شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 98

جهت شرکت در کنکور ارشد 98 اطلاع از شرایط ثبت نام ضروری می باشد .

مشاوره شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98

اطلاع کامل از شرایط عمومی و اختصاصی جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 98 برای تمام داوطلبان که قصد شرکت در آزمون ارشد 98 را دارند ضروری می باشد . کنکور کارشناسی ارشد هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می شود که در هر کنکور شرایط ثبت نام اعلام می شود . در این پست می خواهیم درباره شرایط عمومی و اختصاصی جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98 به طور کامل توضیح دهیم . این پست در سه بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی و نکات لازم برای شرکت در کنکور ارشد 98 را توضیح داده است .

شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط عمومی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط عمومی جهت شرکت و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال 98 به شرح زیر می باشد .

- عدم محرز بودن فساد اخلاقی

- در زمان تحصیل و یا اشتغال عدم اشتهار به خلاف شئون داشته باشد .

- اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از دین هایی که در قانون اساسی ذکر شده است .

- انجام دادن واجبات و پرهیز کردن از محرمات

- عدم محرز شدن عناد نسبت به نظام جهوری اسلامی ایران

عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و ...

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98

شرایط اختصاصی ثبت نام و شرکت در کنکور کارشناسی ارشد سال 98 شامل موارد زیر می باشد .

 1 - جهت ثبت نام در آزمون ارشد 98 داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و دکترای حرفه ای یا اشتغال به تحصیل در سال اخر دوره ی کارشناسی الزامی می باشد .

تبصره های بند یک شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 98

- دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا و کارشناس ارشد ناپیوسته در صورت تمایل به ثبت نام در کنکور ارشد 98 باید تا پایان زمان ثبت نام این آزمون از تحصیل انصراف قطعی داده باشند .

- دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 98 را دارند باید تعهد خدمت نداشته باشند .

- دانشجویان و فارغ التحصیل های رشته های دبیری باید موافقت نامه کتبی وزرات آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل داشته باشند . در صورت قبولی این داوطلبان باید دوباره تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش بسپارند .

- داوطلبان شاغل در نهاد ها و وزات خانه ها و سازمانهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت نامه کتبی محل کار خود جهت ادامه تحصیل را دریافت کنند .

2 - فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر خارجی که به مدرک فارغ التحصیلی ارزشیابی شده آنان عنوان معادل تعلق گرفته است میتوانند در کنکور ارشد 98 ثبت نام و شرکت کنند . این داوطلبان در صورت پذیرفته شدن چنانچه حداقل هشتاد درصد نمره حد نصاب گزینش آزاد در رشته ی امتحانی و سهمیه آزاد کسب کنند عنوان معادل از مدرک آنان حذف و جاز به ادامه تحصیل خواهند بود .

3 - طلاب و فضلا حوزه های علمیه که بر اساس مدرک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه های علیه خراسان و قم دوره ی سطح دو را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل میشوند منحصرا میتوانند در هر یک از کد رشته های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام کنند . 

4 - پذیرفته شدگان دوره روزانه برابر طول مدت تحصیل رایگان دوره کارشناسی ارشد باید در موقع ثبت نام تعهد بسپارند که در محلی که توسط وزارت علوم تعیین می شود به خدمت اشتغال نمایند .

نکات شرایط ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد 98

1 - پذیرفته شدگان کنکور کارشناسی ارشد سال 97 حق شرکت در کنکور ارشد 98 را ندارند .این داوطلبان حتی در صورت انصراف قطعی نیز حق شرکت در کنکور ارشد 98 را نخواهند داشت . 

- پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در ارشد 97 در صورت انصراف قطعی تا پایان مهلت ثبت نام کنکور ارشد 98 می توانند در کنکور کارشناسی ارشد 97 شرکت نمایند .

2 - داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد 98 را دارند و بعد از تاریخ 31 شهریور 86 فارغ التحصیل شده اند در صورتی که معدل آنها کمتر از 12 باشد حق ثبت نام در کنکور ارشد 98 را نخواهند داشت .

3 - داوطلبان دقت داشته باشند که از نظر مقررات نظام وظیفه منعی برای شرکت نداشته باشند .

4 - داوطلبانی که در مقاطع آموزش عالی یک بار از امکانات دولتی استفاده کرده اند در صورتی که در بار دوم دو دوره ی روزانه پذیرش شوند باید شهریه معادل دوره شبانه را پرداخت نمایند .

5 به هیچ کدام از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد توسط وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری بورس تحصیلی اعطا نمیشود .

A
As

آیا ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ممکن است مجدد اعلام شود ؟

S
Sahar

سلام من نمیتونم واحدامو پاس کنم کنکور ارشدم ثبت نام کردم اگر کنکور ندم مشکلی پیش میاد ؟ و سال اینده میتونم کنکور ارشد بدم یا ن

ر
رویا

سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بپرسم درسته که میگن توی کنکور ارشد ۹۸ باید درس زبان رو ۲۵ درصد حتما بزنید وگرنه حتی اگه بقیه درسارو با درصد بالا بزنی ولی زبانتو نزنی قبول نمیشی؟این فقط برای وزارت علومم هست یا فقط وزارت بهداشته ؟خیلی ممنونم

F
Fatemeh

سلام.ببخشید این کد رشته شناور که هست. آخه رشته اصلی خود ما جزو همون شناورهاس الان باید دوبرابر هزینه بدیم؟؟ وقتی ک رشته خودمونه و فقط اونو انتخاب میکنین؟؟؟

ا
احصان

خیر دوست عزیز.اینطوریام نیست.هرچند که زبان رو هرچه بیشتر بزنید به نفع خودتونه ولی اجباری در قضیه امر وجود نداره

ح
حیدری

سلام بنده لیسانس مدیریت بازرگانی پیام نور دارم آیا میتونم برای کارشناسی ارشد ((رشته آی تی یا مهندسی شبکه یا کامپیوتر)) کنکور بدم و تو یکی ازین رشته ها ادامه تحصیل بدم؟ ممنون

م
م

سلام من دانشجوی ارشد دانشگاه غیرانتفاعی هستم و تا اخر مرداد 98 درسم تموم میشه . و میخوام کنکور 98 شرکت کنم با توجه به این بند (((((دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا و کارشناس ارشد ناپیوسته در صورت تمایل به ثبت نام در کنکور ارشد 98 باید تا پایان زمان ثبت نام این آزمون از تحصیل انصراف قطعی داده باشند )))))) این امکان وجود نداره ؟

ه
همکلاسی

سلام یکی از بندهای مندرج در دفترچه می باشد

م
مدینه

سلام دوست عزیز حتما انصرافیت باید تا دی ماه 97اعلام کنی وگرنه حق شرکت در ازمون ارشد سراسری نداری

e
ervin

سلام وقت بخیر و سپاس از سایت مفید همکلاسی و پاسخ دهی شما / سوالی برای بنده پیش آمده و با توجه به مشغول بودن خطوط طی چند روزیکه تماس گرفتم و موفق نشدن ، راه را با پیام دادن دیدم : بنده تعداد واحدهای باقی مانده کارشناسی از 146 واحد مقدار 46 واحد باقی مانده است / که در ترم اختیاری تابستان 8 واحد برداشته ام و در ترم مهرماه 20 واحد و در ترم بهمن ماه 18 واحد ، تا پایان کارشناسی باقی مانده است و باتوجه به اینکه درج شده 31 شهریور ماه سال 1398 درس مقطع کارشناسی تمام شود ، میتوانند ثبت نام کنند : 1- اگر درس به تابستان بعدی کشیده شد چطور ؟ 2- اگر درس به تابستان کشیده شد و معرفی به استاد استفاده کردیم چطور ، میتوانیم شرکت کنیم ؟ 3- در آذر ماه 1397 زمان دقیق ثبت نام کارشناسی ارشد اعلام میشود ؟ 4- طبق قواعد باتوجه به گزراندن مقطع کارشناسی ، برای کارشناسی ارشد باید بصورت ناپیوسته اقدام نمایم ، در کدام قسمت از سایت سازمان سنجش لیست رشته ها و گرایش های آنها در دانشگاه آزاد اعلام میشود ؟ 5- در همان دانشگاه آزادیکه دوره ی کارشناسی را گزرانده ام میخواهم کارشناسی ارشد را مجددا در آنجا باشم ، آیا وقتی دانشگاه دانشجوها را میپذیرد بصورت سیستمی افرادیکه کارشناسی را در همان دانشگاه بوده اند و اقدام به کارشناسی ارشد کرده اند در اولویت قرار میدهند ، تا افرادیکه فقط برای کارشناسی ارشد به آن دانشگاه رجوع کرده اند ؟ 6- برای خدمت نظام وظیفه تا به حال به دلیل تحصیل به مشکل برنخوردم ، آیا برای کارشناسی ارشد مشمول به نظام وظیفه میشوم ، و یا میتوانم کارشناسی ارشد را ثبت نام و در کنکور شرکت نمایم ؟ / با سپاس فراوآن .

ه
همکلاسی

سلام 1 - شما تا تاریخ مشخص شده باید فارغ التحصیل بشید و احتمالا زمان ثبت نام در آذر ماه می باشد

س
سعید

برای فارغ التحصیلی باید تا 31 شهریور 98 تمام واحداتو پاس کنی و در اگه تونستی پاس کنی مشکلی برای ارشد نیست

A
Alireza J

درمورد دانشجویان دوره دکترای عمومی گروه پزشکی تحصیل می کنند شرایط ثبت نام به چه صورت خواهد بود؟ آیا در سال پایانی تحصیل می توانند در آزمون شرکت کنند ؟

ه
همکلاسی

سلام در صورتی از لحاظ طرح و نظام وظیفه مشکل نداشته باشید میتونید در سال آخر شرکت کنید