شهریه پردیس خودگردان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی

در ای پست قصد داریم در مورد شهریه پردیس های خودگردان ( بین الملل ) در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و پیراپزشکی ، پرستاری توضیحات کاملی ارائه نماییم .

مشاوره شهریه پردیس خودگردان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی

در سال های گذشته با ایجاد واحد های پردیس خودگردان در رشته های علوم پزشکی این امکان نیز ایجاد شده است که با رتبه های پایین تر نسبت به قبولی های دوره روزانه و با پرداخت شهریه های تعیین شده توسط وزارت بهداشت در رشته ی مورد نظر از جمله پزشکی و دندان پزشکی ، پرستاری و سایر رشته های مربوط که علوم پزشکی به تحصیل پرداخت . اما اطلاع کامل از میزان شهریه و شرایط تحصیل در واحد های بین الملل برای تمامی داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در کنکور سراسری 97 را دارند بسیار حائز اهمیت می باشد و ضروری می باشد که از تمام شرایط به طور کامل آگاهی یابند . 

شهریه پردیس خودگردان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی

شرایط تحصیل در پردیس های خودگردان

از لحاظ امکانات و شرایط تحصیلی هیچ گونه تفاوتی میان دانشجویانی که در دوره روزانه پذیرش می شوند با دانشجویانی که در دروه های پردیس پذیرش میشوند وجود ندارد و تنها تفاوت این دو دوره مربوط به هزینه های تحصیل می باشد که باید دانشجویان پردیس های خودگران شهریه پرداخت نمایند . ازنکات مهم دیگری که شاید برای داوطلبان سوال باشد این است که میزان و درجه اعتبار رشته های پردیس خودگران به چه میزان می باشد . همانطور که گفته تنها تفاوت دانشجویان پردیس با روزانه در پرداخت شهریه می باشد و در سایر موارد هیچ تفاوتی وجود ندارد . در ادامه به بررسی شهریه های رشته های مختلف علوم پزشکی می پردازیم .

در جدول زیر هزینه پردیس خودگردان کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری حرفه ای ، PH.D و  فوق تخصص و فلوشیپ در دوره های بین الملل و پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد و شبانه توضیح داده شده است .

مقطع
دانشگاه
کاردانی
هزینه یک سال تحصیلی
کارشناسی
هزینه یک سال تحصیلی
کارشناسی ارشد
هزینه یک سال تحصیلی
دکترای حرفه ای
 
هزینه یک سال تحصیلی
PH.D
هزینه یک سال تحصیلی
فوق تخصص و فلوشیپ
هزینه یک سال تحصیلی

بین الملل و پردیس خودگردان
-108 میلیون و 900 هزار ریال154 میلیون و 770 هزار ریال193 میلیون و 600 هزار ریال261 میلیون و 360 هزار ریال284 میلیون و 440 هزار ریال

ظرفیت مازاد
75 میلیون و 20 هزار ریال108 میلیون و 900 هزار ریال
154 میلیون و 770 هزار ریال193 میلیون و 600 هزار ریال261 میلیون و 360 هزار ریال284 میلیون و 440 هزار ریال

شبانه
41 میلیون و 140 هزار ریال64 میلیون و 130 هزار ریال91 میلیون و 960 هزار ریال---

تذکرات مهم : با توجه به هزینه های واحد های عملی و مواد دندانی دانشجویان دندانپزشکی از زمان ورود به دوره ی بالینی ، سالانه مبلغ 60 میلیون ریال به شهریه این دانشجویان اضافه میگردد .

این جدول شهریه در سال 96 تصویب شده است و هر ساله ده درصد قابل افزایش است .

شهریه پردیس های خودگردان پزشکی و دندان پزشکی و داورسازی

رشته های پزشکی پردیس های خودگردان جزء رشته های پرطرفدار می باشد که هزینه هر سال تحصیلی آن مبلغی حدود 193 میلیون و 600 هزار ریال می باشد که میزان این مبلغ در پردیس های خودگردان شهرهای مختلف در حدود 10 درصد کمتر یا بیشتر میشود . 

یکی دیگر از رشته های پرطرفدار پردیس های خودگردان رشته دندان پزشکی می باشد که میزان شهریه هر سال تحصیلی آن مبلغی حدود 193 میلیون و 600 هزار ریال می باشد که این شهریه بر اساس شهر و دانش محل تحصیل در حدود 10 درصد افزایش یا کاهش می باشد .

شهریه پردیس های خودگردان در مورد رشته های داروسازی تقریبا همانند رشته پزشکی می باشد و شهریه هر سال تحصیلی آن حدود 193 میلیون و 600 هزار ریال میباشد که در دانشگاه های مختلف ممکن است این هزینه در حدود ده درصد افزایش یا کاهش داشته باشد .

شهریه پردیس های خودگردان فیزیوتراپی و بینایی سنجی

شهریه پردیس های خودگردان در رشته های فیزیوتراپی مبلغی حدود 108 میلیون و 900 هزار ریال به ازای یک سال می باشد که این هزینه با توجه به دانشگاه محل قبولی حدود 10 درصد افزایش و یا کاهش می یابد

شهریه پردیس های خودگردان در رشته های  بینایی سنجی مبلغی حدود 108 میلیون و 900 هزار ریال به ازای هر یک سال تحصیلی می باشد که این هزینه با توجه به دانشگاه محل قبولی حدود 10 درصد افزایش و یا کاهش میابد .

شهریه پردیس های خودگردان پیراپزشکی و مامایی و پرستاری

رشته های پرستاری و مامایی جزء رشته های پرطرف دار در پردیس های خودگردان می شود . هزینه تحصیل در پردیس های خودگردان برای رشته های مقطع کارشناسی از جمله پیرا پزشکی شامل اتاق عمل و هوشبری و مامایی و پرستاری به ازای هر یک سال تحصیل حدود 108 میلیون و 900 هزار ریال می باشد که با توجه به دانشگاه محل تحصیل در حدود 10 درصد این مبلغ متفاوت می باشد و افزایش یا کاهش میابد .

ع
عذرا بابازاده

سلام شهریه مازر یر ظرفیت کارشناسی ارشد کاردرمانی

ه
همکلاسی

سلام در جدول در ردیف ارشد ذکر شده است

ا
ایمان

سلام شهریه خودگردان بهداشت محیط و بهداشت عمومی چنده؟

ه
همکلاسی

در جدول هزینه مربوط به دوره کارشناسی شامل این رشته ها نیز میشه

ع
علی جمالی

سلام ببخشید بعضی سایت ها و کانال های نیمه معتبر میگن هزینه پزشکی ۱۳ و دندان پزشکی ۱۵ تا ۱۷ تومن در ترم هست.آیا همه اش شایعه اس؟

ه
همکلاسی

سلام لیست موجود در سایت مربوط به سال 96 است و هر ساله درصد به هزینه ها اضافه میشه

غ
غرل

سلام وقتتون بخیر می خواستم بدونم تو سایت شما این هزینه ها به ازای یک‌سال تحصیلی هست اما همین هزینه توی بعضی سایت ها به ازای یک ترم میباشد ما به کدام اطمینان کنیم

ه
همکلاسی

سلام هزینه ها به ازای یک سال می باشد

ه
هانیه

سلام هزینه ی دانشگاه های پردیس بر حسب دلار محاسبه میشود؟ در سال 97 حداکثر هزینه ی دانشگاه تبریز برای رشته ی فیزیوتراپی چقدر میشود؟

ه
همکلاسی

سلام بر اساس ریال می باشد

ه
هانیه

سلام هزینه سالانه دانشگاه پردیس رشته فیزیوتراپی دانشگاه تبریز حدودا چقدر است؟

ه
همکلاسی

سلام بر اساس جدول مندرج در پست می باشد که احتمالا ده درصد افزایش هزینه داشته باشد