دانلود کتاب مطالعات نهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب مطالعات اجتماعی نهم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب مطالعات اجتماعی نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی مطالعات اجتماعی نهم می باشد. کتاب مطالعات اجتماعی نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی نهم به صفحه  کتاب های نهم مراجعه کنید .

در ادامه بخش هایی از کتاب مطالعات اجتماعی نهم می باشد که فایل کامل کتاب مطالعات اجتماعی نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

گوی آبی زیبا

« ... از پنجره ی سفینه، زمین را همانند کره ای آبی رنگ در زمینه ای کاملا سیاه دیدم؛ سیاهی محض که در زمین قابل مشاهده نیست. قبل از پرواز، تصاویری از زمین در فضا دیده بودم اما تا از فضا به زمین نگاه نکنید، نمی توانید تصور کنید که سیاره ی ما چقد زیبا، ظریف و شکننده است».

کتاب مطالعات نهم

نوشته ی بالا، سخنان یک فضانورد مسلمان اهل روسیه است که دو بار به فضا سفر کرده و بیش از 200 روز در فضا بوده است. زمین از فضا چون یک گوی آبی زیبا به نظر می رسد. سیاره ای که ما روی آن زندگی می کنیم و آن را این همه بزرگ و وسیع می پنداریم، نقطه ای بسیار بسیار کوچک از فضای بی کران کیهان (جهان) است.

جایگاه زمین در کیهان

زمین ما بخش کوچکی از منظومه ی خورشیدی است؛ منظومه ای متشکل از یک ستاره به نام خورشید و اجرام آسمانی متعدد که در مدارهای پیرامون آن می گردند.

منظومه ی خورشیدی دارای هشت سیاره است؛ چهار سیاره ی نزدیک به خورشید، که سطوح سنگی و جامد دارند و به آنها «سیاره های درونی» می گویند و چهار سیاره ی دورتر که از گازهای مختلف تشکیل شده اند و«سیاره های بیرونی» نامیده می شوند...

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 0