معرفی رشته انسانی و کتاب ها و شغل های این رشته

این پست شامل مشاوره و معرفی رشته انسانی جهت انتخاب در پایه نهم به دهم و کتاب ها و شغل های این رشته می باشد .

مشاوره معرفی رشته انسانی

دانش آموزان پایه نهم متوسطه در این سال یکی از مهمترین انتخاب های زندگی خود ینی انتخاب رشته پایه دهم در دوره متوسطه دوم را انجام خواهد داد . اگر قصد دارید رشته ی انسانی را به عنوان رشته انتخابی خود در دوره متوسطه دوم انتخاب کنید این پست را به طور کامل مطالعه نمایید . بیشتر مطالب رشته انسانی مربوط است به حوزه ی جامعه شناسی  و انسان و طبیعت است . اگر قصد دارید در آینده قاضی یا وکیل یا جامعه شناس و ... شوید ادامه این مطلب را بخوانید . برای انتخاب رشته ی انسانی باید ذهنی آماده برای حفظ کردن مطالب داشته باشید . قدم نخست در انتخاب رشته انسانی میزان علاقه شما به این رشته است .قدم بعدی انتخاب شغل آینده است . آیا از اینکه از مایل هستید از طریق یکی از رشته ی مربوط به علوم انسانی وارد بازار کار شوید . قدم بعدی این می باشد که آیا در دروس مربوط به رشته انسانی در پایه متوسطه اول مانند علوم اجتماعی ، عربی و فارسی وضعیت تحصیلی شما گونه بوده است . در طول پروسه مربوط به انتخاب رشته انسانی سال نهم به دهم از مشاورین و پدر و مادر خود کمک بگیرید .

معرفی رشته انسانی و  کتاب ها و شغل های این رشته

آیا رشته انسانی جهت انتخاب مناسب است

بدون شک یکی از مهترین دغدغه ها برای دانش اموزان این است که آیا رشته ی انتخابی انها نسبت به سایر رشته ها مناسب است یا خیر . در جواب این سوال باید گفت که به طور قطع هیچ کدام از رشته ها نسبت با سایرین برتری کامل ندارند و هر کدام از رشته در جامعه همواره مورد نیاز می باشد . در رابطه با رشته ی انسانی که آیا می تواند رشته مناسب جهت انتخاب باشد یا خیر باید گفت اگر بخواهیم در بین رشته های متوسطه دوم نسبت به رشته ی تجربی بسنجیم رشته تجربی وضعیت بهتری را دارد اما به طور کلی تعدادی قابل توجهی از رشته های علوم انسانی دارای وضعیت مناسب جهت کار تحصیل می باشند .

آشنایی با رشته ها و شغل های علوم انسانی

رشته های که در دانشگاه در شاخه علوم انسانی هر یک از دانشجویان در آن مشغول به تحصیل هستند به عنوان شغل آینده در آن مشغول به کار می شوند . تعدادی از رشته های انسانی شامل علوم قضایی ، حقوق ، فلسفه ، آموزش علوم اجتماعی ، امنیت اطلاعات ، اقتصاد ، حسابداری و .. می باشد . جهت مطالعه کامل لیست رشته های دانشگاهی علوم انسانی به پست معرفی کنکور انسانی مراجعه نمایید .

معرفی دروس عمومی و اختصاصی رشته انسانی

دروس عمومی رشته انسانی که در کنکور سراسری مورد سوال واقع میگردد شامل فارسی و نگارش ، زبان انگلیسی ، عربی و دین و زندگی می باشد . دروس اختصاصی رشته انسانی که در کنکور سراسری در بخش سوالات تخصصی مورد سوال واقع میگردد شامل ریاضی و آمار ، اقتصاد ، علوم و فنون ادبی ، عربی ، تاریخ ، جغرافیا ، جامعه شناسی ، منطق ، روانشناسی و فلسفه می باشد و منبع اصلی برای طراحی سوالات کنکور سراسری منابع کتاب درسی پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم می باشد .

شرایط ورود به رشته انسانی

برای ورود به رشته انسانی باید : 

در درس ادبیات فارسی 14 ، مطالعات اجتماعی 13 و عربی 12 کسب گردد .

مجموع سه نمره کسب شده در درس های عربی ، مطالعات اجتماعی و زبان و ادبیات فارسی در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از 42 باشد .

نمرات دروس ادبیات فارسی با ضریب 4 ، مطالعات اجتماعی با ضریب 3 و عربی با ضریب 2 در پایه های هفتم و هشتم و نهم محاسه میگردد .

مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط هستند با در نظر گرفتن ضریب حداقل 378 باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل 14 باشد تا بتواند وارد رشته انسانی شود .

نظرات ارسالی

M Mahdis
ب بلوچ
m milad ..fathi
ن نازگل منیعی
M Mahla jafari
A Ayda.Ghanbarii
r reza
M M
p pooya
م محمد
ف فاطی
Z Zahra
Z Zahra
آ آریا قاسمی
s saba
ع علی
ر رضی
ن نیما
N Neda
A Abolfazl
م مهرناز
ن نرگس
m maryam
ه هونیا
m mehrad
ش شادی
ا ایران
تمامی حقوق متعلق به همکلاسی میباشد
ساخته شده با
همکلاسی