمون ارشد 1402 ، جدول های مربوط به رشته های امتحانی ، نحوه ی تکمیل تقاضانامه ثبت نام ارشد 1402 و سایر مواردی که در دفترچه ثبت نام ارشد 1402 ذکر شده است . یکی از بخش های مهم دفترچه ثبت نام ارشد 1402 شرایط عمومی و اختصاصی هر داوطلب برای شرکت در آزمون ارشد 1402 می باشد که در پست شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 تمام موارد و نکات مربوط به شرایط عمومی و اختصاصی به طور کامل شرح داده شده است که به تمام داوطلبان توصیه میگردد پست مربوطه  را به طور کامل بررسی نمایید.

در صورت تمایل به دانلود دفترچه راهنما ثبت نام کنکو رکارشناسی ارشد 1402 و آگاهی از تمام بندها و تفصره های موجود در آن می توانید برروی لینک کلیک فرمایید.

تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

جهت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1402 داوطلبان عزیز باید  به سایت سنجش جهت ثبت نام مراجعه کنند و تمامی اطلاعات ثبت نامی را به درستی وارد کنند.

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند ،در درج کد ملی ،سریال شناسنامه ،نام و نام خانوادگی ،مشخصات شناسنامه ای ، ارسال عکس و تمامی موارد دیگر دقت نمایید زیرا پس از پایان جهت ثبت نام هرگونه اطلاعات اشتباه با داوطلب به عنوان تخلف برخورد خواهد شد.

همانطور که مستحضر هستید، هرساله وزارت علوم و وزارت بهداشت کشور، هریک  برای رشته های مختص به خودشان در زمان های مختلفی اقدام به برگزاری کنکور کارشناسی ارشد می نمایند.

از این رو ثبت نام کنکورکارشناسی ارشد 1402 برای بچه های وزارت بهداشت  در بهمن ماه آغار می شود و تاریخ برگزاری کنکور وزارت بهداشت 1402 احتمالا در تیرماه می باشد.

و اما ثبت نام کارشناسی ارشد 1402 برای بچه های وزارت علوم در آذر ماه آغاز می شود و تاریخ برگزاری کنکور هم در اردیبهشت ماه می باشد.

در صورت تمایل به آگاهی دقیق از تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانید برروی لینک کلیک فرمایید.

تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد  1402

هر ساله متقاضیان زیادی برای ورود به مقطع ارشد و تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد ، اقدام به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می نمایند .

 ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 ازطریق سازمان سنجش انجام می شود  و داوطلبان برای اطلاع از ضوابط و شرایط ثبت نام کنکور ارشد 1402 باید دفترچه ثبت نام را از سایت سنجش دانلود و با دقت مطالعه نمایند.

پس از اعلام تاریخ ثبت نام برای کنکور کارشناسی ارشد 1402، یکسری از داوطلبان کنکور هستند که بنا به هردلیل شخصی یا غیر شخصی،نتوانستند در زمان مقرر به ثبت نام خود بپردازند و از ثبت نام جا مانده اند.

سازمان سنجش کشور برای حل اینگونه مسائل یک تاریخ مجدد دیگه با عنوان تمدید مهلت ثبت نام برای جاماندگان کنکورکارشناسی ارشد 1402 در نظر می گیرد. تا کسایی که از ثبت نام جا مانده اند، فرصتی مجدد برای ثبت نام داشته باشند.

با توجه به اینکه ثبت نام وزارت علوم در دهه دوم آذرماه  و ثبت نام وزارت بهداشت در بهمن می باشد می باشد،پس از اتمام این مهلت یک بازه زمانی چند روزه تحت عنوان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 از طرف سازمان سنجش کشور در نظر گرفته می شود.

همچنین کسانی که در زمان ثبت نام در بعضی اطلاعات را اشتباه وارد کرده اند در این بازه ی زمانی ثبت نام مجدد می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند .

در صورت تمایل به آگاهی دقیق از تاریخ دقیق تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 می توانید برروی لینک کلیک فرمایید. 

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402

در اینجا به اختصار چند مورد از از شرایط و ضوابط موجود برای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 آورده شده.در صورت نیا به جزئیات بیشتر می توانید برروی لینک شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1402 کلیک فرمایید.

1- تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی میتوانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.
2- دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی در صورتی که مشمول آئین نامه ابلاغی شماره 2/77633 مورخ 92/05/28 توسط معاون آموزشی وزارت متبوع باشند، میتوانند در آزمون شرکت نمایند.
3- مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی میتوانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1402) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفيت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1402) خواهد بود.
4- پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال 1402 چه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام كرده و چه ثبت نام نكرده باشند اجازه ثبت‌ نام و شركت در آزمون سال 1402 را نخواهند داشت.
5- تمامی داوطلبان در تمامی رشته‌های امتحانی يک دفترچه سوال و يک پاسخنامه دريافت خواهند كرد.
6- در رشته‌های امتحانی برنامه‌ريزی شهری ، منطقه‌ای و مديريت شهری، طراحی شهری، معماری ، نمايش عروسكی ، هنرهای نمايشی و سينما، هنرهای تصويری و طراحی، هنرهای موسيقی، طراحی صنعتی، طراحی پارچه و لباس از داوطلبانی ‌كه‌ با توجه‌ به‌ نمره‌ اكتسابی ،‌ مجاز به انتخاب ‌رشته ‌شده و فرم انتخاب رشته اينترنتی را نيز تكميل نموده باشند، تا چند برابر ظرفيت آزمون عملی/تشريحي/پروژه به عمل خواهد آمد.
7- ساير شرايط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شركت در آزمون تحصيلات تكميلی (كارشناسی ارشد ناپيوسته) درج خواهد شد.
8- هر داوطلب علاوه بر رشته امتحانی اصلی ، در صورت داشتن شرايط (طبق مندرجات دفترچه راهنما كه در زمان ثبت‌ نام منتشر میگردد) میتواند در يكی از رشته‌های امتحانی شناور كه (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت نام نمايد.

تاریخ توزیع کارت ورود به جلسه کنکورکارشناسی ارشد 1402

کارت شرکت درجلسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از حدودا 3 الی 4 روز قبل از تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 بر روی سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قرارمی گیرد.

داوطلبان لازم است بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌، نام‌خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. تمامی داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

درصورت اعلام تاریخ دقیق توزیع کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 این پست بروز رسانی خواهد شد.

زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402

داوطلبانی  که قصد نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 را دارند ، می بایست در زمان مقرر که توسط سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود ، به سایت رسمی این سازمان مراجعه نمایند و به ثبت نام خود بپردازند.

با توجه به یکی شدن کنکورهای کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، ثبت نام کنکورسراسری کارشناسی ارشد و آزاد نیز به صورت هم زمان و معمولا در اواسط آذر ماه برای داوطلبان وزارت علوم  و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

متقاضیان در این بازه زمانی ، معمولا حدود 10 روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به نام نویسی خود اقدام نمایند.

پس از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 1402، در حدود 4 روزقبل از برگزاری آزمون سراسری، داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش باید اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه کنکور کارشناسی ارشد 1402 نمایند. 

طبق تجربیات سال های گذشته زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد بچه های وزارت بهداشت در تیرماه و برای کنکور کارشناسی ارشد بچه های وزارت علوم در اردیبهشت ماه می باشد.

در صورت هرگونه تغییر و تحولی در تاریخ های برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد از طرف سازمان سنجش کشور، این پست بروز رسانی خواهد شد.

نتایج اولیه کنکورکارشناسی ارشد 1402

داوطلبان کنکورکارشناسی ارشد 1402، بعد از برگزاری آزمون منتظر اعلام نتایج اولیه کنکورکارشناسی ارشد 1402 هستند ، نتایج اولیه در قالب کارنامه توسط سازمان سنجش به آدرسsanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با استفاده از توضیحات مندرج در کارنامه نسبت به انتخاب رشته ای اصولی و دقیق اقدام نمایند.

نتایج کنکورکارشناسی ارشد 1402  در دو مرحله تحت عنوان اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 و اعلام نتایج نهایی کنکور 1402 در اختیار داوطلبان شرکت کننده در آزمون ارشد 1402 قرار می گیرد .

نتایج اولیه در قالب کارنامه ای در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که حاوی مشخصات فردی ، درصد دروس ، رتبه ، تراز و وضعیت مجاز بودن داوطلب برای شرکت در انتخاب رشته کنکورکارشناسی ارشد 1402 وانتخاب رشته کنکورارشد دانشگاه آزاد 1402 می باشد . 

متقاضیانی که بر اساس اعلام نتایج اولیه کنکور 1402 مجاز به انتخاب رشته شده اند می بایست بر اساس دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 و دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. به محض فعال شدن لینک اعلام نتایج کنکورکارشناسی ارشد 1402 در سایت سازمان سنجش لینک دسترسی مستقیم به مشاهده نتایج را در این مقاله در دسترس شما خواهیم گذاشت.

با توجه به زمان اعلام نتایج اولیه کنکورکارشناسی ارشد سال گذشته پیش بینی می شود که نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 و دانشگاه آزاد 1402 در مرداد ماه اعلام شود.

کلیه داوطلبانی که در زمان برگزاری کنکورکارشناسی ارشد  1402 در جلسه کنکور حضور داشته و با سایر داوطلبان به رقابت پرداخته اند می بایست در این زمان به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و از منوی سمت راست بر روی گزینه کارشناسی ارشد کلیک کنند و بعد از داخل شدن در صفحه کنکورکارشناسی ارشد گزینه اعلام نتایج اولیه کنکورکارشناسی ارشد 1402 انتخاب نمایند.

درصورت تمایل به راهنمایی در خصوص دریافت کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402می توانید برروی نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 کلیک فرمایید. 

دفترچه انتخاب رشته کنکورکارشناسی ارشد 1402

طبق روال هر سال ، سازمان سنجش ، پس از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد 1402 ،  چندروز بعد دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 از طرف سازمان سنجش کشور برروی سایت سنجش منتشر می شود.

در این دفترچه همه مطالبی که یک  داوطلب برای شرکت در مرحله انتخاب رشته به آن نیاز دارد به طور دقیق و کامل آورده شده است.

از این رو داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 شده اند، می بایست برای آشنایی بیش تر با شرایط و ضوابط و رشته محل های ارائه شده ، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402 را دانلود کرده و با دقت مطالعه نمایند.

گزینش دانشجو در این مرحله با توجه به نمره کل ( تراز ) اکتسابی و اولویت کد رشته های انتخابی و بررسی صلاحیت های عمومی انجام می شود . دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 در چند بخش ارائه می شود:

بخش اول: شرایط و ضوابط شرکت در انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1402  درج شده است .

بخش دوم : شامل جدول کد رشته محل های ارائه شده و بخش سوم شامل شرایط و ضوابط وشهریه کارشناسی ارشد 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیر دولتی می باشد.

برای اطلاع از تمام جزئیات و آگاهی کامل از تمام شرایط بندهای دفترچه می توانید برروی لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402 کلیک فرمایید.

نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 1402 ومشاهده نتایج اولیه که در قالب یک کرنامه منتشر می شود، و انتخاب رشته  نوبت به نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402 می رسد.

کارنامه نهایی نتایج کارشناسی ارشد 1402 نیز از سوی سازمان سنجش منتشر می شود. که این تاریخ برای بچه های وزارت علوم و وزارت بهداشت متفاوت می باشد. احتمالا در اواخر بهمن ماه نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402 وزارت بهداشت منتشر شود.

در این کارنامه جزئیات نمره و وضعیت قبولی یا عدم قبولی داوطلب در همه کدرشته‌های انتخابی در انتخاب رشته مشخص است. نتایج نهایی در قالب دو بخش صادر می شود:

1.  مشخصات ثبت نامی داوطلبان درج می‌شود.

2. جدولی که  مربوط به وضعیت داوطلب در هر کد رشته است. این جدول شامل اطلاعات زیر است:

1) اولویت‌های انتخاب رشته داوطلب بر اساس فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد که آن را در سایت سازمان سنجش تکمیل کرده است.

2) کدرشته‌ای که داوطلب در آن پذیرش شده با علامت ستاره مشخص شده است.

3) در کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد، رتبه داوطلب در هر کد رشته نیز درج می‌شود. این رتبه به این معنی است که داوطلب بین همه کسانی که آن کدرشته را انتخاب کرده‌اند چه رتبه‌ای داشته است. بنابراین با رتبه داوطلب در آزمون متفاوت است.

4) همچنین آخرین رتبه قبولی در هر کد رشته نیز مشخص شده است و داوطلبان با استفاده از آن می‌توانند وضعیت خود را نسبت به آخرین رتبه قبولی بسنجند.

در صورت نیاز به آگاهی بیشتر در خصوص تاریخ دقیق اعلام نتایج نهایی و جزئیاتکارنامه نهایی می توانید برروی لینک نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد 1402 کلیک فرمایید.