ثبت نام آزمون دکتری 98 و زمان ثبت نام

پست آزمون دکتری 98 شامل ثبت نام آزمون دکتری 98 و زمان و شرایط ثبت نام آن در سراسری و آزاد می باشد .

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری 98

یکی از مهمترین رقابت علمی کشور هر ساله در بین داوطلبان آزمون دکتری می باشد . برای شرکت در آزمون دکتری 98 اطلاع کامل از زمان و نحوه ی ثبت نام در این آزمون بسیار مهم می باشد . کنکور دکتری سراسری و دکتری دانشگاه آزاد در سال های اخیر بصورت یک کنکور در در قالب کنکور دکتری توسط سازمان سنجش برگزار می شود . بنابراین هر یک از داوطلبان که در کنکور دکتری 98 شرکت نمایند حق انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد در سال 98 را خواهد داشت . در ادامه درباره زمان ثبت نام کنکور دکتری 98 و نحوه ثبت نام دکتری 98 و شرایط شرکت در آزمون دکتری 98 و سایر نکات مربوط به این رقابت علمی توضیح خواهیم داد .

ثبت نام آزمون دکتری 98 و زمان ثبت نام

زمان ثبت نام آزمون دکتری 98

با توجه به روند سال های گذشته احتمالا زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 در آذر ماه خواهد که زمان دقیق مربوط به ثبت نام در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد . داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکترا دانشگاه ازاد دقت داشته باشد که دانشگاه آزاد بصورت جداگانه آزمون را برگزار نخواهد کرد و هریک از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکترا آزاد را دارند باید در از طریق سازمان سنجش در آزمون دکتری سراسری 98 ثبت نام نمایند . کسانی که در کنکور دکتری 98 ثبت نام نمایند حق انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز خواهد داشت .

خبر مهم : زمان ثبت نام در آزمون دکتری 98 در تاریخ سه‌شنبه 97/09/06 تا دوشنبه 97/09/12 می باشد و زمان برگزاری آزمون دکتری 98 در روز جمعه 97/12/03 می باشد

نحوه ثبت نام آزمون دکتری 98

نحوه ی ثبت نام آزمون دکتری 98 صرفا بصورت اینترنتی و توسط وبسایت سازمان سنجش صورت میگیرد . هر یک از داوطلبان متقاضی پس از تهیه کارت اعتباری جهت ثبت نام از سوی سازمان سنجش مراحل ثبت نام شامل اطلاعات شخصی و تحصیلی و سایر اطلاعات درخواستی را وارد نموده و در پایان کد رهگیری خود را دریافت نمایند . داوطلبان دکتری آزاد نیازی به تهیه کارت اعتباری جداگانه ندارند و تنها با تهیه یک کارت اعتباری و ثبت نام در کنکور دکتری 98 حق انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز خواهند داشت . تمام داوطلبان دقت نمایند که با ثبت نام در آزمون سراسری دکتری 98 حق انتخاب رشته دانشگاه آزاد را نیز دارند .

شرایط شرکت و ثبت نام در آزمون دکتری 98

شرایط ثبت نام در آزمون دکترا شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد که در پست شرایط شرکت در کنکور دکتری 98 به طور کامل توضیح داده شده است که به تمام داوطلبن توصیه می شود به پست مربوطه شرایط شرکت در آزمون دکتری 98 مراجعه نمایند و تمام شرایط را مطالعه نمایند . همچنین به تمام داوطلبان توصیه می شود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 98 را نیز مطالعه نمایند .

شرایط سنجش آزمون دکتری 98

شرایط سنجش و پذیرش داوطلبان آزمون دکتری به شرح زیر است

دکتری آموزشی - پژوهشی : 50 درصد آزمون متمرکز ، 20 درصد سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی

دکتری پژوهش محور : 30 درصد آزمون متمرکز ، 20 درصد سوابق آموزشی ، پژوهشی و فناوری ، 30 درصد مصاحبه علمی و سنجش عملی ، 20 درصد طرح واره