نفر اول کنکور ریاضی 96 آقای صابر دین پژوه در مورد زحمات و تلاش های خود در زمان آمادگی برای کنکور سراسری 96 میگوید.
مصاحبه با رتبه یک کنکور یاضی 96 آقای صابردین پژوه . گوشی هوشمند و اینترنت در برنامه من جایگاهی نداشتند و در کلاس کنکوری شرکت نکرده ام. در دوران مدرسه بین6 تا 7 ساعت مطالعه میکردم اما در روزهای تعطیل میزان مطالعه دروس کنکوری خود را به یازده ساعت میرساندم. معدل دوران دبیرستانم 19:96 است. برای موفقیت در کنکور باید محیط آرامی در خانه برای داوطلب مهیا باشد، همچنین نیست که در کلاس های کنکور متعدد شرکت کرد بلکه با شرکت در چند آزمون مشابه کنکور میتواند وضعیت علمی داوطلب را مشخص شود.رشته نرمافزار دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد.
به کنکوری ها شرکت در کلاس های کنکور را توصیه نمیکنم و خودم اعتقادی به شرکت در کلاس های کنکوری نداشتم.از همان ابتدا علاقهی زیادی به درس خواندن و تحصیل داشتم و از این رو هیچ اصراری از طرف خانواده متوجه من نبود و همیشه شاگرد ممتاز در مدرسه بوده ام.دوران راهنمایی خود را در مدرسه تیزهوشان طی کردم و دوران دبیرستان را نیز در مدرسهی استعدادهای درخشان شهید مدنی تحصیل کردهام و دوران نهایی را با معدل ۱۹ به پایان رساندهام.
در آزمونهای آزمایشی که شرکت میکردم همواره رتبهی یک و یا زیر ده بودم و چنین موفقیت بزرگی دور از انتظار نبود. ولی کسب رتبه یک کمی برایم قابل پیش بینی نبود. معلمان و مدرسه نقشمهمی را در موفقیت دانش اموزان ایفا میکند و یک معلم خوب میتواند دانش آموزان موفقی را تحویل جامعه دهد.مطالعه کتاب های درسی به عنوان منابع اصلی باید در اولویت قرار گیرد و کتاب های کمک درسی نیز برای دروسی مانند ریاضی مناسب هستند و همچنین تست زنی از اقداماتی است که میتواند یک کنکوری را در تحلیل سوالات و شناخت تلههای تستی یاری نماید
مطالعه برای کنکور را از سال دوم متوسطه و با شناخت یکی از رتبه های برتر کنکور سراسری به نام (صدرا صفا دوست) شروع کردم. ولی مطالعه جدیتر خود را از دوران پیش دانشگاهی شروع کردم و در روزهای مدرسه 5 الی 6 ساعت مطالعه و در روزهای تعطیل نیز حدود ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.گوشی و اینترنت جایگاهی در برنامه من نداشت و در صورت لزوم از گوشی مادرم استفاده میکردم. هرگز ناامید نشدم و همواره پرانرژی و باامیدواری پیش رفتم.رفت و آمدها و گردش و مهمانی را به حداقل رسانده بودیم و اعضای فامیل نیز ما را درک میکردند و زیاد رفت و آمد نداشتند.
رشته کامپیوتر دانشگاه شریف اولویت اولم است و پس از مطالعه و مشورت و بازدید از دانشگاه صنعتی شریف انتخابم را نهایی خواهم کرد و قصد دارم شرکت (ماکروسافت ایرانی آیروسافت) را راه اندازی کنم.
(یعقوب دین پژوه)، پدر صابر دانشیار دانشگاه تبریز در رشته مهندسی منابع آب دانشگاه تبریز است و در خصوص او چنین بیان میکند: ارتباط با خدا، هدفمندی و برنامه ریزی و عمل به اهداف از جمله رموز موفقیت صابر به شمار میآیند و خدا را برای داشتن چنین فرزندانی بسیار شاکر هستم.صابر فرزند این آب و خاک است و پس از تحصیل نیز در همین مملکت مانده و خدمت خواهد کرد و این در حالی است که مسئولان نیز باید از ایدههای دانشمندان جوان و دانش آموزان برتر و رتبه یک حمایت کنند تا زمینهی اشتغال و خدمت رسانی آنان در کشور فراهم شود.
(صفوی) مادر صابر که دبیر زیست شناسی و معاون فناوری یکی از مدارس تبریز است، نیز در مورد او میگوید: مهربانی او همواره زبان زد همکلاسیهای او است و از این رو موفقیت او موجب خوشحالی بسیاری از همکلاسیهایش شد. صابر خودش بیش از سایرین در موفقیتش نقش داشته و در مورد تغذیه نیز من تا جایی که امکان داشت برنامه غذایی مناسبی را برای او تدارک میدیدم و خود او نیز حتی آب و میوه خنک نمیخورد و حتی در طول یک سال سرما هم نخورد. خود من و اطرافیان نیز تمایل داشتیم تا صابر تجربی بخواند. ولی علاقه خود او بر هر تمایلی اولویت داشت و اکنون نیز نتیجه زحمات و انتخاب خودش را میبینید.