دانلود کتاب پیام های آسمانی نهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب پیام های آسمان نهم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

کتاب پیام های آسمانی نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی پیام های آسمانی پایه نهم می باشد. کتاب پیام های آسمانی نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی پیام های آسمانی پایه نهم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی نهم به صفحه  کتاب های نهم مراجعه کنید .

در ادامه بخش هایی از کتاب پیام های آسمانی پایه نهم می باشد که فایل کامل کتاب پیام های آسمانی نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تو را چگونه بشناسم؟

ملکا ذکر تو گویم که تو پاکی و خدایی             نروم جز به همان ره که توام راهنمایی

همه درگاه تو جویم همه از فضل تو پویم          همه توحید تو گویم که به توحید سزایی

کتاب پیام های آسمانی نهم

تو حکیمی، تو عظیمی، تو کریمی، تو رحیمی      تو نماینده ی فضلی، تو سزاوار ثنایی

بری از رنج و گدازی، بری از درد و نیازی            بری از بیم و امیدی، بری از عیب و خطایی

نتوان وصف تو گفتن که تو در فهم نگنجی         نتوان شبه تو جستن، که تو در وهم نیایی

نبد این خلق و تو بودی، نبود خلق و تو باشی     نه بجنبی نه بگردی، نه بکاهی نه فزایی

همه عزی و جلالی، همه علمی و یقینی              همه نوری و سروری، همه جودی و سخایی

فعالیت کلاسی

١ــ صفت هایی را که در این شعر به خدا نسبت داده شده است، بیان کنید.

٢ــ چه صفات دیگری از خدا می شناسید، که در این شعر به آن اشاره نشده است؟

راههای شناخت صفات خداوند

 یکی از موضوعاتی که همیشه ذهن انسان را به خود مشغول کرده است، یافتن راهی برای شناخت هرچه بهتر خالق و آفریدگار هستی است. بشر همواره به دنبال یافتن پاسخ این پرسش بوده است که خدایی که او و هستی را خلق کرده، و قرار است روزی به سوی او بازگردد، چگونه خدایی است؟ چه ویژگی هایی دارد؟ آیا او به همه چیز عالم است؟ او قادر به انجام دادن چه کارهایی است؟ او با بندگان خود چگونه رفتار می کند؟...

 دانلود کتاب ضمیمه اهل سنت نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ضمیمه پیام های آسمانی پایه نهم می باشد. کتاب ضمیمه پیام های آسمانی نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ضمیمه پیام های آسمانی پایه نهم می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب ضمیمه پیام های آسمانی پایه نهم می باشد که فایل کامل کتاب ضمیمه پیام های آسمانی نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

عمر بن عبدالعزیز (رحمة الله علیه)

در خانواده ای اشرافی در سال 61 هجری در مدینه به دنیا آمد. هنوز چند سالی از عمرش نگذشته بود که پدرش عبدالعزیز بن مروان، حاکم مصر شد. عمربن عبدالعزیز با اینکه از زندگی مرفهی برخوردار بود از همان سال های اول عمرش به دین و آموختن آن بسیار علاقه مند بود.

به همین دلیل با اصرار فراوان از پدرش خواست که وی را برای فرا گرفتن دین به مدینه بفرستد؛ مدینه ای که بهترین و با تقواترین دانشمندان اسلامی را در خود جمع کرده بود. عمر بن عبدالعزیز در میان دوستانش به پاکی و تمیزی مشهور بود و همیشه لباس هایش را با گران ترین عطرها خوشبو می کرد. او هنوز آثاری از اشرافی گری در رفتارش حفظ کرده بود و به گونه ی مشخصی راه می رفت که با مردم عادی متفاوت بود.

به جز این آثار ظاهری که از محیط خانوادگی، آن را فرا گرفته بود در برخی از افکار و باورهایش هم نشانه هایی از اموی بودن را هنوز در خود حفظ کرده بود؛ از جمله اینکه یک روز که با دوستانش حرف می زد، با بی مهری از امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (کرم الله وجهه) نام برد. خبر به استادش عبیدالله بن عبدالله رسید. در اولین دیدار بعد از این ماجرا با استادش، دید آثار آزردگی در چهره ی او آشکار است و مانند قبل با محبت با وی برخورد نمی کند، عمر که از برخورد استاد نگران می شود، دلیل این برخورد سرد را از استاد می پرسد و استاد می گوید :

« از کی فهمیده ای که خداوند بر اهل بدر خشم گرفته است؟ مگر نمی دانی که پیامبر به اهل بدر، مژده ی مغفرت و بخشش الهی را اعلام فرموده است؟ »

کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم می باشد. کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم می باشد که فایل کامل کتاب تعلیمات ادیان الهی و اخلاق نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

نظم و هماهنگی در جهان

یک کتاب را درنظر بگیرید. آن کتاب از هزاران حرف و هزاران کلمه و جمله ترکیب یافته است این حروف و کلمات چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا درهم و برهم و بی ربط پهلوی هم قرار گرفته اند؟ یا اینکه با نظم و ربط خاصی در پی هم آمده اند؟

بعد از اینکه کتاب را خواندید پی می برید که تمام حروف و کلمات و جمله ها و بخش های مختلف کتاب کاملا مربوط و متناسب هستند و هدف واحدی را تعقیب می نمایند. تمام این حروف و کلمات با نظم و ترتیب مخصوصی پهلوی هم قرار گرفته اند و هریک جایگاهی ویژه دارند. به خوبی در ک می کنید که در تنظیم و تالیف این حروف و کلمات منظور و هدفی درنظر بوده است. پی می برید که نگارنده ی کتاب عقل و شعور داشته است و قبلا از کار خود آگاه بوده و با پیش بینی وهدف گیری حروف و کلمات را این چنین تنظیم کرده است و در این کار توانایی و مهارت داشته است.

آیا احتمال می دهید که آن کتاب خود به خود و از روی تصادف و بی هدف به وجود آمده باشد؟ آیا احتمال می دهید که یک موجود بی درک و شعور – مثلا باد – قلم را روی کاغذ کشیده باشد و چنین کتابی را پدید آورده باشد؟ نه هیچگاه احتمال نمی دهید که آن کتاب خود به خود و بی هدف به وجود آمده باشد و هیچگاه احتمال نمی دهید که به وسیله ی یک موجود بی درک و شعوری تصادفا چنین کتابی تالیف شده باشد،...


نظرات ارسال شده 2

س
سهیل

بهههههههههه عالیه

ن
ناشناس

عالی است عالی ای بابا متن کوتاه است کوتاه است دیگه چی بنویسم اخه.!