دانلود کتاب های دهم انسانی

دانلود کتاب های دهم انسانی شامل جامعه شناسی، منطق، اقتصاد، ریاضی و آمار، دین و زندگی،عربی، علوم و فنون، تاریخ ایران و جهان

پایه دهم اولین مقطع تحصیلی درمتوسطه دوم است.  در پایه دهم انسانی کتاب های جامعه شناسی، منطق، اقتصاد، جغرافیا، ریاضی و آمار، نگارش، کارگاه کارآفرینی و تولید، آمادگی دفاعی، تفکر وسواد رسانه ای، دین و زندگی، زبان، عربی، علوم و فنون، تاریخ ایران و جهان، در طی دو نیم سال تحصیلی تدریس می شود.

در این پست مجموعه کتاب های درسی دهم انسانی برای دانلود دراختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در ادامه متن ابتدا توضیح مختصری در خصوص هر کتاب درسی ارائه شده و سپس لینک دانلود کتاب تعبیه شده است که با کلیک بر روی آن  فایل پی دی اف هر کتاب را می توانید دریافت کنید.

دانلود کتاب جامعه شناسی دهم انسانی

کتاب های دهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب جامعه شناسی دهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب جامعه شناسی دهم انسانی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کنش ما چه آثار و پیامدهایی دارد؟

مدتی از شروع کلاس درس سپری شده است؛ همه غرق درس­ اند. ناگهان دانش­ آموزی در می ­زند و اجازۀ ورود می ­خواهد. به نظر شما کنش او چه تغییراتی در کلاس ایجاد می ­کند؟ دربارۀ آثار و پیامدهای کنش او گفت وگو کنید. آیا می ­توانید آنها را دسته بندی کنید؟

از لقمان حکیم پرسیدند؛ حکمت از که آموختی؟ گفت: از نابینایان که تا جای نبینند پای ننهند!

سعدی در این بیان، چه چیزی را به ما توصیه می کند؟ به نظر شما شناخت آثار و پیامدهای کنش، چه اهمیتی دارد؟

هر کنشی آثار و پیامدهایی دارد. آیا پیامدهای کنش نیز همانند خود کنش، وابسته به آگاهی و ارادۀ انسان هاست؟

دانلود کتاب منطق دهم انسانی

کتاب های دهم تجربی

در ادامه بخش هایی از کتاب منطق دهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب شیمی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

منطق ترازوی اندیشه 

علمی که درپی جلوگیری از خطای اندیشه است، منطق نام دارد. منطق دانان کوشیده اند با بررسی انواع خطاهای ذهن و دسته بندی آنها، راه های جلوگیری از آنها را نشان دهند.

 مغالطات همچون بیماری هایی هستند که باید از دچار شدن به آنها برحذر بود. از این رو دانستن آنها برای منطق دان لازم است تا بتواند با آنها مبارزه کند. همان گونه که در علم پزشکی انواع بیماری ها و روش های پیشگیری و درمان آنها را بیان می کنند، در علم منطق نیز به همراه بیان قوانین حاکم بر ذهن، روش های جلوگیری از مغالطات را بیان می کنند .البته تاکید بر آموزش شیوه درست اندیشیدن است تا از طریق قادر به تشخیص خطاهای ذهن که بی شمارند باشیم ذهن انسان به صورت طبیعی بر اساس قواعدی می اندیشد. منطق دانان این قواعد را کشف کرده اند

دانلود کتاب اقتصاد دهم انسانی

کتاب های دهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب اقتصاد دهم انسانی را مشاهده می کنید.  فایل کامل کتاب ریاضی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

اقتصاد چیست؟

چرا علم اقتصاد را می آموزیم؟

انسان به عنوان جانشین خدا روی زمین اهداف، برنامه ها و مأموریت هایی از جمله آبادانی زمین و رفع نیازهای خود، خانواده و دیگران را دارد. رفع این نیازها از طریق منابع و امکاناتی است که خداوند در اختیار انسان گذاشته است. در این تصویر بسیار ساده از حیات انسان با دو مفهوم یعنی «نیازهای انسان» و «منابع و امکانات» روبه رو می شویم.

دانلود کتاب ریاضی و آمار دهم انسانی

کتاب های دهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی دهم انسانی را مشاهده می کنید .فایل کامل کتاب فیزیک دهم انسانی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تمرین

1- هر کدام از عبارت های زیر را به یک معادله تبدیل کنید.

الف) عددی را بیابید که پنج برابر آن به علاوه ی دو مساوی با سه برابر آن عدد منهای دو باشد.

ب) مربع عددی برابر با همان عدد به علاوه ی عدد یک است.

2- در یک کارخانه، حقوق یک مهندس دو برابر یک فن ورز (تکنسین) و دو سوم مدیر بخش خود است. قسمت تولید این کارخانه 3 مدیر بخش، 8 مهندس و 12 فن ورز دارد. مدیرعامل کارخانه برای این قسمت ماهیانه 55/5 میلیون تومان حقوق پرداخت می کند. حقوق یک فن ورز در این کارخانه ماهیانه چقدر است؟

3- با توجه به پیش بینی درخواســت بازار آهن، کارخانه ی ذوب آهن اصفهان، از روز شنبه هر روز تولید خود را دو برابر کرده است. در پایان روز، چهارشنبه تولید فولاد به سقف 64 هزار تن رسیده است. مجموع تولید فولاد در این پنج روز چقدر بوده است؟

اختلاف تولید فولاد در پایان روز شنبه با تولید فولاد در پایان روز چهارشنبه چقدر است؟

دانلود کتاب دین و زندگی دهم انسانی

کتاب های دهم انسانی

ر ادامه بخش هایی از کتاب دین و زندگی دهم را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب دین و زندگی دهم انسانی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

معیارهای انتخاب هدف های اصلی

 با توجه به تفاوت  نگاه انسان ها، برای انتخاب صحیح هدف ها و دل بستن به آنها نیازمند معیار و  آن، هدف های همسو با میل بی نهایت طلب و استعدادهای ٔ ملاک هستیم؛ معیاری که بتوانیم به وسیله متنوع انسان را مشخص کنیم. بدین وسیله، هدف های زندگی را به درستی برخواهیم گزید و عمر خود را برای رسیدن به آنها صرف خواهیم کرد. خدای رحیم و مهربان که خواستار سعادت ماست، در قرآن کریم، در این مورد ما را هدایت و راهنمایی می کند و معیار انتخاب هدف های اصلی از غیر آن را مشخص فرموده و آثار و نتایج آنها را نیز  ما به نیازهای ما آگاه تر است. ِ یادآور شده است؛ او که از همه به ما مهربان تر...

دانلود کتاب عربی دهم انسانی

کتاب های دهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب عربی دهم انسانی را مشاهده می کنید. فایل کامل کتاب عربی دهم انسانی  را در بخش دانلود دریافت نمایید.

الفعل الثلاثی المجرد والمزید :

در زبان فارسی به فعل هایی مانند «رفت» و «برگشت»، سوم شخص مفرد می گوییم. فعل ها در زبان عربی براساس شکل «سوم شخص مفرد در فارسی» (مفرد مذکّر غايب) به دو گروه تقسیم می شوند.

گروه اول : ثلاثی مجرد ؛يعنی فعل هایی که «ماضی مفرد مذکّر غايب» آنها فقط از سه حرف اصلی تشکیل می شود. بیشتر فعل های عربی متوسطه اول این گونه بودند مانند :خرج ،عرف قطع ،شکر

گروه دوم : ثلاثی مزید ؛ فعل هایی که «ماضی مفرد مذکّر غايب» آنها علاوه بر سه حرف اصلی زائد دارد مانند استخرج اعتراف انقطع وتشکر اين فعل ها علاوه بر اينکه تعداد حروفشان بيشتر است، معنايشان نيز فرق دارد. اين فعل ها هشت دسته اند که به هر دسته «باب» گفته می شود.

الفعل اللازم والفعل المتعدی 

پیش از آشنایی با فعل لازم و متعدی با مفهوم فعل، فاعل و مفعول آشنا شوید.

دانلود کتاب علوم و فنون دهم 

در ادامه بخش هایی از کتاب علوم و فنون ادبی دهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب علوم و فنون ادبی دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کالبد شکافی متن 1 (شعر)

بدان سان که خواندیم، مقصود از«متن» در این کتاب، فقط آثار مکتوب ادبی است. در یک نگاه کلی، متون یا آثار ادبی را به دو بخش، تقسیم می کنیم.

 الف) شعر 

ب) نثر

1.خوانش شعر

خواندن دقیق متن، نخستین گام مؤثر در رویارویی با متون است؛ البته پیش از خوانش، نگاهی کلی به متن از آغاز تا انجام برای کشف لحن و آهنگ، ضروری است. پس از شناسایی لحن مناسب با حال و هوای محتوای اثر، خواندن اتفاق می افتد. لازم است تمام اثر، یک باره و بی گسست، خوانده شود تا درک ارتباط طولی و فهم محتوا دچار اختلال نشود...

دانلود کتاب تاریخ ایران و جهان دهم انسانی

دانلود کتاب های دهم انسانی

در ادامه بخش هایی از کتاب تاریخ ایران و جهان باستان دهم انسانی می باشد که فایل کامل کتاب تاریخ ایران و جهان باستان دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

تاریخ نگاری و روش پژوهش در تاریخ

پیشینۀ تاریخ نگاری: تاریخ ازجمله علومی است که پیشینۀ بسیار کهنی دارد. پس از اختراع خط در حدود 5 هزار سال پیش، به تدریج توجه انسان به ثبت و نگارش رویدادهای عصر خویش جلب شد. قدیمی ترین متن تاریخی که تاکنون کشف شده، سنگ نوشته ای به خط کهن مصری است که بیش از 4 هزار سال قدمت دارد. در این سنگ نوشته نام تعدادی از فراعنه و برخی حوادث دوران آنان ذکر شده است.

 

برای دانلود کتاب های دهم انسانی به باکس زیر مراجعه کنید


نظرات ارسال شده 0