دانلود کتاب فارسی چهارم ابتدایی

در ادامه مطلب می توانید کتاب فارسی چهارم ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب فارسی چهارم ابتدایی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی فارسی چهارم ابتدایی می باشد. کتاب فارسی چهارم دبستان چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی فارسی چهارم ابتدایی می باشد.

برای تمامی کتاب های درسی چهارم دبستان به صفحه کتاب های چهارم دبستان مراجعه کنید 

در ادامه بخش هایی از کتاب فارسی چهارم ابتدایی می باشد که فایل کامل کتاب فارسی چهارم ابتدایی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کوچ پرستوها

در اوایل بهار، هوا لطیف و دل نشین می شود،. دشت ها جامه ی سبز می پوشند و درختان، شکوفه می دهند. پرستوها، این پرندگان دوست داشتنی نیز از سفر دور و دراز خود، باز می گردند.

کتاب فارسی چهارم دبستان

نخستین کار این مسافران از راه رسیده، این است که لانه های سال گذشته ی خود را بیابند؛ اگر آسیب دیده باشند، آنها را درست کنند و اگر لانه ها خراب شده باشند، از نو بسازند. پرستوهای جوان، هم که سال گذشته در لانه ی پدر و مادر خود به سر برده اند، اکنون باید بکوشند تا لانه ای برای خود بسازند. این پرستوهای جوان، ساختن لانه را خودشان به عهده می گیرند و بی آنکه از پدر و مادرشان بیاموزند، مانند آنها برای خود لانه می سازند.

وقتی کار ساختن لانه به پایان رسید، پرستوها تخم می گذارند. هر پرستو چهار تا شش تخم سفید می گذارد و دوازده روز روی آنها می خوابد. وقتی جوجه ها از تخم بیرون آمدند. پدر و مادر، با حشراتی که شکار می کنند، به آنها غذا می دهند. پس از سه هفته، جوجه ها به دنبال پدر و مادر پرواز می کنند و راه و رسم زندگی را از آنها می آموزند.

پرستوها بهار و تابستان را به آسودگی به سر می برند؛ اما در آغاز پاییز دشواری هایی برای آنها پیش می آید.....

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 5

ن
نیایش

خیلی خوب بود عالی

ن
ناشناس

عالى است مرسى براى همه چيز

ع
عطار

دمتون گرم خدا پشت و پناهتون

ن
ناشناس

بسیار سپاسگزارم ممنون

ن
نرگس نظری

کتاب خیلی عالی و جالب هست .