گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت

در ادامه مطلب می توانید گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت را از همکلاسی دریافت کنید.

درمورد گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم

در این پست گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت آماده شده است. گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجود در فصل هفتم زیست یازدهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم تجربی را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام زیست یازدهم تجربی در فصل هفتم را دانلود کنید.

پاسخ فعالیت های فصل 7 کتاب زیست شناسی 2

فعالیت 1

الف) هدف از میتوز، تعداد یاخته ها در لایه ی زاینده است. با توجه به اینکه یاخته های این لایه مرتبا به اسپرم تبدیل می شوند، برای پابرجا ماندن لایه ی زاینده و حفظ آن، ابتدا یاخته ها با میتوز زیاد می شوند و سپس در بعضی از آنها میوز رخ می دهد.


گام به گام فصل هفتم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت


ب) اسپرماتوسیت اولیه، حاصل میتوز است. بنابراین، تعداد کروموزوم های آن با اسپرماتوگونی برابر است؛ یعنی، هر دو دیپلوئید هستند و 46 کروموزوم دارند. اسپرماتوسیت ثانویه حاصل میوز 1 است، پس هاپلوئید هستند ولی کروموزوم های آن دو کروماتیدی هستند؛ یعنی 23 کروموزوم دو کروماتیدی دارند. اسپرماتیدها حاصل میوز 2 هستند اینها هم هاپلوئید هستند؛ یعنی، 23 کروموزوم دارند ولی کروموزوم های آن، تک کروماتیدی هستند.

پ) اسپرماتید و اسپرم از لحاظ کروموزومی مثل هم هستند، ولی اسپرم ها سیتوپلاسم کمتری دارند و دم دار شده اند.


فعالیت 2

-رعایت بهداشت فردی در همه ی مواقع، از جمله حمام کردن و تعویض لباس های زیر به صورت یک روز درمیان، شست و شوی دقیق بعد از دفع ادرار و مدفوع.

- با توجه به اینکه مایع میز، میکروب پذیر است و میکروب ها به ویژه میکروب های دستگاه گوارش ممکن است در آن تکثیر و ایجاد عفونت کنند، در مواقع پس از خروج مایع منی، رعایت بهداشت فردی با دقت بیشتری باید انجام شود.


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0.43 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 2

م
مطهره

ممنون عالی بود❤

س
سربازگمنام

ممنون از سایت خوبتون