آیا کنکور 98 بصورت دو کنکور برگزار خواهد شد؟

شاید دواطلبان کنکور 97 نگرانی های زیادی در مورد تغییرات کتاب های درسی و سوالات کنکور 98 داشته باشند. در این پست سعی خواهیم کرد جواب سوالات را پاسخ دهیم.

آیا کنکور 98 بصورت دو کنکور برگزار خواهد شد

سوالات بسیاری در ذهن داوطلبان کنکور سراسری 97 به وجود آمده است که به طورمثال اگر در کنکور97 نتیجه دلخواه  را به دست نیاورم و یا مشکلی خاصی  باید کتاب های جدید سال های دهم و یازدهم و دوازدهم رامطالعه نمایم ویا اینکه سازمان سنجش برای این دسته از افراد کنکور 98 را بصورت دو کنکور برگزار می کند؟  قبل از پاسخ به سوالات توصیه ی اکید به ما داوطلبان و دانش اموزانی که قصد شرکت در کنکور 97 را دارند این است که لطفا از هم اکنون مطالعه ی خود را برای موفقیت و قبولی در کنکور سراسری 97 شروع کنند و تمام سعی و تلاش خود را بر این هدف بگذارند که امسال در دانشگاه دلخواه قبول شوند.

خبر جدید و مهم در مورد نحوه برگزاری کنکور 98

طبق اعلام رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش :  کنکور 98 شامل دو دسته سوال مستقل برای داوطلبان نظام قدیم و داوطلبان نظام جدید است

ویدویی این خبر را میتوانید در کانال همکلاسی مشاهده کنید . 

( برای تماشای ویدئو در کانال همکلاسی کلیک کنید )  

خبر جدید در مورد نحوه برگزاری کنکور 98

آقای عمادی رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اعلام کرد که در کنکور 98 دو دسته از داوطلبان مربوط به پایه دوازدهم و پشت کنکوری های سال های گذشته وجود دارد که لازم است در همان سال دو کنکور برگزار گردد تا داوطلبان نظام آموزشی قبلی دچار مشکل نشوند .

 

سرنوشت نهایی کنکور سراسری 98 مشخص شد 

دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که در کنکور سراسری 98 دو سری سوال در قالب سوالات نظام جدید و قدیم برای داوطلبان مطرح می شود و در کنکور سراسری 99 به روند قبلی خود برمیگردد .

آیا کنکور 98 بصورت دو کنکور برگزار خواهد شد؟

سوالات احتمالی در مورد کنکور 98

سوالات به وجود آمده در ذهن دانش آموزان را به دو صورت جواب خواهیم داد و ابتدا نگاهی کلی به تغییرات کتاب های درسی دبیرستان و متوسطه جدید خواهیم شد و سپس به گذشته برمیگردیم و نگاه میکنیم که آیا این سابقه وجود داشته است که در سال های گذشته هم سیستم آموزشی تغییر کرده باشد و سازمان سنجش برای داوطلبان نظام قدیم تر سوالات مجزا طراحی کرده باشد؟

مطلب مرتبط : کنکور سراسری 98 برگزار شده است ، در صورتی که به نمونه سوالات کنکورهای برگزار شده نیاز دارید ، میتوانید به صفحه های نمونه سوالات کنکور تجربی 98 ، نمونه سوالات کنکور انسانی 98 ، نمونه سوالات کنکور ریاضی 98 مراجعه کنید .

نگاهی به تغییرات کتاب ها در کنکور 98

در ابتدا نگاهی کلی و سریع به تغییرات کتاب های درسی خواهیم داشت. اگر نگاهی به محتوای کتاب های دبیرستان ( دوم و سوم ) و متوسطه دوم ( دهم و یازدهم ) داشته باشیم میبینیم که تغییرات آنچنانی در کتاب ها روی نداده است و چارچوب محتوا و اصل آن حفظ شده است . به طور مثال در درس زیست دوم و دهم میبینم که فصل هایی مانند گوارش و قلب ،کلیه ، تنفس و .... از لحاظ محتوا شباهت بسیار زیادی به هم دارند و دانش آموز دبیرستان با مطالعه ی آن متوجه خواهد شد که تغییرات اندکی روی داده است و با مطالعه ی دقیق کتاب های جدید می تواند به راحتی بر آن ها مسلط گردد . این شباهت مطالب در هر سه رشته ی تجربی و ریاضی و انسانی زیاد است و تغییرات اندکی در محتوا روی داده است.

طراحی سوالات در کنکور 98 چگونه خواهد شد

در بخش دو و بخش مهم این مقاله که بدون شک باعث خوشحالی و امید شما خواهد شد به این سوال رجوع میکنیم که آیا در گذشته این چنین تغییراتی در سیستم آموزشی و کتاب ها وجود داشته و آیا سازمان سنجش راه حلی ارائه کرده است؟ جواب این سوالات بلی است .

در دهه ی هفتاد که تحصیل در مدسه بر اساس ترمی واحدی بود یک سری مشکلات بوجود آمد و باعث شد که سیستم تغییر کند  وبه سالی واحدی تبدیل شود و از سال 81 مانند کنکور 98 همچنین اتفاقی می افتاد که سازمان سنجش باید برای داوطلبان نظام جدید سوال مطرح می کرد .

با این مشکل ، سازمان سنجش راه حلی ارائه داد و برای هر دو گروه نظام قدیم و نظام جدید سوالات مطرح شد به این شیوه که در قسمت های که مطالب شبیه هم بود سوالات یکسان  و در قسمت هایی که سوالات متفاوت بود سوالات جدا برای هر گروه مطرح می شد و این روند تا کنکور  83نیز ادامه داشت . در بعضی از قسمت ها که سوالات متفاوت بود بخش سوالات ترمی واحدی با سوالات سالی واحدی جدا شده بود .

جهت استناد کامل و  دقیق به دو خبر از خبرگزاری معتبر داخلی در زیر توجه بفرمایید.

آیا کنکور 98 بصورت دو کنکور برگزار خواهد شد؟

همانور که در توضیحات می بینید گفته شده در بخش های مشابه سوالات یکسان و در بخش های غیرمشابه دو دسته سوال مجزا طرح می شود.

همانگونه که میبینید سازمان سنجش در گذشته این کار برای داوطبان نظام قدیم انجام داده است و طبق عدالت آموزشی باید این تصمیم در کنکور 98 نیز اتخاذ شود اما به طور کلی باید منتظر نظر سازمان سنجش بمانیم که نحوه ی طرح سوالات به دو صورت خواهد بود یا خیر؟

به محض دریافت خبر نهایی در این مورد از سوی سازمان سنجش در همین پست اطلاع رسانی خواهد شد.

سرنوشت نهایی کنکور سراسری 98 مشخص شد 

دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که در کنکور سراسری 98 دو سری سوال در قالب سوالات نظام جدید و قدیم برای داوطلبان مطرح می شود و در کنکور سراسری 99 به روند قبلی خود برمیگردد .

ع
عباس

سلام.من سال ۸۷ دیپلم ریاضی گرفتم.الان کتاب کنکوری نظام قدیم رو باید بخونم؟؟؟

م
مسعود

سلام و خسته نباشید فارغ التحصیل نظام قدیم هستم و خدمت سربازی هم تموم کردم میخواستم بدونم واسه کنکور 99 غیر از اینکه کتابای نظام جدید رو باید بخونم این تاثیر معدل و سوابق تحصیلی چجوری هسته مثلا من که قبلا معدل دیپلمم خوب نیست و خیلی ضعیف بودم تاثیر منفی میذاره حتی اگه امتحان کنکور 99 خوب بشم ؟این تاثیر 30درصدی چیه؟ لطفا راهنماییم کنید

H
Haniyeh

سلام ببخشید مشترک شدن کارنامه نظام جدید و قدیم به ضرر فارغ التحصیلان ؟؟ واقعا انگیزمو از دست دادم ناعادلانس!

ش
شیما

سلام اگر مدرک کارشناسی ارشد ما از دانشگاه دولتی باشددرصورت پرداخت هزینه های تحصیل و ازاد کردن مدرک کارشناسی ارشد می توان به صورت رایگان در رشته های دکتری عمومی تحصیل کرد ؟ درصورتی که مدرک کارشناسی را ازاد نکنیم باتشکر

ب
بهزاد

سلام من دیپلم ریاضی فیزیک سال ۸۸ هستم . میخواستم برا کنکور تجربی سال ۹۸ شرکت کنم دوتا سوال دارم؟۱)من نظام قدیم محسوب میشم یا جدید و کدوم کنکور شرکت کنم؟ ۲) من بخوام ترمیم معدل برا دی ماه بدم باید دروس زیست و زمین امتحان بدم یا دروس ک نمرشون تو معدل کتبی دیپلمم ثبت شده؟ لطفا پاسخ بدین سر درگمم

S
Shagayeg

سلام من امسال فوق دیپلم حسابداری میگیرم ولی علاقه ای به حسابداری ندارم و میخوام کنکور تجربی بدم اینجوری هم که مشخصه کنکور تو دو گروه نظام جدیدوقدیم برگزار میشه ولی من موندم که کتابای نظام قدیمو باید بخونم یا جدید چون از اول رشته ام تجربی نبود راهنماییم کنید لطفا?

ز
زینب

سلام من کارشناس پیوسته مامایی هستم ورودی۸۵ روزانه الان ۳۱ساله وکارمندرسمی بیمارستان میتونم کنکور شرکت کنم ۹۸؟اگه پزشکی قبول بشم باید هزینه بپردازم؟

م
محبوبه

سلام و خسته نباشید من فارغ اتحصیل ریاضی سال ۸۱ هستم ایا میتونم کنکور تحربی ۹۸ رو شرکت کنم؟ و لطفا میشه بگید درسای کدوم نظام متوسطه رو باید خوند ؟جدید یا قدیم با سپاس

م
محمد

سلام و وقت بخیر بنده پیش دانشگاهی و سال 81 گرفتم و الان بعد از اینهمه سال میخوام تو کنکور 98 شرکت کنم... دوست دارم کتابای نظام جدید و بخونم که اگه قبول نشدم برای سال بعدش هم همون کتابا رو بخونم... الان برای کنکور 98 می تونم نظام جدید و انتخاب کنم یا خیر؟؟ اصلا بند جزء نظام جدید میشم یا قدیم؟؟

ن
نگين

نحوه رتبه بندي بين نظام قديم و جديد چطوره؟ نظام قديم ها باهم تراز بندي ميشن نظام جديد ها باهم و بعد تراز هاي دو گروه باهم مقايسه ميشه؟؟يا از اول نظام قديم و جديد رو باهم ترازبندي ميكنن يعني ارزش شصت درصد زدن تو نظام قديم با جديد يكيه

ف
فاطمه بهاور

سلام من سال 94کنکور ریاضی دادم سال 98 میخوام کنکور انسانی بدم باید نظام قدیم رو بخونم یا نظام جدید

რეზა

باعرض سلام وخسته نباشید. من تازه از خدمت امدم ومی خواستم ترمیم معدل شرکت کنم آیا خرداد 98ترمیم معدل نظام قدیم برگزار می شود؟ از اونجا که زمان کافی تادی امسال المؤمنون به خاطر وقتی که برام قرار دادی

ه
همکلاسی

سلام برای خرداد 98 هنوز از سوی آموزش و پرورش اعلام نشده است

ف
فرزاد

سلام بنده دیپلم فنی سال 82 و لیسانس کامپیوتر سال88هستم میخواستم کنکور 99 شرکت کنم باید نظام جدید بخونم؟ برای معدل بنده درصدم صفر میشه از اون 30 درصد؟ ممنون

ه
همکلاسی

سلام بله و نمره کنکور برای شما از100 محاسبه میشه

س
سیمین

باسلام.. من امسال کنکورتجربی دادم ولی قبول نشدم ایا میشه درکنکور ۹۸کنکورانسانی بدم؟یاباید امتحان نهایی انسانی روپاس کنم؟؟

ه
همکلاسی

سلام بله میتونید شرکت کنید و نیازی به شرکت در امتحانات نهایی رشته انسانی نیست

ا
امیرحسین

سلام من داوطلب نظام قدیم هستم می خواستم سال 98 منحصرا زبان شرکت کنم ولی مثل اینکه شنیدم برای زبان نظام قدیم برگزار نمیشه ینی ما باید عمومی های نظام جدیدو بخونیم؟

ه
همکلاسی

سلام در کنکور 98 برای داوطلبان نظام قدیم کنکور برگزار میشه

م
محمد

با سلام من دیپلم نظام قدیم دارم و میخواستم سال 99کنکور بدم باید کتابهای جدید رو بخونم یا قدیم؟شرط معدل برای ما هست یا ن؟

ه
همکلاسی

سلام کتاب های نظام جدید را باید بخونید و معدل به صورت قطعی می باشد

F a

سلام من دیبلمم سال 84 گرفتم مشمول سوابق تحصیلی میشوم

ه
همکلاسی

سلام بله شامل میشید

M
M-D

با عرض سلام و خسته نباشید بنده دیپلم ترمی واحدی هستم که سال 81 فارغ التحصیل شدم . برای شرکت در کنکور 98 تجربی از چه منابعی باید استفاده کنم ؟

ه
همکلاسی

سلام منابع نظام قدیم را باید مطالعه کنید

ب
باس

رشته تصویر سازی با رایانه کاردانی درس خوندم ایا میتونم کنکور نظام جدید انسانی رابدم

ه
همکلاسی

سلام بله میتونید

ی
یک معلم

سلام براساس قانون اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه مصوب آبان 1390 مجلس شورای اسلامی متولدین نیمه دوم هرسال می توانند 2 سال متوالی در کنکور شرکت کنند و مشکل نظام وظیفه ندارند . برای مطمئن شدن از این موضوع به سازمان آموزش و پرورش استان مراجعه کنید .

م
مهسا

با سلام ، من فارغ التحصیل سالهای قبل هستم و طبق گفته سازمان سنجش باید در کنکور نظام قدیم شرکت کنم حال اگر قبول نشدم دوباره برا سال بعد کتابهای نظام جدید رو بخونم، برای رفع این چنین مشکلاتی که تعداد افراد بیشتری رو شامل میشه سازمان سنجش چه فکری کرده؟؟

ه
همکلاسی

سلام هنوزدر این مورد سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر نکرده

ع
علیرضا

سلام و درود منی که دانش آموز نظام قدیم بودم آیا میتونم در کنکور ۹۸ نظام جدید کنکور بدم

ه
همکلاسی

سلام نظام قدیم باید شرکت کنید

ع
عباس

باسلام.من امسال کنکور دادم ولی به نتیجه دلخواه نرسیدم.میخوام کنکور ۹۸ شرکت کنم ولی چون مشکل نظام وظیفه دارم پیام نور پبت نام کردم تا معافیت تحصیلی بگیرم و بعدش انصراف بدم.ولی میگن برای انصراف باید جریمه پرداخت کنم.میخواستم بدونم اگه انصراف ندم برای کنکور ۹۸ مشکلی برام پیش نمیاد؟ و اگه انصراف ندم میتونم سرجلسه امتحانات پیام نور شرکت نکنم؟

ه
همکلاسی

سلام هزینه زیادی برای انصراف پرداخت نمیکنید

م
محمدمهدی مهدلو

سلام اینکه سوالات کنکور98به دوصورت هست یعنی چی؟؟یعنی کلا آزمون نظام قدیمی ها جداهست ؟؟یا چطورمیشه اونوقت؟؟

ه
همکلاسی

سلام دو نوع سوال طرح میشه

ک
کرمی

سهمیه 5% ایثارگران درکنکور 98 قراره به 30%افزایش پیدا کنه ایا؟؟؟؟

ر
ر

با عرض سلام، آیا هنوز مشخص نشده که بچه‌های نظام قدیم در سال ۹۸ حتماً باید در کنکور مخصوص نظام قدیم شرکت کنند یا این‌که می‌توانند با انتخاب خود در کنکور نظام جدید شرکت کنند؟

ه
همکلاسی

سلام خیر

f
f.g

سلام ايا درسته که ميگن تو کنکور 98قبولي پشت کنکوري ها 30درصد و نظام جديد 70 درصد هستش؟

ه
همکلاسی

سلام خیر

غ
غزل

سلام میخواستم بدونم قبولی دانشگاه در سال ۹۸ به چ صورته یه مشاور بهم گفت ک قبولی نظام جدید ۷۰ درصد و نظام قدیم سی درصد صحت داره این حرف ایا

ه
همکلاسی

سلام خیر

آ
آتنا

سلام من سال 95 کنکور ریاضی دادم و انتخاب رشته کردم و الان دو ساله دانشجو ام. میخواستم ببینم اگه بخوام در کنکور 98 هنر شرکت کنم باید دروس نظام جدیدو بخونم یا قدیم؟؟؟؟؟؟

ه
همکلاسی

سلام نظام قدیم

س
سجاد

با سلام میخواستم بدونم ایا قطعا برای کنکور۹۸ دو نوع سوال طراحی میشه؟لطفا زود جواب بدین

ه
همکلاسی

سلام بله

م
محمد حسین

سلام من در کنکور 96 و 97 شرکت کردم میخواستم ببینم اگر در کنکور 98 برای نظام قدیم شرکت کنم تاثیر معدل چگونه خواهد بود برای هر دو گروه تاثیر قطعی است یا ممکنه برای نظام قدیمی ها تاثیر مثبت باشه؟ و اینکه سهمیه داوطلبان نظام قدیم وجدید چگونه میتونه باشه؟ و پیش بینی شما در این مورد چیست؟ ممنوم میشم سریع تر جواب دهید باتشکر

ه
همکلاسی

سلام برای همه قطعی می باشد

م
محمد

سلام.اگر کنکور98بین2نظام قدیم و جدید برگزار خواهد شد اونوقت کارنامه ارائه شده برای مثال بین کل جمعیت ریاضی های کشور خواهد بود یا اینکه فارغ التحصیلان ریاضی در جمعیت خودشان و دوازدهمی ها هم در جمعیت خودشان؟؟؟توضیح بفرمایید لطفا.

ه
همکلاسی

سلام بین همه می باشد

M
M

سلام من کنکور۹۷شرکت کردم به نتیجه ی دلخواهم نرسیدم معدلم ۱۸.۵۹شد لازمه واسه تاثیرمستقیم کنکور۹۸ ترمیم معدل برم؟

ه
همکلاسی

سلام اگه فرصت کافی دارید شرکت کنید

ی
یه جوون بدبخت

به به به این عدالت که یکی چندین سال برای کنکورش و اینده اش وقت داره و یکی فقط یسال....

x
x

سلام من امسال کنور دارم و خیلیا میگن کنکور 97 بر گزار نمیشه و خیلی استرس دارم ایا کنکور 97 بر گزار میشه

A
Arash.KamanGir

مرسی که هستین

A
Arash.KamanGir

سلام . /// من لیسانس دانشگاه ملی دارم(کنکور ریاضی ورودی 91) . چند ماه دیگه سربازیم تموم میشه. می خواستم کنکور تجربی امتحان بدم . دو سوال داشتم : # 1 - اگه مدرک کارشناسیم رو بخرم و فرضا پزشکی قبول شم آیا می تونم بدون شهریه درس بخونم . # 2 - آیا ما که نظام قدیم هستیم *حتما* باید دروس نظام قدیم را مطالعه کنیم یا این که نظام جدید هم می شود ؟

ه
همکلاسی

1 - بله 2 - برای 98 بله

م
مرجان فتحی

درود. من سال ۹۲ دیپلم گرفتم‌ و امسال میخوام کنکور منحصرا زبان شرکت کنم. ایا میتونم با نظام جدیدها کنکور بدم یا مجبوریم با نظام قدیم شرکت کنیم؟در انتخاب گروه نظامی انتخاب با ماست یا بصورت پیش فرض برنامه ریزی شده است؟

ه
همکلاسی

سلام هنوز مشخص نیست و فعلا میتونین با نظام قدیم شرکت کنید

n
negar

سلام چرا فقط یک سال برای نظام قدیمی ها برگزار میشه ؟؟؟؟؟؟؟ هیچجوری نمیتونیم اعتراض کنیم ؟؟؟ احتمال این هست که تغییرش بدن و حداقل دوسال دو تا کنکور برگزار کنن؟؟؟ اخه هرسال تعداد پشت کنکوری ها خیلی بیشتر از کنکوری ها هست

ا
امیررضا

ببخشد کسانی که نظام قدیم هستند میتون سال ۹۸ کنکور نظام جدید شرکت کنه

ه
همکلاسی

سلام هنوز توسط سازمان سنجش اعلام نشده است

ز
زهرا

سلام ببخشيد من نظام قديم هستم آيا ميشه كنكور ٩٨ نظام جديد شركت كنم؟؟

A
Amirrezakeshavarzi

سلام ببخشد من نظام قدیم هستم ومی خوام برای کنکور ۹۸ نظام قدیم کنکور ندم و نظام جدید کنکور بدم میخواستم بدونم میشه

ه
همکلاسی

سلام هنوز توسط سازمان سنجش اعلام نشده است و مشخص نیست

م
محمد

سلام کنکور ۹۷ شرکت کردم به نتیجه دلخواه نمیرسم برای شرکت در کنکور۹۸ دقیقا چ کارایی باید بکنم؟؟ فقط کافیه انتخاب رشته نکنم؟ لطفا کامل توضیح بدین ممنون از مطالب مفیدتون

ه
همکلاسی

سلام در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری فقط رشته های دلخواه تون رو انتخاب کنید با در صورت عدم پذیرش بدن هیچ مشکلی میتونین برای کنکور سال آیند شروع کنید . فقط دقت داشته باشید که رشته های دلخواه را وارد کنید .

ف
فریناز

باسلام و خسته نباشید.ببخشید من دیپلممو سال۹۱گرفتم و کارشناسی ژنتیک هم دارم ک ۹۵فارغ التحصیل شدم حالا باز میخوام کنکور سراری ۹۸شرکت کنم جزو نظام قدیم میشم؟منابع چی هست؟

ه
همکلاسی

سلام وقت بخیر جزء داوطلبان نظام قدیم محسوب میشید و در پست زیر میتونید منابع کنکور سراسری 98 رو مطالعه کنید ( https://goo.gl/wFVBr4 )

z
zahra

سلام خسته نباشید ی سوال داشتم.من در کنکور97شرکت کردم مطمئنم روزانه ملی قبول میشم اگه انتخاب رشته کنم برم دانشگاه وبخوام کنکور98شرکت کنم وتغیررشته بدم ازملی روزانه حذف میشم؟

ه
همکلاسی

سلام در صورت قبولی و پذیرش در دوره روزانه کنکور سراسری 97 از پذیرش در روزانه کنکور 98 محروم هستید و فقط میتوانید در دوره های شهریه پرداز ثبت نام کنید .

م
مرتضی شاکری

سلام آیا کنکور ۹۸ بین نظام قدیم ونظام جدید سهمیه بندی قبولی میشه.اخه میگن سال ۹۸ ۷۰درصد نظام جدید و۳۰درصد نظام قدیم

ه
همکلاسی

سلام خیر چنین موضوعی واقعیت نداره و از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است

پ
پرهام

سلام، با عرض خسته نباشید بنظرتون کنکور 98 دو کنکور مجزا تشریحی و تستی خواهد بود یا هر دو تستی و تشریحی یجا باهم خواهد بود و نوع سوال فرق خواهد کرد برا قدیم و جدید؟

ه
همکلاسی

سلام هنوز در مورد جزئیات دفترچه چیزی مشخص نشده است اما در کل دو نوع سوال برای داوطلبان نظام جدید و قدیم در کنکور 98 مطرح می شود .

F
Fatii

سلام ببخشید من الان دانشجوی دانشگاه روزانه هستم اگه انصراف بدم دوباره کنکور بدم از دوره روزانه 98 محروم میشم یا اینکه حذف شده؟

ه
همکلاسی

سلام اگر در کنکور 96 و یا قبل تر شرکت کرده باشید محروم نیستید و در کنکور 98 میتونید شرکت کنید .

ش
شادی

سلام. من رشتهم حسابداری بوده کاردانی دارم. برای ۹۸ تصمیم دارم کنکور بدم. نظام قدیم محسوب میشم. ولی چون تخصصی ها رو بلد نیستم حتما باید برم کلاس و آموزش ببینم. اموزشگاهها برای نظام قدیم ها کلاس برگزار نمیکنن. میگن باید با نظام جدید ها بیاید سرکلاس مطالب مشابه. تو رو خدا بگید من چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟ تشکر

ه
همکلاسی

سلام در صورتی که تشکیل نمیشه میتونید از سایر راه ها همانند فیلم های آموزشی استفاده کنید .

B
Bahar

سلام ببخشید تو نظام که که هنرستانی ها هم ۱۲ ساله شدن میتونن از طریق کنکور هنر وارد دانشگاه های سراسری مثل دانشکده هنر های زیبا بشن....تا الان که همچین امکانی نبوده رشته معماری زیر شاخه ریاضی بوده و فقط از طریق کنکور ریاضی میشد وارد این رشته شد....الان من که تو خوده هنرستان رشتم معماری بوده نمیتونم خوده معماریو بخونم و فقط رشته هایی مثل دکوراسیون داخلی و...میتونم شرکت کنم؟یا نه واسه ما از طریق کنکور هنر یه راهی باز کردن که رشته خودمونو ادامه بدیم؟:((((

ب
باران

با سلام و احترام ببخشید قبلا می گفتن کنکور نظام قدیم سه سال برگزار می شه ولی الان فقط می گم یه سال ،،،، احتمالش هست 99 هم دو تا برگزار بشه ؟ آخه اگه فقط یکسال برگزار بشه خیلی بده مخصوصا واسه رشته ی تجربی

ه
همکلاسی

سلام رئیس سازمان سنجش اعلام کرده که فقط برای کنکور 98 دو نوع سوال طرح میشه و در کنکور 99 سوالات بر اساس منابع نظام جدید مطرح میشه

ف
فائزه

سلام.درسته که فقط ۳۰درصدازظرفیت صندلی های کنکور۹۸به نظام قدیم اختصاص دارد؟

ه
همکلاسی

سلام خیر چنین موضوعی از سوی سازمان سنجش اعلام نشده و درست نیست

ر
رضا

سلام خسته نباشید می خواستم بدونم با توجه به اینکه گفتن تو کنکور 98 از مباحث یکسان سوال مشابه میاد مباحث زیست هم همینجوری خواهد بود؟ مثلا کتاب های زیست نظام قدیم و جدید در مبحث قلب مشابه اند اما اونا از اصطلاحات جدید استفاده میکنن با این حال ما باید اصطلاحات اونارو یاد بگیریم یا خیر؟ یا سوالات در این جور مباحث تفاوت دارن؟

ه
همکلاسی

سلام وقت بخیر نیازی نیست کتاب های نظام جدید بخونین فقط باید کتاب های نطام قدیم خودتون رو مطالعه کنید و برای شما همانند کنکور سال های قبل سوال طرح میشه

z
zeinab

سلام خسته نباشید. اگر کنکور 98 به صورت مجزا برگزار بشود ربای نظام قدیم و جدید پس تکلیف پذیرش و سهمیه داوطلبان نظام قدیم و جدید چی میشه؟ آیا داوطلبان نظام قدیم سهمیه کمتری برای پذیرش نسبت به داوطلبان جدید دارند؟ یا شرایط کاملا مساوی و دارای یک جامعه آماری هستن؟ یا اینکه جامعه آماری به دو دسته نظام قدیم و جدید تبدیل میشه؟

ه
همکلاسی

سلام در مورد پذیرش در کنکور سراسری 98 هنوز از سوی سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر نشده است اما این مسئله که سهم پذیرش داوطلبان نظام جدید بیشتر است واقعیت نداره و احتمالا برابر باشه

ي
ياس

سلام داوطلبان نظام قديم رشته زبان عمومي هاشونو ميتونن از كتاباي خودشون بخونن؟ يعني براي كنكور زبان هم دو سري سوال طرح ميشه سال٩٨؟

ه
همکلاسی

سلام داوطلبان نظام قدیم لازم است کتاب های دوره نظام قدیم رو مطالعه کنند

س
سیما

سلام اینکه از قسمت های مشترک سوال مشترک طرح میشه برای نظام قدیم کنکور 98 یعنی ما باید اون قسمت ها رو از کتابای نظام جدید بخونیم یا اینکه کلا ما مثل کنکورای سالای قبل از کتابای خودمون و کتاب تستای خودمون استفاده کنیم ؟

ه
همکلاسی

سلام باید از منابع و کتاب های نظام قدیم خودتون استفاده کنید

ب
باران

با سلام و احترام خدمت شما ببخشید من شنیدم کنکور 98 قراره ظرفیتا 20 به 80 باشه ،،،، می دونم که هنوز سازمان سنجش اعلام نکرده به نظر شما آیا امکان چنین کاری هست؟ خیلی نگرانم بخدا خیلی بی انصافیه اگه اینجوری باشه خواهش می کنم پاسخ بدین با تشکر از شما

ه
همکلاسی

سلام خیر همچین خبری واقعیت نداره

p
pari

سلام خسته نباشید اینکه میگن اون سال ک نظام عوض شده ۷۰/۳۰برمیداشتن واسه نظام جدیدو ینی امکان داره سال ۹۸هم اینجوری باشه؟؟؟?? تازه من شنیدم این نسبت قرار۲۵/۷۵بشه ؟؟!

ه
همکلاسی

سلام چنین موضوعی از سوی سازمان سنجش چنین موضوعی منتشر نشده است .

A
Ali

سلام خسته نباشید؛ ممنون میشم جواب سوال من رو بدید. سوال اول اینکه آیا سوالاتی که در کنکور 98 برای داوطلبان نظام قدیم طرح میشه، سطح سوالات با نظام جدید یکسان هست و سوال دوم هم آیا در رتبه بندی همگی داوطلبان با هم ارزشیابی میشوند؟ در کل آیا داوطلبان نظام قدیم در این ارزشیابی ممکنه، مورد اجحاف قرار بگیرند؟

ه
همکلاسی

در طراحی سوالات نظام قدیم و جدید سطح سوالات با هم کامل برابر است و ارزشیابی و رتبه بندی داوطلبان نظام قدیم و جدید در کنکور 98 یکسان خواهد بود

ت
تینا

سلام لطفا سوالم رو زورتر جواب بدین,من سال۸۹دیپلم فنی گرفتم همون سال در کنکورکاردانی فنی دانشگاه دولتی قبول شدم و کارشناسیمو دانشگاه ازاد گرفتم الان دو سوال دارم اولیش اینکه امسال که میخام در کنکور تجربی شرکت کنم کتابایدهم یازدم و دوازدهمو بخونم یا کتابای نظام قدیمو؟بعد اگه در دانشگاه دولتی قبول بشم با توجه به اینکه دو سال دانشگاه دولتی و رایگان کاردانیمو خوندم الان دیگه باید پول بدم یا خیر؟

ه
همکلاسی

سلام در کنکور 98 نظام قدیم باید شرکت کنید . هر داوطلب در مقطع کارشناسی فقط دو بار حق استفاده از تحصیلات رایگان را دارد .

م
محمد بهمنی

سلام خسته نباشید من از یکی شنیدم که برای کنکور ۹۸ بین نظام قدیما و نظام جدیدا سهمیه بندی کردن ۲۰% نظام قدیم و ۸۰% نظام جدید آیا حقیقت داره؟؟؟

ه
همکلاسی

سلام خیر همچنین خبری از طرف سازمان سنجش اعلام نشده است .

M
Mania

درود آیا این خبر موثق و قطعی هست که کنکور سال ۹۸ به دو صورت مجزا برای نظام قدیم و جدید برگزار میشود ؟ یعنی بنده که جزء نظام قدیم هستم میتونم دروس نظام قدیم رو بخونم؟

ه
همکلاسی

سلام خبر مربوط به طراحی سوالات در کنکور سراسری 98 برای نظام قدیم و جدید توسط رئیس سازمان سنجش اعلام شده است .

م
میلاد

سال ۹۰ فارغ التحصیل شدم قص دارم کنکور تجربی سال ۹۸ شرکت کنم براساس نظام قدیم و جدید حتما باید نظام قدیم شرکت کنم یا فرقی نمی کنه؟

ه
همکلاسی

سلام هنوز توسط سازمان سنجش اعلام نشده است که آیا داوطلبان نظام قدیم میتونن سوالات نظام جدید رو پاسخ بدن یا خیر و احتمالا در اواسط تابستان مشخص میشود

د
دنیا

سلام من فارغ التحصیل ۸۹ ریاضی هستم .واسه کنکور ۹۸ تجربی می خوام شرکت کنم فقط اگه نظام جدید بخونم مشکلی پیش نمی یاد هر کی یه چیزی می گه

ه
همکلاسی

سلام هنوز توسط سازمان سنجش اعلام نشده است که آیا داوطلبان نظام قدیم میتونن سوالات نظام جدید رو پاسخ بدن یا خیر

ف
فرشته

سلام من فارغ التحصیل رشته تجربی ۸۹-۹۰ هستم. قصد شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ رو دارم. اما با این تغییرات نظام آموزشی سر در گم شدم که باید کتابهای چه سالی رو بخونم. لطفا راهنماییم کنید که کتابهای منتشر شده در چه سالی منابع درسی برای دروس عمومی و اختصاصی کنکور تجربی هست. باتشکر از شما

ه
همکلاسی

سلام جهت بررسی منابع کنکور سراسری 98 رشته تجربی به لینک زیر مراجعه نمایید . https://goo.gl/mkQT2b

م
منا

سلام منم ۹۰-۸۹ دیپلم گرفتم، رشته مم تجربیه. خوشحال میشم با هم در ارتباط باشیم

ر
روژين

سلام خسته نباشيد اينکه ميگن سهميه نظام قديم فقط 30 درصد هست سال 98 حقيقت داره؟

ه
همکلاسی

سلام خیر چنین خبری از سوی سازمان سنجش اعلام نشده است .

م
محمد

سلام خداقوت ...می خواستم بپرسم که در کنکور 98 وضعیت رتبه بندی چگونه میشه مثلا دو تا رتبه ی یک خواهیم داشت یا یکی؟؟؟؟؟؟؟؟

ه
همکلاسی

سلام خیر فقط یک نفر رتبه برتر می شود

M
Mahdis

سلام ببخشید امکان اینکه نظرشان یهو عوض شه و یه کنکور منطبق بر نظام جدید برگزار شه هست ؟

ه
همکلاسی

سلام خیر قطعیه و کنکور 98 برای داوطلبان نظام قدیم و جدید برگزاری می شود

م
محمد نوروزی

سلام وقتتون بخیر لطفا بفرمایید بگید داوطلبای کنکور 98 ظرفیت پذیرششون به چه صورته؟ ایا به ضرر داوطلبای نظام قدیمی خواهد بود؟؟؟

ه
همکلاسی

سلام خیر هیچ فرقی نمیکنه داوطلب نظام جدید باشید یا نظام قدیم و ظرفیت پذیرش یکسان است

A
Ahmadreza

سلام ببخشید قرار بود کنکور حذف بشه معلوم نیس کی حذف میشه؟؟؟؟

ه
همکلاسی

سلام در حال حاضر مشخص نیست

پ
پریسا

سلام من کارشناسی حسابداری دارم.دبیرستانم همین حسابداری بودم.الان جز نظام جدید حساب میشم یا نظام قدیم.سال ۹۸ میخام کنکور تجربی شرکت کنم

س
سیروان

سلام جزو داوطلبان نظام قدیم محسوب میشید

ا
امیر

اگه کنکور نظام جدید و بدید میشید نظام جدید ولی اگ نظام قدیم رو بدید میشید قدیم...:)

س
سمانه

سهمیه بندی کنکور 98 چه طوریه؟ یعنی چند درصد ظرفیت دانشگاه ها برای نظام قدیم ه.

ه
همکلاسی

سلام سهمیه بندی ها در کنکور سراسری 98 مساوی است

ف
فاطمه

سلام من سال اینده میخوام کنکور شرکت کنم فنی خوندم الان کاردانی دارم جزو نظام قدیم محسوب میشم؟اخه من کتابای قبلو دارم الانم اونارو میخونم

ه
همکلاسی

سلام جزو نظام قدیم محسوب میشید .

ش
شیدا

سلام کسی که رشته انسانی هست میتونه کنکور تجربی شرکت کنه?

ه
همکلاسی

سلام بلی امکان پذیر هست

ف
فاطمه

سلام خاستم مطلع بشم کنکور زبان انگلیسی سال ۹۸هم به دو صورت برگزار میشه یا نه؟لطفا پاسخ بدید

ه
همکلاسی

سلام در کنکور 98 دو دسته سوال برای داوطلبان نظام جدید و قدیم طرح خواهد شد

ن
ناشناس

سلام ، من دیپلمه سال 78 هستم می خوام کنکور تجربی بدم ایا می تونم نظام جدید رو بدم؟ امکان داره انتخاب کنکور نظام جدید و قدیم رو به عهده داوطلب بزارند؟

س
سعید

لطفا به این سوال جواب بدین سوال منم هست.

م
محمد

سلام من سال چهارم تجربی نظام سالی واحدی ام.برای امسال ک امیدی ندارم ولی سال بعدی میخوام نظام جدید کنکور بدم.ایا این امکان هست که نظام جدید کنکور بدم؟ لطفا اگه کسی پاسخ دقیق و مطمئن رو میدونه راهنماییم کنه

ص
صدیقه گلستان رو

سلام من از دانش آموزان ترمی واحدی بودم آن موقع هم دو کنکور برگزار شد و در حق ترمی واحدی ها به معنای واقعی کلمه جنایت شد، دانش آموزان نظام قدیم با پایه های درسی ضعیف یا قوی به خاطر سهمیه بالاتر در کنکور قبول می شدند و دانش اموزان قوی ترمی واحدی در این میان قربانی شدند... امیدوارم این تقسیم ناعادلانه سهمیه مبنی بر 70 درصد قدیم و 30 درصد جدید اعمال نشود چون کنکور 98 حق نظام جدیدی هاست...

ا
امین

میشه یکی کاگل تر توضیح بده ببینم منظور ایشون چی هست؟ الان برای ما نظام قدیم ها فقط ۳۰ درصد سهمیه برای سال ۹۸ می مونه ؟ این که عادلانه نیست نظام قدیم و جدید از نظر پذیرش در کنکور ۹۸ فرقی نمی کنن اگه غیر این باشه طرف سال های پیش چند سال پشت کنکور مونده و قبول شده چطور برای اونا سهمیه بندی نبود اگه غلط می گم بگین غلط می گم

م
مطهره

دیدگاه شما در انظار بررسی است. با سلام..یک سوال اساسی شدیدا ذهنم رو درگیر کرده..من دانش آموز نظام قدیم هستم و داوطلب کنکور 97..ولی میخوام در صورت قبول نشدن در رشته دلخواه خودم رو برای کنکور98 آماده کنم..آیا شرایط ما نظام قدیمی ها تغییر میکنه؟؟ مثلا اینکه درصد قبولی ما رو بیارن پایین و یا دیگه سهمیه منطقه 3 رو برای ما اعمال نکنن؟

س
سمانه

راسته میگن سال 98فقط 30درصد از پشت کنکوریا برمیدارن 70درصد از سال جدید،آخه انصافه قبلا ک ایننطوری نبود هرکی یه درصدای خاصی رومیزد قبول میشد داشتینم طرف 5سال پشت کنکور مونده

ح
حسام

بدون شک این حرفها چرنده... رقابت بین همه ی داوطلب هاست. شک نکنید.

م
محمد رضا

باسلام یه سوال داشتم خدمتتون که آیا کسی که نظام قدیم خونده میتونه کنکور نظام جدیدی ها رو بده یا فقط باید کنکور نظام قدیم رو بده؟!

ر
را

سلام تاچندسال اینجوریه

ن
نسیم سام

با سلام .من دیپلمم رو سال 82 گرفتم و کنکور 97 ثبت نام کردم .فقط نمیدونم تو کدوم گروه دیپلم ما طبقه بندی شده و کدام گزینه رو باید انتخاب کنم؟ یعنی ما نظام قدیم محسوب میشیم؟

م
مهشید

سلام عزیزم بله شما نظام قدیم هستی

م
محمد مهر

طبق آماری که سایت سازمان سنجش منتشر کرده گفته بیش از ۵۰ درصد داوطلبان رو پشت کنکوریا شامل میشن پس منطقیه که کنکور ۹۸ فکری به حال این ۵۰ درصد بکنن.البته تجربه ثابت کرده به فکر بچه های مردم نیستن

ع
علی علی نژاد

با سلام بنده متولد 78 هستم آیا برای کنکور 98 وقت دارم و می توانم شرکت کنم یا نه؟ تشکر

م
محمد

سلام .بنده یک سوال داشتم .بنده امسال پیش دانشگاهیم.اما به دلیل هایی نمیتونم کنکور۹۷روشرکت کنم.حالا سوال بنده اینجاست سال ۹۸که میخوام کنکور بدم باید کتاب های دهم.یازدهم.دوازدهم رو بخونم یا کتاب های دوم.سوم وپیش دانشگاهی خودم رو بخونم. لطفا پاسخ بدید!

م
مهشید

شما سال 98همون درس های خودتون یعنی دوم و سوم و پیش رو باید بخونین

ع
علي

آيا داوطلبان نظام قديم ميتوانند در كنكور نظام جديد شركت كنند؟

ا
ابوالفضل

رتبه و پذیرشو ظرفیت تو کنکور۹۸ چگونه است؟؟؟؟

ا
امیر

سلام حذف کنکور 98 قطعیه

ه
هانی

نخیرهیچم‌قطعی نیست لطفا الکی شایعه پراکنی نکن کنکور حداقل ۱۰سال طول میکشه برداشته بشه بااین اوضاع

ف
فریبا

تمام عمر میخواستم کسی شوم، اما وقتی کسی شدم فهمیدم خودم نیستم.

م
مریم

درصد قبولی دانشگاها چطور میشه؟چند درصد از نظام جدید میگرن چنددرصد نظام قدیم؟اصلا ما نظام جدیدا نمونه سوال از کجا پیدا کنیم که مطابق کتابای درسیمون باشه؟نکته مهمتر اینکه چون ما نظام جدید هستیم و سال اول تدریس کتاب های جدید هست معلما تجربه کافی ندارن نمیدونن چه نکاتی رو باید بگن چه چیزایی رو نه واقعا تکلیفمون مشخص نیس

ر
ریحانه

تابستون ۹۷اعلام میشه که کنکور چجوری برگذار میشه بقیه خبراشایعست باید تاتابستون صبرکنم وامسال همه تلاشمونو بکنیم

b
behnaz

سلام...دوستان من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میخوام دوباره بخونم برا پزشکی ولی این قضیه نظام جدید و قدیم تمرکزمو بهم ریخته ولی مطالب اکثرا نزدیکن انگار به نظرتون کتابای جدید بخرم بخونم؟

S
Sara

بهناز جان منم دقیقا شرایطم مثل شما هست منم لیسانس مدیریت بازرگانی دارم و اینکه میخوام واسه پزشکی بخونم ولی واقعا نمیدونم باید چه کتابهایی رو بخونم تکلیف ما چیه

س
سعید

منم دقیقا همچین شرایطی دارم لیسانس مدیریت دارم می خوام برا پزشکی بخونم کاش یه گروه داشتیم تا هم دیگر و درجریان مسائل می ذاشتیم

ز
زهرا

من هم ارشد اقتصاد میخونم.میخوام کنکور 98 شرکت کنم. تکلیف ما چیه؟

S
Sahar

منم دقیقا همین شرایط رو دارم، فارغ التحصیل مدیریت بازرگانی هستم،اما نمیدونم کتابای چ سالی رو باید مطالعه کنم برای کنکور تجربی ۹۸

پ
پرنیا

خب اگه سوالات متفاوت باشه ممکن نیس مثلا از صددرصد ظرفیت پذیرش چهل درصد از نظام قدیم بگیرن شصت درصد از نظام جدید؟؟ یا همه چی پنجاه پنجاهه؟؟ اصلا رتبه ها چه جوری قراره تعیین بشه؟؟

م
ممممممم

کلا با این نظام قیدیم جدید اینده ی ما نابود شد از یه طرفی ما که تو نظالم جدید هستیم هیچ نمونه سوالی نداریم و مورد بعدی این که حجم کتابهای درسی روخیلیکم کردم وازطرفی مطالب کنکورخیلی بالاترازسطح کتابه وهمینطوردانش آموزان نظام قدیم که میخواهندکنکورشرکت کننددربین دوراهی موندندکه آیاکتابهای نظام قدیم روبخونندیانظام جدیدرووهمچنین برای خوندن کتابهای نظام جدیدوقتی نیست

م
محمد رضا

سلام آیا کنکور در سال 1400 برگزار میشه؟

م
مریم

با سلام من دانشجوی ترم سه رشته ی نرم افزار هستم میخواهم کنکور تجربی ۹۸ بدم سوالم اینه که آیا کنکور من به صورت نظام قدیم خواهد بود یا نظام جدید خواهش میکنم جواب بدید خیلی ضروری هست

م
محمد

سلام.خب الان اوناهاییکه دانشجو هستن یا کنکوری ۹۷ نیستن و دیپلمشون نظام قدیم هستش هم میتونن نظام قدیم کنکور بدن؟ یا فقط مخصوص کنکور های ۹۷ هستش؟ همکلاسی پاسخ بده اگه مقدوره.ممنون

م
مجتبی

نه داداش کنکور ۹۸ واسه تمام دانش آموزان نظام قدیم هستش نه تنها کنکوری های ۹۷ بلکه برای اونایی هم که قبل ۹۷ کنکور دادن هستش

آ
آ

بخدا اگه شرطه معدل باشه جشن پولداراس ایشلا خدا ازشون نگزره

ن
ناشناس۲۲۲

سلام. من کارشناسی معماری ام میخام برای کنکور تجربی نودوهشت بخونم ولی امسالم میخام کنکور بدم محض احتیاط ولی اصل هدفم ۹۸هستش الان باید نظام جدید بخونم یا قدیم ؟؟؟

ن
نیلوفر

دقیقا منم همین مشکلو دارم.از یه مشاور پرسیدم گفت هرکدومو دوست داری بخون ولی بازم میخوام مطمن شم

آ
آتنا

سلام امسال آخرین سال از نظام قدیمی هست و آخرین کنکور برای داوطلبان نظام قدیمی سال 97 برگزار خواهد شد

ا
امیرحسین

به نظرم بیشتر نگرانیا بی مورده ببینید دوستان! 3 سال فرصت زیادیه که یه داوطلب بتونه توی رشته ی مورد علاقش قبول بشه. بنابراین به جای عزا گرفتن اگر روی هدفتون تمرکز کنین قطعا بهش می رسین. مطمئن باشید که نظام آموزشی ما هم به اندازه ی معقول به داوطلبای نظام جدید فرصت میده

ا
ایمان

خداکنه دوسال یا یکسال دیگه هم برای نظام قدیم با کتاب های خودشون کنکور بزارن

ر
رضا صالحی

خودش میگه ۱تا۳ سال کنکور قدیم به طور مستقل اما هم زمان با کنکور نظام جدید برگذار میشه تا نظام جدید کنکورش جا بیفته

ع
علی

سلام من ۹۳ پیش دانشگاهیمو گرفتم می خوام برای ۹۸ بخونم. با کتابای دهم و نظام قدیم شروع کردم. امکانش هست در صورت تفکیک نظام جدید و قدیم من خودم نظام جدید انتخاب کنم؟

Y
Yas

دقیقا، سوال منم همینه:(

ع
علی☆☆

آخرش تکلیف چیه؟ 97 اولین و آخرین کنکوریه که باید بدیم و اگه قبول نشدیم باید بریم کارگری یا 98 هم کنکور میزارن واسمون؟ شرمنده یکم رُک گفتم

N
Nnnnn

خوش بحال اونایی که خارج ازین کشور لعنتی دارن درس میخونن هرروز یه قانون نمیزارن براشون کنکورشون راحته دانشگاهای خوب دارن مال ما باهزار بدبختی ی رشته بدرد نخور میخونیم و اخر سر بیسواد بیرون میان ولی اونا چی....متنفرم از ایران

ش
شقایق

لااقل ظرفیت ها رو بیشتر کنید خدا خیرتون بده با کتاب عوض کردنتون

ه
هانیه

اره واقعا ماهارو دیوونه کردن با این برنامه هاشون هر روز یه تصمیم میگیرن

ا
الی

یعنی تاسال۱۴۰۰میشه باکتابای نظام قدیم کنکور داد؟

ن
ناشناس

سلام من معدلم پایین است چطور در کنکور 98 سنجیده میشوم.فارق التحصیل سال 90 هستم.لطفا راهنمایی کنید.کتابهای جدید بخونم یا کتابهای نظام قدیم؟

ز
زهرا

سلام من فوق لیسانس هستم لیسانسم را از دانشگاه پیام نور گرفتم و فوقم را در دانشگاه اراک ( شبانه) بودم قصددارم دوباره کنکور شرکت کنم می تونم از سهمیه روزانه استفاده کنم یا نه ؟

ع
علی

خاک برسر رشته مهندسی نفت که با این اسم و رسم به خاطر موقعیت بد استخدامی همه مارو بدبخت کرد

M
MSM

ثبت شد که نظام قدیما تا سه سال می تونن با کتابای خودشون امتحان بدن

م
مجتبی

اعلام شد که کنکوری های ۹۷ تا سه سال می تونن با کتابای نظام قدیم امتحان بدن

ع
عباس

من موندم روحانی و لاریجانی هیچی نمیدونن چرا در مورد کنکور نظر میدن.همه نسبت به همه چیز نظر میدن خدایا کمک

ج
جواد

خدا نگذره ازتون الهی.اخر باید از دست شما خودکشی کنیم بدبختمون کردین پیچارمون کردین الهیی سرخودتون بیاد الهی این شرمساریه پدرم واسه پول کتاب سرخودتون بیاد خدایا بمیرم راحتم کن

س
سحر سهیلی

خدا ازتون نگذره که این همه استرس به ما وارد میکنید بقران ناراحتی اعصاب گرفتم خسته شدم ما چه گناهی کردیم انشالله این همه فشار های روحی رو که ما داریم به سختی تحمل میکنیم تک تک بچهاتون بکشن...اون از بی پولیمون اینم از وصع درس خوندنمون بخدا بزور منبع خریدم دوتا کتاب زیست گرفتم شد110تومن من مادرپدر پیر دارم هم کار میکنم هم درس میخونم من چه گناهی کردم خدایا خودت رحم کن به ما اخه این چه وضیه مردم دارن 5سال کنکور میدن بعد گناه کردیم کنکور 97 هستیم اخه چرا جواب نمیدین نامردا حداقل تکلیفمونو روشن کنید میخواین که چی بشه اخه خدااا

ن
ناصر

بدبخت شدیم

س
سید حسن نوعی

سلام ناراحت نباش منم کنکور۹۷هستم امروز فهمیدم کنکوری های ۹۷ میتونن تا سه سال یعنی تا سال۱۴۰۰ کنور بدن اگه فکر میکنی واسه کنکور ۹۷ آماده نیستی بازم میتونی کنور بدی خدا کمکت میکنه ناراحت نباش

آ
آزی

سلام عزیزدلم ناراحت نباش منم مشکلاتی مثل تو دارم،تازه دیگ روم نمیشه حرفی درمورد کتاب خریدن بزنم،میخوام کتابخونه ثبت نام کنم،کتابای درسی روهم از سایت دیوار ارزون خریدم از یه نفر.من امساا دانشگاه شهرکرد قبول شدم ولی چون اهوازم،بابام نزاشت برم(اخ متنفرم ازین چیزای مسخره ک نمیزارن دختر راه دور بره)و چون دولتی بود تا2سال حق شرکت ندارم،99کنکور میدم؛هدفم هم پزشکیه ببین به خدا تکیه کن اون خییلی بزرگه من اننقد مشکلات دارم ک نگو... ولی خدا ازین مسئولای بی مسئولیت نگذره من ک حقمو حلالشون نمیکنم چون این تغیرات خیلی اسیب میزنه به بچه ها

Z
Zahra z.k

بخدا دیگه دلم گرفته ازاین همه نا عدالتی دلم میخواد بمیرم همه انگیزم همه دنیامو خراب کردن با این نظام جدید ما چه گناهی کردیم که حتی کتابهای نظام جدید رو نداریم تو رو خدا یه چیز قطعی بگین بهمون من دیگه نمی کشم ،زیراین همه فشار روحی

ر
رضا

کتاب نظام جدید رو از سایت ها بخر

م
محمد

متاسفم برای نظام آموزشی کشورم،الان من نمیدونم باید برای معدل بخونم یا کنکور ما از سال ششم تا الان که یازدهم هستیم مثل موش آزمایشگاهی باهامون رفتار کردند چه تقصیری دارند سال های 79،80؟ هرسال یه سری کتاب مسخره اضافه میکنند به تازگی شنیدم که امتحانات نهایی سال دوازدهم میشه و کنکور حذف میشه این یعنی پولدار حق ضعیف را میخوره.فقطو فقط متاسفم برای مسولان بی خردمون متاسفم و خدا ازشون نگذره

F
Fatemeh

سلام من میخواستم بدونم به نظرتون خیلی میخواد تغییر کنه کنکور،، چون من شنیدم که ما هیچ نمونه سوالی نداریم مثلا مثل سالهایه قبل نمیتونیم از سوالای کنکور چندسال پیش استفاده کنیم،،،،چون برای ما شده یه ترس خیلی بزرگ

R
Reza

با سلام و عرض خسته نباشید؛ مشکل اینجاست که اگر همه 500 هزار نفر داوطلب کنکور هم به اندازه انیشتین سواد داشته باشد باز هم در بهترین صورت فقط 15 هزار نفر می تونن یه رشته خوب و آینده دار به دست آورند پس تکلیف بقیه چی میشه !!!

م
مهندس

سلام من لیسانس دارم و قصد دارم برای کنکور تجربی سال 98 شرکت کنم آیا باید دروس نظام جدید مطالعه کنم یا نظام قدیم؟

N
Nadia

منم همينجورم دوست عزيزم بهتره درسها مشترك دو نظام رو فعلا شروع كني تا سال ديگه همينا رو بخون بعدا كه معلوم شد نود و هشت نظام قديم هست يا نه بقيه كتابا رو بخون من خودم همينكار رو ميخوام انجام بدم الان زبان و ديني ميخونم و شيمي

م
مها

منم چند ساله از دیپلمم گذشته میخوام 98 کنکور بدم مثل شما منم نمیدونم چی باید بخونم ؟جدید بخونم یا قدیم ؟؟

a
asmin

اگه کنکور 97 آخرین فرصت باشه،باید چیکار کنیم ؟؟؟؟خودمن میخواستم تمرکزمو بزارم رو کنکور 98،ولی این نظام آموزشی لامصب نمیذاره

خ
خانون دکتر

ای بابا. ایقد نگران نباشید دوستان. الکی وقتتون رو هدر ندید. بالاخره یه راهی جلو پای اونایی ک واقعا هدف دارن واسه کنکور میذارن.ولی اگه دنبال بهانه بخاییم بگردیم که هیچی!! بهترین راه اینکه الان مباحث و مطالب کنکوری رو به خوبیه خوووووووووب تموم کنید...این نگرانیا فقط ضربه بهتون میزنه عزیزان. با خیال راحت درستون رو بخونید.

م
معید

سلام من دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم یه خواهر دارم پزشکی تبریز آورد سال 1396 من کتاب هاشو دیده ام باور کنید جز عمومی ها. سایر دروس تغییر زیادی نکرده حتی از کتاب های کمک آموزشی اون استفاده میکنم برای زیست و فیزیک البته فکر نکنم دو کنکور بر گزار شه.

م
مهیار

سلام خسته نباشین یه سوال داشتم: من دوبار کنکور دادم یه بار95 یه با96 با اول که نتونستم جایی در بیام اما بار دوم که امسال میشه رشته اقتصاد دانشگاه تهران روزانه قبول شدم . سوالم اینه که هیچ راهی وجود نداره که بتونم کنکور97 شرکت کنم و پزشکی روزانه تهران یا هر جای دیگه ای دربیام؟

ن
نرگس

سلام. تا جایی که من میدونم یا باید ثبت نام نکنین یا اگه ثبت نام کردید باید انصراف بدین و دوباره کنکور بدین. در اینصورت مشکلی پیش نمیاد. اما سال دیگه هم روزانه قبول بشی و انصراف بدین دیگه نمیتونین دوباره واسه روزانه تلاش کنید.

ه
هادی

حق انتخاب و اولویت بندی بر اساس دفترچه هستش....به اینصورت که اگر شما از سهمیه روزانه استفاده کرده باشید دیگه نمی تونید تو دانشگاه های روزانه درس بخونید و باید شبانه یا پردیس رو انتخاب کنید.

ه
همکلاسی

سلام خیر مگر در رشته های دانشگاه ازاد شرکت کنید

خ
خانوم دکتر

چرا نشه...میشه.موفق باشی

م
مینا

آیا این حقیقت داره که میگن فقط کسایی که امسال یا پارسال پیش بودن حق شرکت در کنکور سراسری رو دارن؟مثلا من که دیپلمم رو ۹۲ گرفتم نمیتونم در کنکور ۹۸ شرکت کنم!

ن
نرگس

سلام. تا جایی که من میدونم ربطی نداره. دیپلم سال 80 هم میتونه بیاد کنکور بده

ه
همکلاسی

سلام منعی برای شرکت شما برای شرکت در کنکور 98 وجود نداره

ع
عرفان

سلام این از شانس ماست دیگه یعنی تو زندگی شانس نداشتیم حتی وقتی ابتدایی بودیم رفتیم راهنمایی ابتدایی ها پنج شنبه تعطیل شدن ما نشدیم رفتیم دبیرستان بازم اینجور شد حالا اومدیم کنکور میخوان این بلا سرمون بیارن خدایی این انصاف نی مردم سه یا چهار سال کنکور میدن اونوقت ما هنوز نزده میخوان عوضش کنن خدایی یه فکری به حال ما بکنین

د
دکتر محمد

آخیبیی

م
میعاد

سلام ببخشید من سال ۹۰ فارغ التحصیل پیش ریاضی،فارغ التحصیل مهندسی مکانیک.مجبورم سال ۹۸ کنکور بدم !سوال اصلی من اینه بخوام کتب جدید بخونم میتونم کنکور نظام جدید بدم.میذارن؟

m
mehdi

از همين الان تلاشتون و بكنيد اگه كنكور٩٧قبول نشديد به كنكور٩٨فكر كنيد

م
مینا خسروی

سلام.من یکی از بهترین دوستامو توی کرمانشاه دارم همیشه تراز های بالا7000راشته.با این اوضاع زندگی دگرگون شده و نابود شده خیلی اصرار میکنم که بیاد شیراز و همراه من درس بخونه اما یک خواهر و برادر 4 ساله و 1ساله داره که بخاطر اونا نمیاد پدر و مادرش رو توی اوار از دست داده من دیروز کرمانشاه بودم واقعا نمیدونید چه روزهایی رو دارن سپری میکنن انسان دراینجور مواقع باید خودشو جای طرف بذاره که بفهممه من می دارم میگم.باورتون نمیشه چقدر به نیروهای هلال احمر التماس میکرد که کتاباشو از زیراوار دربیار چون امسال کنکور داره تکلیف این ادم چیه اخه چرا این بلاهارو سرما درمیارید واقعا چجوری دلتون به رحم میاد

N
Niki

Slm. Mn chanja khondm me konkor98ye azmone vali darsay moshabe soala yekin valid darsay motafavet fargh dare

N
Niki

سلام ... من چندتا جا دیدم که نوشته بود کنکور فقط یکیه ولی مطالبی که تغییر نکرده سوالا یکیه ولی مطالبی که تغییر کرده متفاوت که صد درصد همینه چون تو سال 83اینجوری بوده

ر
رامین

سلام... من سال 90-91دیپلم رشته ریاضی بامعدل پایین گرفتم ودیگه درس نخونم ولی از امسال تصمیم گرفتم درس بخونم ایشالاکنکور 98تجربی بدم حالا نمیدونم باید کتابای نظام جدید بخونم چیکارکنم درضمن من بایدپیشمم پاس کنم تازه میخواستم دیپلمم عوض کنم ک معدلم بره بالا توکنکور تاثیر داره حالا دیگ نمیدونم چیکار باید کنم هیچکسم نمیدونه میخواد چ اتفاقی بیفته کنکور 98....اخه ینی چی چرا نمیان بگن قراره چی بشه الان تکلیف من چیه چیکار باید کنم اخه...

F
Fatemeh

سلام فک کنم شما باید کتابهای نظام جدیدو بخونین چون کتابا تغییر کرده حتی ما هم که یازدهم تجربی هستیم باید برای کنکور کتاب جدید زیستو یعنی برای دهم ها رو بخونیم،،،اصن معلوم نیست دارن چیکار میکنن هر سال کتاب تغییر میکنه

m
milad

لطفا متن خود را وارد نمایید.با عرض سلام و خسته نباشی به همه کنکوریهای عزیز اینا خودشون اومدن ی کاری کردن که توش موندن با تغییرات کتاب درسی فقط در حق این بچه ها ظلم کردن مثلا اومدن واژهای زیست شناسی رو معادل فارسیش ویرایش کردن که این بزرگترین ظلم در حق اون بچه های که المپیاد جهانی زیست شرکت میکند هستش تازه هیچی معلوم نیست که بخواد 98چجوری برگزار شه چون هنوز کتابهای سال چهارم ویرایش نشدن لوب مطلب اینه که اگه تغییرات کتابها زیاد باشه ۹۸بصورت دو کنکور برگزار خواهد شد در غیر اینصورت مشترک خواهد بود

ع
عاطفه

م
محمد

خدا کنه سال ۹۸ دو کنکور ه بشه وگر نه تو حق نظام قدیمیا ظلم میشه چون کتاب ها خیلی تغییر کرده

ا
اناهیتا ثریا

من واقعا نمیدونم چجور دلشون میاد این همه ظلم در حق ما بشه...این همه ناعدالتی...من پدرم رو 4 ماه پیش از دست دادم حال خوبی ندارم هنوز به خودم نیمدم....واقعا خیلی سخته بخوام درس بخونم...منی که این مشکل برام پیش اومده باید چیکار کنم همیشه هم معدلم بالای 19 بوده امسال فهمیدم بیماریMSدارم...واقعا باید چیکار کنم امسال این همه داوطلب زیاد شده گناه من و امثال من چیه اخه؟؟؟؟؟خودشون یه راه حل نمیدن واقعا اگر بخوان کنکور واسه ی ما نظام قدیم فقط همین امسال باشه ناعدالتی بزرگی کردن

ب
بهنود

سلام خانم ثریا . چقدر از خوندن کامنتتون تعجب کردم و چقدر جالب بود برام . جالب بودنش مربوط به شباهت اوضاع کنونی شما با اوضاع بنده در سال 92 ست . پدر من یک ماه قبل از کنکور فوت کرد . چهار ماه قبل از فوت پدرم هم مشخص شد MS و پرولاپس دریچه ای قلبی دارم . پس تا اینجا مساوی هستیم . شما میگید که همیشه معدلتون بالای 19 بوده اما من همیشه معدلم حدود 15 بوده . پس الان شما یک - هیچ از من جلوترید . خیلی با خودم کلنجار میرفتم و بدترین روزهای زندگیم رو سپری میکردم . اما بجای گله و شکایت ، دلمو زدم به دریا و تلاشم رو دوبرابر کردم و به لطف خدا همون سال دندون پزشکی روزانه قبول شدم . اینو یادتون باشه که اگر کسی کاری رو برای اولین بار انجام داده باشه ، شما حتمن میتونید دومین نفری باشید که اون کار رو انجام میدید . موفق و شاد باشید .

م
محمد ملازیی

سلام وقت بخیر من سال 96 کنکور دادم و الان روزانه میخونم منتها از رشته خودم راضی نیستم آیا سال 97 کنکور بدم باز روزانه قبول میشم یا اینکه تا 98 صبر کنم که کل کتابا عوض میشه اینجوری واسه ما محدودیت ایجاد شده .آیا سازمان سنجش هیچ طرحی برای ماها پیشنهاد نکرده اند؟؟

ب
بهنود

از لحاظ قانونی شما اجازه ندارید سال 97 کنکور بدید . برای کنکور 98 هم شما باید تا قبل از اسفندماه97 از دانشگاه انصراف بدید . به نظر من عاقلانه ترین کار دادن کنکور 99 هستش . چون هم سبک جدید کنکور جامیفته و مشکلاتش رفع میشه و هم اینکه توی این سه سال میتونید دروس عمومی رو پاس کنید که بعدن توی رشته ی جدیدتون تطبیق واحد بدید . موفق و شاد باشید .

م
محمد مهر

سلام من خودم از سایت سنجش قسمت ارسال درخواست سوال کردم و گفتم که ایا برای کنکور ۹۸ دو نوع سوال طرح میشه یا نه که کارشناس مربوطه اینطور پاسخ داد:احتمال طرح دو نوع سوال وجود دارد و اطلاعات دقیق تر در پیک سنجش یا خوده سایت داده می شود. پس اولویت اول ما موفقیت تو کنکوره ۹۷ ولی اگ هم نشد کنکور ۹۸ احتمال برگذاری دو نوع سوال هست.پس کسانی که اطلاعات کافی ندارند الکی استرس تو جون بچه های مردم نندازند

S
SaHaR

سلام . من از کسایی ک قابل اعتماد بودن و از بعضی چیزا خبر دارن پرسیدم گفتن ک با ی احتمالی کنکور تا سال 1400 برای نظام قدیم ها برگزار میشه .

م
محمد

سلام،دوستانی که تو کنکور 97 تجربی رقیبم هستین،هر چقدر میتونین تلاش کنین. انشاءالله تو دانشکده پزشکی میبینمتون.(ارزش هر شخص به اندازه ی همت اوست.) امام علی (ع)

ن
نیکی

سلام. من فارغ التحصیل رشته ی تجربی سال ۹۰ و فارغ التحصیل رشته ی کارشناسی پرستاری سال ۹۵ از دانشگاه دولتی هستم. در حال حاضر مشغول گذروندن طرحمم. میخواستم سال ۹۸ که طرحم تموم میشه مجددا تو کنکور تجربی شرکت کنم. میخواستم بدونم با توجه به اینکه ممکنه کتابها تغییر کنن و سیستم ۶-۳-۳ بشه ، برای کسی مثل من که میخواد از الآن برا کنکور تلاش کنه بهتره سال بعد کتابهای درسی جدید و تهیه کنه یا میتونه از الآن از همین کتابهایی که منابع کنکور ۹۷ هستن هم استفاده کنه؟

Z
Zahra

ببخشید میگم منم دانشجوی سال اخر پرستاری هستم. میخواستم ببینم میتونم قبل از شرو طرحم کنکور بدم؟؟لطفا اگر اطلاع دارید جواب بدید ممنونم

ب
بیتا

سلام، بله شما می تونین کنکور بدین و در صورت قبولی بعد از پایان تحصیلات باید طرحتون رو بگذرونین یعنی اگر شما رشته پزشکی قبول شدین طرح رشته پزشکی و طرح قبلی رو که نگذروندید رو باید برید.موفق باشید

ز
زهره

ولی اگه بیان یه کنکور ساده بزارن مثلا 500 هزار نفر تجربی شرکت میکنن بعد فقط 100 هزار نفر اول اجازه شرکت در کنکور اصلی رو داشته باشن خیلی خوب میشه

ن
نرگس

من یازدهمی رشته ی تجربی هستم و طرف صحبتم با کسایی که قراره کنکور 97 رو بدن.بهتره تمام تلاشتون رو بکنید تا کنکور97 رو قبول بشید چون کتابای ما نسبت به نظام قدیم تغییر کرده و همین طور دشوار تر شده و تمام مطالب به صورت خلاصه توضیح داده شده.مخصوصا درس های ریاضی فیزیک و زیست.(خیلی ببخشید ولی همه ما شدیم مثل موش های آزمایشگاهی )

س
سارا

کتابای شما خیلیم راحت شده مثلا تو شیمی پیش 2 فصل اخر ما سخت ترین بخش های شیمیه ندارین عربیتون قواعد محور نیست دینیتون فوق العاده راحته ادبیاتتون نه تاربخ ادبیاتی داره نه چیزی زبان فارسیتون خیلی ساده و ابتداییه زیستتون فقط یکم تخصصی تر شده همین در کل یادگری فیزیک و شیمی شما خیلی خیلی راحت تره واسه نظام قدیمیا

k
khosro

کتابا به این صورت شده که دیگه پیش دانشگاهی مثل ما نظام قدیما سنگین نیست و در واقع سنگینیش ی خرده پخش شده تو سالای دوم و سوم(دهم و یازدهم) ، که خیلی خیلی منطقی تر و بهتره از نظر من...در کل محتوای سه کتاب خیلی باهم فرقی ندارن، مشکل اصلی نظام قدیم ها هزینه سنگین کتابای جدید و همچنین تهیه کتابای درسی جدیده

ن
نازنین

اره ما موش ازمایشگاهی هستیم کتابهایی،که میخونیم سال بعد اصلاح میکنن اصلا برا ی ما نمونه سوال کنکور نیست و... همه ایناهم به خاطر این که سال اولی های نظام جدیدیم

ح
ح.س

سلام واقعا امکان داره کنکور بعد از ۹۷ حذف بشه این طور که شایعه شده؟؟ پس اونایی که می خوان از یه رشته دیگه توی یه رشته غیر مرتبط با رشتشون شرکت کنن چی میشن؟؟

ن
ناهید

ممنون برای اطلاع رسانی تون

ن
ن د

سلام. اول یهتر است تعدد سوالات کنکوری نباشد چون اگر باشد باید حقوق نظام های قدیمی تر هم مراعات شود در ثانی اگر باشد و دو کنکوری شود بهتر است در موقع ثبت نام کنکور اختیاری و دلخواه باشد که هر کس با چه سیستم سوالات میتواند خود امتهان دهد قدیمی یا جدید چرا که برای کسی که بیست سال پیش درس خوانده و حالا میخواهد کنکور بدهد چه فرقی میکند شاید با کنکور جدید راحت تر باشد و سطح معلواماتش برای دانشگاه رفتن هم به روز تر و بهتر میشود.

م
محمد

سلام این موضوع در مورد کسانی که دیپلم سال ۸۶ فنی حرفه ای(نظام قدیم) دارن و می خوان کنکور تجربی ۹۸ شرکت کنن باید کتابای جدیدو بخونن یا مثل دانش اموزایی هستند که توی کنکور۹۷ قبول نشدن و می خوان ۹۸ امتحان بدن و کتابای خودشونو می خونن

م
معید

خب من کلاس یازدهمی هستم تجربی پیش دانشگاهی های امسال خودتون رو برای یه کنکور دیگه آماده نکنید که کتاب ها کلا عوض شده اصلا قواعد در عربی گرامر در زبان و ادبیات فارسی که زیر و رو شده اصلا مشابه نیستن مگه یکم زیست شیمی هم دیگه حرفی ندارم پس خیلی عوض شده کتاب ها برین عربی یازدهم رو با عربی 3مقایسه کنین

a
alireza

خیلی ممنون از مطلب مفیدتون خدا کنه واسه کنکور 98 همینجوری که شما میگین سوال طرح شه وگرنه سال آخر نظام قدیم بدبخت میشن

ج
جواد

ممنون خیلی مفید بود

م
مینو

من همه امیدم سال دیگس.امسال هیچ کاری نکردم متاسفانه.امیدوارم خبر خوبی برسه.

ب
بهروز

العان تازه اول مهره یجوری از امید نداشتن میگید که انگار العان اردیبهشته

س
ساهیت

باسلام. من رشته ی ریاضی بودم و الان دانشجوی کارشناسی فیزیک هسته ای شهیدبهشتی است میخاستم بدونم اگر من بخام درکنکورسال98شرکت کنم و کنکورتجربی بدم شرایط برای من چجوریه؟ممنون میشم راهنمایی کنید

م
محمد

سلام اگه فارغ التحصیل ریاضی نظام قدیم باشیم و بخوایم کنکور تجربی بدیم منبع سوال ما نظام جدید یا قدیم؟ حق انتخاب داریم یانه؟ چون میخوام طبق نظام حدید امتحان بدم برام بهتره

ر
رضا

خیلی عالی بود.مرسی که از نگرانی خارجمون کردید

آ
آرش

داشتم واسه کنکور 98 میخوندم .. حالم گرفته شد .. الان تو خدمتم. به نظرتون ادامه بدم ؟ چیکار کنم خب

ز
زهرا

با این هزینه های بالا برای خرید کتاب واقعا عادلانه نیست نظام قدیم دوباره هزینه کنه

ز
زهرا

تا کی منتظر بمونیم اخه اینطوری به همه استرس وارد شده ترس اینکه اگه قبول نشیم چه اتفاقی میفته نمیزاره تمرکز کافی داشته باشیم

k
khosro

استرس اینکه سال دیگه چه اتفاق میفته نمیزاره تمرکز داشته باشیم...گل گفتس حرف دل منو زدی، امیدوارم سازمان سنجش سریع تر اطلاع رسانی کنه

ع
علی

باسلام ۲۰سال پیش مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی گرفتم اگه بخوام برای کنکور ۹۸ اماده بشم چی پیشنهادی دارین .؟ ممنون میشم اگه کسی اطلاعات صحیح و کامل داشته باشد .

م
محمدحسن

خیلی ممنون مطلب خوبی بود ولی ما تمام تلاشمان را می کنیم.

م
محسن

عالی ممنون از اطلاع رسانیتون

a
arash nasiri

اگ دو کنکور واسه ما نظام جدیدا که هزار ازمایش رومون انجام دادن برگذار بشه ، خیلي بد میشه،، حداقل یه امتیازي واسه ما قائل بشن بد نیست.

س
سامان

اگه اینجوری باشه که دو دوره کنکور برگزار بشه برای نظام قدیم و نظام جدید خوبه ولی اگه فقط نظام جدید باشه دیگه واقعا نمیشه چیزی گفت اون موقع معلوم میشه که این کشور به آینده خودش توجه نمیکنه.

ش
شهریار

سلام تشکر میکنم از توضیحات کامل و شفاف شما من جواب اکثر سوالهایی که در این زمینه ذهنم را درگیر کرده بود رسیدم فقط کاش یکم هم در مورد صد در صد شدن کنکور برا ما یازدهمی ها بگید که دیگر نگران این نباشیم که کنکور هست یا نه

ف
فریبا

با سلام این بی عدالتی هست اگر بخواهند سهمیه پشت کنکوریهای 97 را کاهش بدهند اگر دو کنکور برگزار شود بهتر است اگر کتابها تغییر کند دانش آموزان نظام قدیم خیلی متضرر میشوند خواهش میکنیم مسولان فکری در مورد این مشکل بکنند

A
Amir

سپاس ، ولی امیدوارم که آخر عاقبت همگی ختم بخیر شه انشاالله

ع
علی رضا

مرسی، مفید بود، ببینیم مسئولان چه خوابی برا سرنوشتمون می گیرن، فقط امیدوارم این طوری نباشه که فقط به داوطلبای کنکور اولی اجازه بدن که کنکور نظام قدیم بدن و شامل همه باشه که ما محروم نشیم...

م
مرتضی

قاعدتا باید همین جوری که شما گفتین(یعنی حداقل برای یکسال کنکور جداگانه برگزار کنن) باشه ولی متاسفانه خیلی از مشاوران میگن سازمان سنجش این کار رو نمیکنه و همین یک کنکور برگزار میشه

م
محمد

سلام.خسته نباشید.تشکر بخاطر مطالب مفیدتون یه سوال من درگیر کرده.من کارشناسی دارم و خودمو برای کنکور ۹۸ اماده میکنم و کتابای نظام جدید رو گرفتم.اما یه چیزی که برام سواله اینه که اگر ۹۸ دوتا کنکور برگزار بشه بزور ما مجبور نشیم که کنکور مربوط به کتابای نظام قدیم رو بدیم؟ در صورتیکه کتابای نظام جدید رو خوندم و برای کنکور نظام جدید اماده شدم.یعنی مثلا ما حق انتخاب داریم که کدوم کنکور بدیم؟ توی اون سالی که کنکور دوتا برگزار شد بچه های نظام قدیم اون سالا که پشت کنکور بودن و شرایط ما رو داشتن چجوری بود اوضاشون؟یعنی مثلا خودشون میتونسن انتخاب کنن که کنکور نظام قدیم رو بدن یا جدید؟ خلاصه نخونیم اینهمه دهم یازدهم دوازدهم بعد بگن نه شما اصن این کنکور نمیتونی بدی چه گیری کردیم

م
معین

دقیقا منم وضعیت مشابه شمارو دارم خیلی خوب گفتی دقیقا الان موندیم چیکار کنیم

ع
علی

چقد ما شبیه هم هستیم

س
سیما

واقعا دستتون درد نکنه ممنون اینطوری باشه خیلی خوب میشه منظورم دوکنکورست یعنی هم نظام قدیم باشه هم نظام جدید واقعا تشکرررررررر

ز
زهرا

خیلی خیلی ممنونم از مقاله ی مفید و بسیار شفافتون.

ح
حسن

اگه اینطوری بشه عادلانس ولی اگه سوالا فقط از کتابای جدید واقعا ظلم میشه در حق خیلیا

ن
نیما

تشکر مطلب مفیدی بود

D
Delnavaz

من رشته ام کامپیوتره اگه توی کنکور ۹۷قبول نشم باید چه کتاب هایی رو برای کنکور۹۸بخونم؟؟؟ بعد ینی کتاب های رشته کامپیوتره فرق میکنه بچه جواب بدین