روش افزایش تراز آزمون قلم چی ، گزینه دو ، گاج ، سنجش ( بخش یک )

داوطلبان کنکور که در ازمون های آزمایشی مانند قلم چی شرکت می کنند از عدم کسب نتیجه در تراز کانون خود ناراضی باشند . ما در این مقاله به روش های افزایش تراز آزمون ها می پردازیم .

مشاوره روش افزایش تراز آزمون

یکی از مشکلات اساسی بیشتر دانش اموزانی که در ازمون ها ازمایشی مانند قلم چی ( کانون ) ، گزینه دو ،سنجش و گاج شرکت می کنند عدم افزایش تراز است . بیشتر دانش اموزان شکایت می کنند و می گویند با اینکه در فرصت تعیین شده برای ازمون به اندازه کافی مطالعه کردم ولی ترازم افزایش نداشت و همین مشکل باعث می شود بسیاری از دانش اموزان در نیمه راه از درس خواندن خسته شوند و یا دیگر در ازمون ها شرکت نکنند .

هدف ما در این مقاله ارائه ی یک سری راهکار های کابردی و همچنین توضیح و برطرف کردن یک سری نقص ها مطالعاتی دانش اموزان برای افزایش تراز می باشد بعضی از این راهکار ها ساده بوده و سریع تر جواب می دهد اما بعضی دیگر پیچیده هستند و باید به مرور زمان بهبود یابند تا نتیجه ی خود را نشان دهند انشا الله با خواندن دقیق این مقاله همه ی دانش اموزان افزاش تراز خوبی در ازمون ها داشته باشند .

روش افزایش تراز آزمون قلم چی ، گزینه دو ، گاج ، سنجش ( بخش یک )

گام اول در روش افزایش تراز آزمون

 ساده ترین روش پیشرفت و افزایش تراز این است که ما به خودمان ضرر نزنیم این ضرر در ازمون های ازمایشی همان پاسخ های غلطی هست که شما در دروس مختلف دارید . پس گام اول برای افزایش تراز این است که شما در ازمون ها غلط نزنید و یا اینکه غلط های خود را کاهش دهید شاید دانش اموزان که  در ازمون های ازمایشی به ویژه قلم چی شرکت می کنند در کارنامه ی خود اخطاری را دیده باشند که نوشته اگر پاسخ غلط نداشتید رتبه و تراز شما اینقد می بود که در بعضی دانش اموزان اختلاف این تراز با تراز واقعی حتی 500 نمره نیز بوده است . پس دانش اموزان عزیز ، همین پاسخ های غلط یکی از موانع بزرگ شما در عدم پیشرفت تراز هست .

دانش اموزان عزیز باید توجه کنند علاوه بر اینکه ما یک مطلب را مطالعه میکنیم باید روی درک و فهم ان هم نیز خیلی کار کنیم تصور اشتباه خیلی از دانش اموازن این است که چون ما ازمون تستی می دهیم  پس نباید خیلی رو مطالب متمرکز شویم و انها را کامل یاد بگیریم و داشتن یه شمای کلی از مطلب کافی هست همین تصور اشتباه و مطالعه سطحی و غیر دقیق باعث می شود  که دانش اموز خیلی سهل انگارانه روی سوال نظر بدهد و از عمق و مفهوم اصلی و مد نظر طراح سوال فاصله بگیرد و درنتیجه به جواب غلط برسد و نه تنها از مطالعه خوب بهره نگیرد بلکه پاسخ غلط نیز داشته باشد و از درصد مد نظر خود بسیار فاصله بگیرید و شما فرض کنید که اگر این روال در دروس مختلف شما در ازمون صورت بگیرید شما مطمئنا در تراز کلی خود افت بخصوصی را احساس خواهید کرد.

گام دوم در روش افزایش تراز آزمون

اما بعد از اینکه شما با مطالعه دقیق و صحیح تعداد غلط های خود را کاهش دادید گام بعدی در افزایش تراز آزمون چیست؟

یکی از عواملی که بسیار تعیین کننده و مثمر به ثمر برای دانش اموزان هست این است که خیلی از دانش اموزان می گویند من زیاد تست حل نمیکنم خب مطمئنا  دانش اموزی که زیاد تست حل نمیکند عملا انتظاری نباید داشته باشد که خیلی راحت با تست های ازمون روبرو شود پس دانش اموزان عزیز سعی کنید زیاد و متنوع تست بزنید که موقع رو برو شدن با تست های مختلف بتوانید به راحتی پاسخ دهید .

اما ایا زدن تست زیاد به تنهایی کافی هست ؟! ببینید وقتی شما به یک تست فقط در حد یه تست و یک سوالی چهار گزینه ای که باید یکی از گزینه ها انتخاب شود نگاه می کنید همین عامل باعث می شود که شما به گزینه های دیگر تست و همچنین فکر و نوع طراحی نهفته در پشت تست توجه نکنید پس دانش اموزان تک تک تست های که در خانه کار میکنید باید از همه ی ابعاد برسی و موشکافی شوند و تک تک گزینه های تست به دقت برسی و تحلیل شوند و بدانید که طراح هدفش از این تست چی بوده هست . این بررسی نیز در افزایش تراز بسیار تاثیر گزار خواهد بود .

گام بعدی در روش افزایش تراز آزمون

دانش اموزانی هستند که صحیح مطالعه می کنند به اندازه کافی هم تست می زنند اما می گویند که مثلا من به درس شیمی نرسیدم یا مثلا واسه ی درس زبان وقت خیلی کم اوردم این خودش یک ایراد بزرگ هست و باید در طول ازمون های مختلف برطرف شود در واقع مشکل این دانش اموزان در زمان بندی هست اگر این مشکل را دارید باید حتما در سریع ترین زمان ینی در حد 3 ازمون باید ان را با یک برنامه ریزی درست این مسئله را برطرف کنید زیرا همین مشکل بعدا سر جلسه ی کنکور یک مشکل جدی می شود اما چاره چیست ؟! ببینید دانش اموزان عزیز در جلسه ی ازمون نسبت به سوالات احساسی برخورد نکنید سعی کنید سوال را بار اول به دقت بخوانید و سریعا نظر بدید که ایا این سوال در حیطه ی یادگیری شما هست یا نه ؟! و اینکه میتوانید در زمان بندی تعیین شده جواب بدهید  یا نه؟! اگر هست پس حل کنید و تمام  اما اگر نیست و وقت گیر هست ویا در رسیدن به جواب مردد هستید کنار سوال ضربدر بزنید و پس  از جواب دادن به تمام سوالات ازمون برگردید و حل کنید شما با این روش نه تنها وقت کم نمیارید بلکه بقیه سوالاتی رو که واقعا بلد هستید راحت جواب می دهید 

 اما خیلی از دانش اموزان کافی هست یک درس را کامل مطالعه کرده باشند انتظار دارند به تمامی سوالات ان پاسخ دهند مثلا به تمامی سوالات زیست ازمون یا فیزیک ازمون جواب دهند این یک تصور اشتباه و مخرب هست زیرا هر درسی سوالات سخت و زمان بر  ، خود را دارد و شما مثلا چند سوال ساده شیمی رو فدای یک سوال سخت فیزیک کنید و یا حتی اگر درس مورد نظر شما خیلی سخت طراحی شده باشد استرس بگیرید . شاید دیده باشید سر جلسه یک سوال را چندین بار حل کردید و جواب نگرفتید و کلی وقت هدر دادید این ارزشی ندارد شما باید در 15 ثانیه تعیین کنید که ایا میتوانید به سوال پاسخ دهید یا نه بعد سوال را حل کنید و این تشخیص  نیز به مطالعه ی دقیق شما در منزل وابسته هست .

نکات نهایی در روش افزایش تراز آزمون

دانش اموزان عزیز شما با رعایت کردن این نکات می توانید تا حد زیادی مشکل عدم افزایش ترازتونو رو حل کنید و ما سعی  کنیم به زودی بخش دوم مقاله افزاش تراز رو نیز ارایه بدیم که ان شا الله این مشکل برطرف شود و همه ی دانش اموزان نتیجه ی زحمات و تلاش های خود را بگیرند. و بتوانند در تراز های مانند آزمون های قلم چی به تراز 7000 و 8000 برسند . در انتها به شما پیشنهاد می شود پست های نحوه مطالعه ادبیات ، روش مطالعه زیست ، نحوه مطالعه شیمی و نحوه مطالعه فیزیک و همچنین روش خلاصه نویسی را نیز مطالعه نمایید .




ا
ا-ال

سپاسگزارم بسیار عالی

9
9999

ممنون

ع
عرفان

عالی بود خیلی ممنون