کتاب اصول عقاید دهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب اصول عقاید دهم معارف اسلامی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب اصول عقاید دهم معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی اصول عقاید دهم رشته ی معارف اسلامی می باشد. کتاب اصول عقاید دهم معارف اسلامی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی اصول عقاید دهم رشته ی معارف اسلامی می باشد.

در ادامه بخش هایی از کتاب اصول عقاید دهم معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب اصول عقاید دهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

توانمندی های انسان

1. حواس

 وقتی به خاطرات دوران کودکی خود توجه می کنیم، درمی یابیم که اکثر آنها چیزهایی هستند که در آن روزها دیده یا شنیده ایم، یا لمس کرده و چشیده و بوییده ایم؛ به این ترتیب متوجه می شویم که اولین توانمندی ما برای درک خویش و جهان، حواس پنجگانه ما می باشد. ادراکات حواس پنجگانه، اساس دانش بشر است که به آن «شناخت حسی» گفته می شود. دامنه دانش محسوس به قدری گسترده است که تمام علوم تجربی را دربرمی گیرد؛  ما کوچک ترین موجودات تا بزرگ ترین آنها را در دنیا از این راه می شناسیم؛ بدین جهت است که شناخت حسی، فراگیرترین نوع شناخت برای بشر است.

کتاب اصول عقاید دهم

خداوند حکیم از ما خواسته است تا با بهره برداری صحیح از این نعمت بی نظیر و به کارگیری آن در جهت آشنایی هرچه بیشتر با نشانه های او، قدردان لطف او باشیم :

و الله اخرجکم من بطون امهاتکم لا تعلمون شیوا،

و جعل لکم السمع و الابصار و الافئده، لعلکم تشکرون.

خدا شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد، در حالی که هیچ نم یدانستید،

و به شما گوش و چشم و قلب عطا کرد تا مگر (دانا شوید و) شکر (این نعمت ها را) به جای آورید....


نظرات ارسال شده 0