ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

این بخش شامل راهنمای کامل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 به همراه زمان و نحوه و شرایط ثبت نام در این آزمون می باشد .

مشاوره ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

هر ساله مدارس سمپاد از طریق آزمون سراسری که به طور هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود اقدام به جذب دانش آموزان در پایه نهم به دهم می کنند . روند طراحی سوالات در این آزمون همانند سال های گذشته به صورت تستی می باشد جهت ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 داوطلبان باید کلیه ی شرایط موجود در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 را به طور کامل داشته باشند . کسانی که در سال تحصیلی 98 - 99 دانش اموز سال نهم هستند و قصد شرکت و ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم را دارند باید در مورد زمان ، نحوه ثبت نام و شرایط مربوط به شرکت در آزمون اطلاعات کافی را کسب نمایند . در ادامه در مورد ثبت نام در این آزمون توضیحات لازم ارائه میگردد .

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

زمان و روش ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

در حال حاضر زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعلام نشده است اما احتمالا بر طبق روال سال گذشته زمان ثبت نام آزمون در اواخر فروردین ماه می باشد که زمان دقیق ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم پس از اعلام از سوی سامانه ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعداد های درخشان در این بخش اعلام می شود . پس از اعلام زمان ثبت نام کلیه ی داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir  به صورت اینترنتی در این آزمون ثبت نام نمایند . جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوط به آزمون تیزهوشان نهم به بخش اخبار تحصیلی سایت همکلاسی مراجعه کنید .

مراحل ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

مراحل ثبت نام اینترنتی آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 به شرح زیر می باشد .

1 - تکمیل تقاضا نامه الکترونیکی ثبت نام : داوطلبان پس از مراجعه به آدرس azmoon.medu.ir تقاضا نامه ثبت نام اینترنتی را تکمیل کنند .

2 - بارگذاری فایل عکس داوطلب : فایل ارسالی مربوط به عکس داوطلب باید مربوط به سال جاری باشد .

3 - پرداخت وجه مربوط به ثبت نام اینترنتی آزمون : هزینه ثبت نام در ازمون بصورت اینترنتی و در حین ثبت نام اخذ میشود و تنها روش پرداخت هزینه ثبت نام می باشد .

4 - دریافت کد پیگیری ثبت نام : پس انجام مراحل ثبت نام فوق کد پیگیری ثبت نام به داوطلب نمایش داده می شود که لازم است تا اعلام نتایج نهایی این کد را در نزد خود نگه دارد . توجه داشته باید  در صورت عدم دریافت شماره پیگیری ثبت نام به طور کامل انجام نشده است .

ضوابط و شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

جهت ثبت نام و شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 داوطلبان باید شرایط ثبت نام را داشته باشند که شامل داشتن تابعیت ایرانی می باشد که جزو شرایط عمومی هر داوطلب می باشد از شرایط اختصاصی داوطلب داشتن حداقل معدل کل سالانه نوزده در پایه هشتم در سال تحصیلی 97 - 98 می باشد .

تبصره : دانش آموزانی که در پایه نهم در مدارس سمپاد در حال تحصیل هستند از شرکت در آزمون ورودی مدارس استعداد درخشان معاف می باشند .

دروس امتحانی و ضریب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

دروس امتحانی و تعداد و ضرایب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99 شامل موارد زیر می باشد .

سوالات آزمون تیزهوشان دهم در دو بخش طراحی می شود . بخش اول مربوط به سوالات استعداد تحلیلی می باشد که 20 درصد سوالات را به خود اختصاص می دهد و شامل 15 سوالات با مدت پاسخگویی 15 دقیقه می باشد . بخش دوم مربوط به سوالات استعداد تحصیلی می باشد که 80 درصد سوالات را به خود اختصاص می دهد . آزمون تیزهوشان شامل 90 سوال با مدت زمان پاسخگویی 120 دقیقه می باشد .

نام درس
استعداد تحلیلی
قرآن و معارف اسلامی
زبان و ادبیات فارسی
مطالعات اجتماعی
علوم تجربی
ریاضی
تعداد سوال
15
8
15
15
17
20

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

نکات سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

1 - طراحی سوالات استعداد تحلیلی عمدتا مبتنی بر محتوای کتاب درسی نخواهد بود .

2 - سوالات استعداد تحصیلی در سطح محتوای کتاب درسی است که در طراحی سوالات ممکن است در طراحی یک سوال از دو یا چند کتاب استفاده شود به طور مثال ممکن است برای طراحی درس علوم تجربی از مطالب کتاب جغرافیا نیز استفاده شود .

3 - سوالات درس قرآن و معارف اسلامی از محتوای مشترک داوطلبان اهل تشیع و تسنن طراحی می گردد .

4 - پاسخ های صحیح دارای سه نمره مثبت و پاسخ های غلط دارای یک نمره منفی می باشند . برای سوالات بدون پاسخ نمره ای در نظر گرفته نمیشود . 

5 - در صورتی که داوطلب در یک سوال دو گزینه یا بیشتر را علامت گذاری نمای یک نمره منفی برای وی منظور می گردد.

زمان برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم 98 - 99

احتمالا بر طبق روال سال گذشته آزمون تیزهوشان نهم در خرداد ماه به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می شود و زمان دریافت کارت ورود به جلسه یک هفته قبل از برگزاری آزمون می باشد . زمان دقیق برگزاری و دریافت کارت ورود به جلسه پس از اعلام از سوی سامانه اطلاع رسانی تیزهوشان در این پست اعلام می شود . پس از برگزاری آزمون حدودا یک ماه طول میکشد تا نتایج نهایی آزمون اعلام شود که زمان دقیق نتایج در این بش اعلام می شود . کلیه مراحل مربوط به ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج در سایت azmoon.medu.ir صورت میگیرد که لازم است دانش آموزان در تمامی مراحل بر اساس اطلاعیه های منتشر شده به این سایت مراجعه نمایند .