کتاب اصول عقاید یازدهم

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی می باشد. کتاب اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب اصول عقاید یازدهم معارف اسلامی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کتاب اصول عقاید یازدهم

نیازهای برتر ما انسان ها یک دسته نیازهای طبیعی و غریزی داریم؛ مانند نیاز به آب، هوا، غذا و پوشاک. خداوند پاسخ به این نیازها را در جهان خلقت آماده کرده و راه آگاه شدن از آنها را به ما نشان داده است. اما  آیا نیازهای انسان منحصر به نیازهای طبیعی و غریزی او است؟ پاسخ به این سؤال زمانی روشن می شود که اندکی از سطح زندگی روزمره فراتر رویم و در افق بالاتری بیندیشیم

در این صورت، خود را با نیازهایی مهم تر روبه رو می بینیم. این نیازها به تدریج به دل مشغولی، دغدغه و بالاخره به سؤال هایی تبدیل می شوند که تا پاسخ آنها را نیابیم، آرام نمی گیریم. پاسخ صحیح به این نیازهای اساسی است که  سعادت انسان را تضمین می کند. برخی از این نیازها عبارت اند از: درک هدف زندگی: انسان می خواهد بداند «برای چه زندگی می کند؟» و کدام هدف 1 است که به زندگی اش معنا می بخشد و می تواند با اطمینان خاطر زندگی اش را صرف آن نماید؟

خداوند و  نیازهای برتر انسان دانستیم که انسان به تنهایی قادر به پاسخگویی به نیازهای برتر خود نیست؛اکنون این سؤال مطرح می شود که آیا خداوندی که در دستگاه عظیم خلقت، به نیازهای طبیعی و غریزی انسان پاسخ داده، او را در وادی نیازهای برتر و متعالی سرگردان رها کرده است؟


نظرات ارسال شده 0