کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی می باشد . کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی چاپ سال1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم معارف اسلامی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

مفهوم شناسی فرهنگ

ما بارها، واژه «   فرهنگ» را شنیده ایم و آن را به کار برده ایم. فرهنگ خانواده، فرهنگ آپارتمان نشینی، فرهنگ روستایی، فرهنگ ایرانی، فرهنگ اروپایی؛ جهان فرهنگی، انقلاب فرهنگی، مهندسی فرهنگی، تحولات فرهنگی و...، این واژه ها، از جمله واژگانی است که از طریق کتاب های درسی، رسانه ها و گفتگوهای روزانه با آنها آشنا شده ایم. به راستی معنای «فرهنگ» چیست و شما چه تصوری از مفهوم فرهنگ و مظاهر و مصادیق آن دارید؟

 

کتاب تحلیل فرهنگی یازدهم علوم و معارف اسلامی

تعریف لغوی فرهنگ فرهنگ

واژه ای فارسی و مرکب است که از دو جزء «فر» و «هنگ» تشکیل شده است.فر پیشوندی است که درمعنای جلو بالا بر وپیش به کار می رود وهنگ ازریشه اوستایی تنگا شده وبه معنی کشیدن وسنگینی ووزن می باشد .

تعریف اصطلاحی فرهنگ

برای فرهنگ تعاریف متعدد ومختلف بیان شده ومصادیق ومظاهر گوناگون ومتنوع درباره ی آن ذکر کرده اند ادبیان فیلسوفان جامعه شناسان هریک به گونه ای خاص فرهنگ را تعریف کرده وبه آن نگرسته اند .

برخی ازاین تعاریف عبارت اند از:

-فرهنگ به معنای ادب ،تربیت ،،دانش علم ،معرفت ،آداب ورسوم است .

-فرهنگ مجموعه ای پیچیده از دانش ها ،باورها ،هنرها ،قوانین ،اخلاقیات ،آداب ورسوم است که هر فرد ازجامعه خویش فرامی گیرد .


نظرات ارسال شده 0