روش مطالعه زیست کنکور

آشنایی کامل با نحوه ی مطالعه دروس کنکور از جمله زیست شناسی یکی از عوامل موفقیت در کنکور است.

مشاوره روش مطالعه زیست کنکور

روش صحیح مطالعه درس زیست شناسی در کنکور سراسری به دلیل اینکه درس زیست مهم ترین درس رشته علوم تجربی با بالاترین ضریب  و تعداد سوال  در کنکور سراسری است دارای اهمیت ویژه ای می باشد . در این بخش اشاره ای کوتاه به نحوه ی مطالعه ی زیست خواهیم داشت و در پست های بعدی به طور اختصاصی در مورد مطالعه هر بخش از درس زیست شناسی توضیحات مفصلی ارائه خواهیم داد.

جهت مطالعه صحیح درس زیست شناسی باید 4 گام رعایت شود.

گام اول در روش صحیح مطالعه زیست کنکور 

تسلط بر متن کتاب درسی :

با توجه به سوالات کنکور در چند سال اخیر، تسلط بر کتاب درسی مهم ترین بخش در مطالعه درس زیست شناسی است.

ابتدا مطالعه اولیه جملات کتاب و یادداشت برداری جملات به صورت طبقه بندی شده.

سپس مطالعه عمیق تک تک کلمات و واژه ها ونشانه گذاری کلمات مهم

روش طرح سوالات کنکور سراسری در سالیان اخیر با تغییرات چشم گیری همراه بوده است ، به نحوی که اگر خود را با شیوه ای که در طرح سوالات مطرح می شود تطبیق ندهید در پاسخ گویی به اکثر سوالات کنکور دچار مشکل خواهید شد. سوالاتی که به شیوه جدید طرح می شود بصورت مفهومی ، ترکیبی ، مقایسه ای است . باید هر متنی را که می خوانید حتما مفاهیم  موجود در متن را استخراج نمایید . باید بتوانید ارتباط مطالب فصل های مختلف را با هم پیدا کنید ( مانند ارتباط فصل دستگاه عصبی با حرکت ) . باید برای خود جدول های مقایسه در مورد مطالب مختلف تهیه کنید مانند مطالب هورمون ها یا مطالب فصل شارش انرژی.از نکات مهم دیگر بحث اهمیت بالایی قید ها و تحلیل  کامل شکل های کتاب درسی است. جهت اطلاع از منابع برتر کنکوری در زیست اینجا کلیک کنید.

گام دوم در روش مطالعه زیست کنکور

بررسی تستهای هر فصل:

با استفاده از کتابهای تستی که مطالب را به صورت طبقه بندی بیان کرده اند تستها بررسی شود و نکات هر تست برای گزینه های غلط و گزینه صحیح یادداشت شود . 

گام سوم در روش مطالعه زیست کنکور

 مرور مطالب فصل های قبل:

مرور مطالب یکی از مهمترین بخشهای مطالعه زیست شناسی  کنکور است که موجب ثبت مطالب در حافظه بلند مدت میشود مرور مطالب  باید به صورت منظم و با دفعات زیاد انجام شود

قبل از مطالعه مطالب جدید باید مطالب قسمتهای قبل مرور شود و بعد از پایان مطالعه یک فصل مرور فصلهای قبل انجام شود.

گام چهارم در روش مطالعه زیست کنکور

ارزشیابی:

تست های چندین فصل به صورت ترکیبی و با زمان مشخص انجام شود.