تاثیر معدل در کنکور سراسری 99

میزان تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان نظام جدید و قدیم اعلام شد .

توضیحات تاثیر معدل در کنکور سراسری 99

پس از استقرار کامل سیستم آموزشی نظام جدید و تعیین تکلیف نحوه برگزاری کنکور 99 میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان دارای دیپلم نظام قدیم و دیپلم نظام جدید اعلام شد . تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 برای هر پنج گروه آزمایشی شامل رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و هنر و زبان اعمال می شود که در ادامه در مورد نحوه تاثیر معدل در کنکور 99 و میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 99 توضیحات کاملی ارائه می شود . همچنین به داوطلبانی که دارای دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی نظام قدیم هستند توصیه می شود پست مربوط به نحوه برگزاری کنکور 99 را مطالعه نمایند .

تاثیر معدل در کنکور سراسری 99

تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان دیپلم نظام جدید

داوطلبانی که در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند و یا در پایه دوازدهم مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند ( از سال 98 به بعد ) شامل داوطلبان نظام جدید می باشند . تاثیر معدل برای داوطلبانی که دارای دیپلم نظام جدید می باشند شامل 30 درصد تاثیر قطعی می باشد . بر این اساس دروسی که در پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می شود شامل 30 درصد تاثیر قطعی معدل می باشد که در نمره کل نهایی داوطلب لحاظ می شود .

تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 برای داوطلبان دیپلم نظام قدیم

داوطلبانی که دیپلم خود را از سال 84 تا 90 دریافت نموده اند شامل 25 درصد تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری می باشند .

داوطلبانی که دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی خود را از سال 91 تا 97 دریافت کرده اند شامل 25 درصد تاثیر قطعی معدل سال سوم دبیرستان و 5 درصد تاثیر قطعی معدل دوره پیش دانشگاهی می باشند .

تاثیر معدل برای داوطلبان دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش

این دسته از داوطلبان شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 نمی باشند و فقط نمره آزمون این داوطلبان محاسبه می گردد . در صورتی که این دسته از داوطلبان تمایل به تاثیر معدل در کنکور سراسری داشته باشند لازم است در امتحانات نهایی گروه آزمایشی مربوطه شرکت نمایند .

تاثیر معدل برای داوطلبان شرکت کننده با دیپلم متفاوت

در صورتی که داوطلبانی که قصد شرکت در گروه آزمایشی که با دیپلم آنها متفاوت است را داشته باشند ( به طور مثال داوطلب دارای دیپلم ریاضی که قصد شرکت در کنکور تجربی را دارد ) تاثیر معدل برای این داوطلبان متفاوت می باشد بدین صورت که میزان تاثیر دروس موثر داوطلب بر اساس دروس موجود محاسبه میشود و در رابطه ی محاسبه نمره کل به جای میزان درصد اعلام شده جایگزین میگردد

تاثیر معدل در کنکور  99 شامل چه داوطلبانی نمیشود

داوطلبانی که دیپلم خود را قبل از سال 84 دریافت کرده اند شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 نمی باشند و برای این دسته از داوطلبان نمره کنکور سراسری محاسبه می گردد . همانگونه در بخش قبل نیز توضیح داده شد داوطلبان دارای دیپلم رشته های فنی و کاردانش نیز شامل تاثیر معدل در کنکور سراسری 99 نمیباشند مگر در صورتی که در امتحانات نهایی گروه آزمایشی مربوطه شرکت کنند .

ر
رهگذر

آخه این چه مسخره بازی هست؟ اگر برای داوطلبان نظام جدید فقط معدل یک پایه(دوازدهم) تاثیر قطعی حساب میشه باید برای نظام قدیمی ها هم معدل یک پایه (سال سوم) قطعی حساب بشه نه دو پایه و این یک تبعیض آشکار هست خصوصا که برای دو گروه سهمیه جداگانه در نظر گرفته نمیشه و باهم رقابت دارند و این بی انصافی هست! و این دوران تحصیل ما همه توجهات روی معدل کتبی پایه سوم بود و کسی به معدل پیش دانشگاهی اهمیتی نمیداد. امیدوارم اعضای شورای سنجش و پذیرش به این نکته کلیدی توجه داشته باشند.

s
salar

سلام . من دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی-فیزیک دارم.الان دانشجوی دانشگاه آزاد هستم و میخوام آزمون سراسری رشته ی علوم تجربی شرکت کنم . باتوجه به تاثیر 25درصدی نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان ، قصد دارم با شرکت در آزمونهای ترمیمی، نمرات بهتری کسب کنم .اولین سوالم این هست که تاثیر نمرات سوم بصورت درس -درس هست یا بصورت معدل کل ؟و سوال دوم اینکه با توجه به قصدم برای شرکت در آزمون گروه تجربی ، آیا باید دروسی که در رشته ی تجربی نیستند (حسابان-هندسه2-جبرواحتمال-فیزیک3)رو هم ترمیم کنم یا خیر . و دیگه اینکه تاثیر مثبت دروس تخصصی ای که ریاضی ها ندارند به چه صورت خواهد بود .از اونجایی که چند روز گذشته درحال زیر و رو کردن اداره ی آموزش و ثبت نام دانشگاه و اداره ی آموزش و پرورش ناحیه بودم و به هیچ جواب مشخص و واحدی نرسیدم ، ممنون میشم پاسخ بدید . .