دانلود کتاب ریاضی نهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب ریاضی نهم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلودکتاب ریاضی نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ریاضی پایه نهم می باشد. کتاب ریاضی نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ریاضی پایه نهم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی نهم به صفحه  کتاب های نهم مراجعه کنید .

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی پایه نهم می باشد که فایل کامل کتاب ریاضی نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

معرفی مجموعه

فعالیت

در شکل روبه رو (شکل مندرج در فایل دانلود)  شمارنده های طبیعی عدد ٦٠ را نوشته ایم و بین آنها شمارنده های اول را مشخص کرده ایم. شما هم شمارنده های 60 را که اول نیستند، در یک منحنی بسته قرار دهید.

کتاب ریاضی نهم

اگر شمارنده های طبیعی و اول عدد 60 یعنی 2،3 و 5 را در داخل دو آکلاد قرار دهیم و آن را با حروفی چون A یا B یا ... نام گذاری کنیم و بنویسیم A = {2,3,5} ؛ در این صورت یک مجموعه تشکیل داده ایم و به هریک از عددهای  2,3 و5  یک عضو مجموعه ی A می گوییم؛ پس مجموعه ی A دارای 3 عضو است.

شما شمارنده های مرکب عدد ٦٠ را به صورت یک مجموعه بنویسید و آن را B بنامید.

مجموعه ی شامل شمارنده های عدد 60 که نه اول باشند، و نه مرکب، چند عضو دارد؟ این مجموعه را نیز C بنامید و آن را نمایش دهید.

مجموعه ی D شامل همه ی شمارنده های دو رقمی 60 را تشکیل دهید؛ این مجموعه چند عضو دراد؟

از رضا و احمد خواسته شد تا مجموعه ی شامل 3 شمارنده ی زوج عدد 60 را تشکیل دهند. احمد نوشت : {4,6,10} و رضا نوشت : {6,10,12} به نظر شما چرا جوا ب های آنها باهم فرق دارد؟

نتیجه : عبارت هایی شبیه این عبارت، که مشخص کننده ی یک مجموعه ی معین ویکتا نباشد، مجموعه ای را مشخص نمی کند.

توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.

دانلود کتاب ریاضی نهم تیزهوشان

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی ریاضی نهم تیزهوشان می باشد. کتاب ریاضی نهم تیزهوشان چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی ریاضی نهم تیزهوشان استعداد های درخشان می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب ریاضی نهم تیزهوشان می باشد که فایل کامل کتاب ریاضی نهم تیزهوشان را در بخش دانلود دریافت نمایید.

مجموعه ها

یک گروه اجتماعی مجازی

مدتی بود که معلم ریاضی برای بالا بردن بازدهی کلاس و نشاط بیشتر، یک گروه اجتماعی مجازی درست کرده بود و تقریبا همۀ دانش آموزان کلاس عضوش بودند. در یک سرشب معمولی، تالار گفت و گو طبق معمول داغ بود. معلم هم هر چند دقیقه یک بار نظر مفیدی می داد تا اینکه  یکی از دانش آموزان متن زیر را فرستاد :

(شکل مندرج در فایل دانلود)

بعد از این بلافاصله تقریباً همه به تشویق و نظر دادن پرداختند، و جالب این بود که بعد از کمتر از نیم ساعت معلوم شد که این عکس به گروه ها و کانال های دیگر راه پیدا کرده و بیش از چند هزار بار مورد بازدید قرار گرفته است. در این بین یکی از دانش آموزان نظر داد که :

این خارجی ها حتی اعدادشون هم رو اصول هندسی درست شده

به دنبال آن نظرات دیگر آمد و آمد تا آنجا که نتیجۀ بحث به اینجا رسید:

به خاطر همینه که ما تو هندسه عقب موندیم !

تا ساعتی بحث ادامه پیدا کرد، تا اینکه طبق قانون همیشگی گروه،  در رأس ساعت ده شب، همه آف شدند. چیزی که در بین استیکرهای تشویق، تعجب و نظرات برای دقایقی نادیده گرفته شد، عدم حضور معلم ریاضی بود!

توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.


نظرات ارسال شده 2

ر
ریحانه

ممنونم خیلی عالیی بود تو جاهای دیگر و سایت های مختلف پیداش نکردم که اینجا بود سپاس??????????

ر
ریحانه

واقعا ممنونم من خیلی گشتم ولی نتوسته بودم کتاب ریاضی نهم را پیدا کنم و وقتی تونستم تو سایت شما این کتاب را دانلود کنم خیلی خوشحال شدم بازم ممنونم