گام به گام فصل نهم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت

در ادامه مطلب می توانید گام به گام فصل نهم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت را دریافت کنید.

گام به گام فصل نهم زیست یازدهم

در این پست گام به گام فصل نهم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت آماده شده است. گام به گام فصل نهم زیست یازدهم شامل راهنمای حل مسائل و مطالب موجود در کتاب زیست شناسی یازدهم تجربی می باشد و حل المسائل پرسش ها و تمرین ها و فعالیت های موجود در فصل نهم زیست یازدهم تجربی را شامل می شود. در ادامه بخش هایی از گام به گام فصل 9 زیست یازدهم تجربی را میتوانید مشاهده کنید و فایل کامل گام به گام زیست یازدهم تجربی در فصل نهم را دانلود کنید.

راهنمای فعالیت های فصل نه، زیست شناسی 2

فعالیت 1

نتیجه ای که دانش آموزان از این فعالیت می گیرند این است که سیتوکینین در ریشه زایی، به معنی ایجاد ریشه های فرعی، نقش بازدارنده یا منفی دارد.


گام به گام فصل نهم زیست یازدهم به همراه حل تمرین و فعالیت


فعالیت 2

انتظار داریم دانش آموزان در پاسخ به این پرسش بگویند که چنین ایده ای برای درختان میوه و به طور کلی گیاهانی که از میوه ی آنها استفاده می شود، مناسب نیست. در صورتی که با تغییر ژن بتوان یاخته های گیاه را نسبت به اتیلن غیر حساس کرد به این معنی است که در فرایند رسیدگی میوه اختلال ایجاد کرده ایم.


فعالیت 4

در طراحی آزمایش باید متغیرهای مستقل و متغیرهای وابسته را مشخص کنند. متغیر مستقل در اینجا نور و متغیر وابسته پاسخ ریشه است. بنابراین پاسخ ریشه به متغیر مستقل در دو حالت وجود نور و نبود نور بررسی می شود. در این آزمایش برای کنترل بهتر شرایط باید پاسخ ریشه ی اولیه به نور یک جانبه بررسی شود. نتایج این آزمایش به صورت کیفی و در سه حالت ممکن ارائه می شود: گرای مثبت به سمت نور، گرایش منفی به سمت نور، بی تفاوت (منظور از بی تفاوت در اینجا این است که ریشه خم نشود).

نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 0.05 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0