روش مطالعه فیزیک کنکور

روش صحیح مطالعه و تست زنی درس فیزیک یکی از عوامل موفقیت هر داوطلب کنکور در رشته ی ریاضی و تجربی است .

مشاوره روش مطالعه فیزیک کنکور 

روش صحیح مطالعه درس فیزیک در کنکور سراسری یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هر داوطلب کنکور می باشد که یکی از بخش های مهم در مشاوره کنکور است . درس فیزیک یکی از دروس مهم و تاثیر گذار در رشته تجربی هست  که 30 سوال را به خودش اختصاص می دهد . این درس در رشته ی ریاضی 45 سوال را به خود اختصاص می دهد . فیزیک از جمله دروسی هست که خیلی از دانش اموزان از پاسخ دادن به سوالات ان گریزان هستند و معمولا این درس را کنار میگذارند به همین دلیل اگر دانش اموزی یه درصد قابل قبول در این درس کسب کند مطمئنا رتبه بهتری هم کسب خواهد کرد هدف ما در این مقاله توضیح نحوه مطالعه و تسلط به درس فیزیک است ان شاالله که با خواندن این مقاله این درس را با انگیزه و کیفتیت بهتری بخوانید و به درصد های دلخواهتان در این درس برسید. همچنین با مراجعه به بخش مشاوره سایت میتوانید از سایر مطالب مشاوره ای که توسط تیم دانشجویان پزشکی اماده شده است استفاده نمایید .

روش مطالعه فیزیک کنکور

نحوه و روش مطالعه فیزیک کنکور

در ادامه مقاله نحوه و روش صحیح مطالعه فیزیک در کنکور سراسری به بررسی جزئیات مطالعه این درس می پدازیم . فیزیک یک درس کاملا مفهومی و ملموس در طبیعت هست که برای راحتی درک ان این مفاهیم به فرمول تبدیل شده اند بنابراین برای خواندن این درس و تسلط بر ان شرط اصلی درک صحیح این مفاهیم است نه صرفا حفظ کردن چند فرمول! اگه به درستی بر مفاهیم مسلط شویم یادگیری فرمول ها نیز برای ما اسان تر خواهد بود به همین دلیل همیشه توصیه مهم برای شروع خواندن درس فیزیک خواندن کتاب درسی و درک مفاهیم  ان و حل تمرینات است بعد از اینکه کتاب درسی کامل خوانده شد حالا برای تسلط بیشتر بر مسایل و مفاهیم نیاز  به حل سوالات تشریحی داریم  حل کردن سوالات تشریحی باعث میشود شما راه دقیق حل مسایل را یاد بگیرید و قدرت حل مسایل شما به مراتب بالاتر برود.

انتخاب منبع مناسب در روش مطالعه فیزیک کنکور

بعد از این مرحله حالا نیاز به یک کتاب تستی قوی برای  مطالعه و خواندن تستی و تسلط کامل بر مطالب داریم معمولا از بین منابعی اموزشی خوب برای درس فیزیک کتاب گاج نقره ای و نشر الگو بهتر جواب داده اند . برای خواندن کتاب های کمک اموزشی ابتدا هر درسنامه انها را به دقت میخوانیم بعد برای همان درسنامه تست میزنیم  این را فراموش نکنیم که 80 درصد تستی که برای درس فیزیک می زنیم جنبه اموزشی دارند ینی این تست ها برای اموزش و یادگیری ما هستند و مطالعه ما رو تکمیل می کنند بنابراین برای این تست ها محدودیت زمانی نداریم فقط باید سعی کنیم تک تک نکات تست ها را بخوبی یاد بگیریم  برای همین موقع تست زدن سعی کنید هر تستی که میزنید جواب رو با دقت برسی کنید بعد سراغ تست بعدی بروید زیرا ممکن است نکته ای داشته باشد که در تست های بعدی به حل مسایل کمک کند همچنین موقع تست زدن اگر تستی را بلد نیستید سریع سراغ جوابش نروید تا حدی که میتوانید روی مساله کار کنید و بعد سراغ جواب بروید زیرا در این صورت مغز شما درگیر شده و اگر سراغ جواب تست بروید بهتر یاد می گیرید ولی اگر بلافاصله سراغ جواب بروید جواب تست را بیشتر حفظ میکنید تا یاد بگیرید ! بعدا اگر بر درسنامه و تست ها مسلط شدید 20 درصد با قیمانده تست ها را نگه دارید و در فاصله ی چند روز مانده به ازمون های ازمایشی بصورت زمان دار کار کنید تا سرعت عمل شما نیز بهبود یابد . همچنین هر چقد تعداد تست بیشتر با تنوع زیاد کار کنید مطمئنا مسلط تر می شوید و درصد  شما در ازمون ها و کنکور به مراتب بهتر خواهد بود .

نکات روش مطالعه فیزیک کنکور

پس مراحل مطالعه فیزیک به ترتیب کتاب درسی و مسایل ان بعد حل سوالات تشریحی و در اخر درسنامه کتاب تستی و حل تست زیاد هست اگه این مراحل به درستی طی شود مطمئنا نتایج شما نیز در این درس بهتر خواهد بود.

در پایین به چندین نکته مهم برای مطلعه درس فیزیک اشاره میکنیم که تکمیل کننده مطالب بالا هست

نکته اول روش مطالعه فیزیک کنکور : دانش اموزانی که تراز پایین در ازمون ها دارند یا کلا پایه فیزیک ضعیفی دارند اصلا به صورت کامل این درسو کنار نگذارند زیرا داشتن درصد صفر در کنکور معمولا باعث افت شدید رتبه میشود توصیه ما برای این دانش اموازن انتخاب مباحث سادتر است ینی یه سری مباحث انتخاب کنند و روی این مباحث خوب کار کنند و وقت بگذارند مطمئن باشید پس مدتی به تسلط کامل در این مباحث میرسید از جمله مباحثی که توصیه می شود انتخاب کنید فیزیک پیش 2 ینی از فصل 5تا8 ، فیزیک سال سوم فصل 3و4 و فیزیک سال دوم دو فصل اخر هست .

نکته دوم روش مطالعه فیزیک کنکور : سعی کنید فرمول ها فیزیک را حفظ نکنید و فقط با دانستن فرمول های اصلی بقیه فرمول ها رو خودتون اثبات کنید این روش باعث میشود هم فرمول ها را خوب یاد بگیرید و هم هرگز فراموش نکنید

نکته سوم روش مطالعه فیزیک کنکور : برای جمع بندی درس فیزیک سعی کنید در طول سال تست های  مهم و نکته دار را مارک دار کنید و برای جمع بندی همین تست ها رو خوب کار کنید پس نیازی به کتاب جدیدی برای جمع بندی نیست اگر این کار انجام نداده اید از هر مبحث دو یا سه عدد تست کار کنید و جلو برید این روش برای مرور کلی چند رو قبل ازمون عالی است

نکته چهارم روش مطالعه فیزیک کنکور : هیچ وقت جواب تست های فیزیک را به صورت سرسری رد نکنید یا حفظ نکنید جواب ها  باید به دقت تحلیل و بررسی شود بعد سراغ تست های بعد بروید همچنین خواندن تئوری یک مطالب بدون حل تست کافی هیچ بازدهی ندارد

نکته پنجم روش مطالعه فیزیک کنکور : برای خلاصه نویسی  در درس فیزیک بعد از اینکه مطلب رو کامل خوندید و تست زدید شروع به حل فرمول ها و نکات مهم بکنید  برای نوشتن فرمول لازم نیس همه ی فرمول ها نوشته  شود فقط یکسری فرمول مهم و کاربردی که با دیدن ان بقیه فرمول های مربوطه نیز یاد اوری شود کافی هست . این نوع خلاصه کاملا کابردی هست زیرا این زمانی نوشته می شود که شما تمام مطلب را یادگرفته اید  به تعدا کافی تست کار کرده اید فقط یک سری مطالب که فراموش شده اند یا احساس میکنید فراموش می شوند نوشته می شود .روش خواندن خلاصه ها نیز مهم هست معمولا یک تایم کوتاه یک ربع یا بیست دقیقه خلاصه ها را مرور کنید بعد 1 ساعت تست بزنید اگر دیدید تست های زیادی را اشتباه میزنید برای ان مباحث به سراغ جزوه و درسنامه بروید و سعی کنید ان مطلب را کامل بخوانید .