شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور دکتری 98

در این بخش به بررسی شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور دکتری 98 خواهیم پرداخت .

مشاوره شرایط شرکت در کنکور دکتری 98

داوطلبانی که تمایل دارند در آزمون دکتری سال 98 شرکت نمایند باید از شرایط عمومی و اختصاصی مندج در دفترچه آگاه باشند . آزمون دکترا ph . D که هر ساله توسط سازمان سنجش برگزار می گردد و شرایط ثبت نام در شرکت در کنکور دکتری توسط سازمان سنجش اعلام می شود . ما در این پست مشاوره ای مربوط به کنکور دکتری 98 به بررسی کلیه ی شرایط جهت شرکت در این آزمون می پردازیم . در ادامه توضیحات و شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو دوره دکترا سال 98 را توضیح می دهیم همچنین توصیه میگردد پست مربوط به ثبت نام دکتری 98 را نیز مطالعه نمایید .  در پست شرایط شرکت در آزمون دکتری 98 نکات و شرایط لازم برای شرکت در این آزمون توضیح داده شده است

شرایط شرکت و ثبت نام در کنکور دکتری 98

شرایط عمومی شرکت در کنکور دکتری 98

شرایط عمومی شرکت در کنکور دکتری سال 98 که در دفترچه ثبت نام دکتری 98 ذکر شده است شامل اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی ، متعهد بودن نسبت به احکام عملی اسلام ، عدم احراز عناد نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران ، عدم احراز فساد اخلاقی و ارتکاب به اعمال خلاف شئون دز زمان تحصیل و اشتغال ، عدم داشتن سابقه عضو بودن در ساواک و فراماسونری و غیره

شرایط اختصاصی شرکت در کنکور دکتری 98

شرایط اختصاصی جهت شرکت و ثبت نام در کنکور دکتری 98 که در دفترچه ثبت نام دکتری 98 ذکر شده است شامل موارد زیر می باشد .

1 - دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای و یا اینکه دانشجوی سال آخر کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای باشد .

- فارغ التحصیلان و دانشجویان گروه رشته های پزشکی از لحاظ طرح تعهد خدمت مشکل نداشته باشند .

- داوطلبان شاغل در وزارت خانه و سازمان و نهاد های دولتی باید موافقت محل کار خود را برای ادامه تحصیل دریافت کنند .

- رشته ی امتحانی انتخاب شده توسط داوطلب در دوره دکتری باید باید متناسب با رشته ی تحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای باشد .

2 - فضلا و طلاب که دوره سطح سه خود را گذرانده اند و یا تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل می شود و مدرک تحصیلی آنها توسط مدیریت یکی از حزوه های علمیه قم یا خراسان باشد می توانند در یکی از کد رشته های امتحانی مرتبط با علوم انسانی در آزمون دکتری 98 شرکت نمایند .

3 - دانشجویانی که در حال تحصیل در مقطع دکتری تخصصی هستند در صورت انصراف ندادن تا پایان مهلت ثبت نام کنکور دکتری 98 مجاز به ثبت نام در این آزمون نمی باشند .

4 - پذیرفته شدگانی که در آزمون دکتری 97 پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام در آزمون دکترا 98 نمی باشند .

5 - داوطلبانی که فارغ التحصیل شده اند لازم است معدل دوره کارشناسی ، کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای خود را در فرم ثبت نام وارد نمایند . 

6 - داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل می شوند لازم می باشد که علاوه بر درج معدل دوره ی کارشناسی خود ، میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده شده در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای خود را تا تاریخ 31 شهریور 97 در فرم تقاضا نامه ثبت کنند و نسبت به تکمیل و تایید فرم معدل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام از سوی دانشگاه محل تحصیل خود در دوره ی کارشناسی ارشد یا دکترای حرفه ای اقدام کنند .

7 - دانشجویان سال آخر  ارشد و یا دکترا که حداکثر تا تاریخ 31 بهمن 97 فارغ التحصیل می شوند می توانند در مرحله ی دریافت کارت ورود به جلسه می توانند معدل فارغ التحصیلی خود را وارد نمایند .

8 - دانشجویان سال اخر مقطع ارشد و یا دکتری که تا حداکثر تاریخ 31 شهریور 98 فارغ التحصیل میشوند در مرحله دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکترا میانگین نمرات واحد های درسی گذرانده خود را وارد نمایند .

9 - دانشجویان سال اخر و ارشد و دکترا حرفه ای به جز فارغ التحصیلان دکترای عمومی دامپزشکی و دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد پیوسته باید معدل بالای 14 جهت ثبت نام در آزمون دکترا 98 داشته باشند .

10 - پذیرفته شدگان مقطع روزانه دوره دکترا باید برابر مدت تحصیل خود تعهد خدمت بسپارند.

11 - داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترا 98 نباید از لحاظ مقررات نظام وظیفه منع داشته باشند . 

توصیه می شود پست مربوط به ثبت نام آزمون دکتری 98 را نیز مطالعه نمایید .

ف
فاطمه

سلام ببخشید زمان ثبت نام ازمون دکتری چه تاریخی هست

ه
همکلاسی

سلام زمان دقیق هنوز اعلام نشده است اما احتمالا در آذر ماه خواهد بود