دانلود کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی می باشد. کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم معارف اسلامی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کتاب علوم و معارف قرآنی یازدهم علوم و معارف

فصاحت وتجوید حروف وحرکات 

در سا لهای گذشته ، با تلفظ خاص 01 حرف(  ث ح  ذ ص ض ط ظ ع غ  ق  ) که در فارسی مانند حروف ( س هـ ز ت أ غ ق ) تلفظ م یشوند ، آشنا شدیم. با کوتاهی و کشيدگی حرکات نيز آشنا شدیم ، تا آیات قرآن و اذکار نماز را به طور صحيح بخوانيم و معانی کلمات و عبارات را تغيير ندهيم. اکنون ضمن یادآوری نحوۀ تلفظ این حروف خاص ، و مقایسۀ آنها با حروف مشابه خود ، همچنين یادآوری کوتاهی و کشيدگی حرکات ، با فصاحت ، تجویدشویم.

یک به یک حروف و حرکات آشنا می ِو زیبایی قرائت منظور از فصاحت و تجوید این است كه هر حرف و حرکت علاوه بر صحت ، به زیباترین حالت ، با لهجه ناب عربی معيار ، به اندازۀ مطلوب و به صورت طبيعی

 و روان تلف ظ شود؛ البته بدون افراط و تفریط یا وسواس و تكلف. سعی شده قواعد فصاحت و تجوید ، به زبان ساده ، كوتاه و كاربردی بيان گردد و از اصطلاحات و شرح و توضيح مفصل پرهيز شود. حتما می دانيد که مؤثرترین فعاليت و تمرین ، برای كسب مهارت در تلفظ صحيح و فصيح حروف و کلمات ، گوش دادن به قرائت فصيح و زیبای اساتيد قرائت و قاریان ممتاز ، و پيروی از قرائت آنهاست ، البته به طور مستمر و همه روزه. این فعاليت را با استفاده از لوح فشرده یا همراه با قرائت دبير محترم انجام دهيد. اینک فصاحت و تجوید یک به یک حروف و حرکات را در درس های این كتاب به ترتيب بررسی می کنيم.


نظرات ارسال شده 0