گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت

در این پست میتوانید گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت را دریافت کنید.

گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم

در این پست گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت آماده شده است. گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجود در فصل پنجم زیست یازدهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام فصل 5 زیست یازدهم تجربی را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام زیست یازدهم تجربی در فصل پنجم را دانلود کنید.

فعالیت 1

تحقیق کنید که :

الف) چربی سطح پوست چه فواید دیگری دارد؟

ب) جوش های پوستی و شوره ی سر چه ارتباطی با چربی پوست دارد؟


گام به گام فصل پنجم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت


الف) فواید دیگر چربی سطح پوست

مانع ازدست رفتن آب از یاخته های بدن می شود.

مانع ورود بیش از حد آب به یاخته های بدن می شود.

خستگی سطح پوست را برطرف می کند.

ب) جوش پوستی

گاهی منافذ غددی که ماده ی چرب ترشح می کنند مسدود می شوند. به این ترتیب ماده ی چرب در آن ها تجمع می یابد. باکتری هایی که این محیط برای آن ها مناسب است، در این غده ها رشد می کنند. درنتیجه تجمع ماده ی چرب و فعالیت باکتری ها نقطه ی متورمی به صورت جوش پوستی می شود.

شوره ی سر

یاخته های پوست سر نیز هم چون پوست سایر نقاط بدن در حال ریزش اند. این ریزش با سرعت مشخصی رخ می دهد اما ممکن است گاهی سرعت آن چنان زیاد شود که یاخته های مرده به هم بچسبند و به صورت پوسته های سفید یا شوره ی سر آشکار شوند.

یکی از علل شوره ی سر ترشح زیاد ماده ی چرب از غدد پوستی است. وقتی این ماده زیاد ترشح شود، قارچ هایی که می توانند از مواد چرب به عنوان غذا استفاده کنند رشد می کنندو برای استفاده از ماده ی چرب، این قارچ ها آنزیم مشخصی ترشح می کنند که یکی از فراورده های آن آنزیمی است که به پوست سر نفوذ می کند و ریزش یاخته های سطحی پوست را تحریک و تسریع می کند.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0.12 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

م
مهرسا

مرسی???? دستتون دردنکنه

م
مهسان

ممنون . عالی و مفید بود

م
مهسان

ممنون . عالی و مفید بود