دانلود کتاب احکام یازدهم معارف

درادامه مطلب می توانید دانلود کتاب احکام یازدهم معارف اسلامی سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید

دانلود کتاب احکام یازدهم معارف اسلامی

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی احکام یازدهم معارف اسلامی می باشد. کتاب احکام یازدهم معارف اسلامی چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی احکام یازدهم معارف اسلامی می باشد . در ادامه بخش هایی از کتاب احکام یازدهم معارف اسلامی می باشد که فایل کامل کتاب احکام یازدهم معارف اسلامی را در بخش دانلود دریافت نمایید.

کتاب احکام یازدهم معارف

اهمیت کسب حلال

 کار و تلاش برای تأمین نیازهای زندگی مورد سفارش اسلام است، اما باید از راه صحیح و به شکل حلال باشد؛ زیرا خوردن مال حرام انسان را از مسیر دین خارج می سازد و او را  پول و دنیا می گرداند. حتی اگر نماز بخواند و روزه بگیرد یا حج برود، عباداتش نیز قبول نمی شود؛ زیرا لباس و مکان نمازگزار وهزینه سفر حج باید از مال حلال باشد؛ لذا رسول خدا در روایت بالا فرمودند: کسب حلال مهم ترین عبادت است.

انواع معاملات حرام 

1) تقلب درکالا یا پول درغش درمعامله : از دیگر موارد معاملات حرام، فریب مشتری یا خریدار است غش درداد وستد به معنای آمیخته کردن جنس نامرغوب با مرغوب بدون اطلاع مشتری است مانند اضافه کردن آب در شیر آمیختن برنج بد با خوب مخلوط کردن روغن نباتی با روغن حیوانی .

2)   ربا: معاملات ربوی، در قرآن و روایات، از شدیدترین گناهان کبیره است. ربا به معنای زیادی ودر اصطلاح عبارت است ازدریافت بیش ازحق در داد وستد یا قرض .

همان طور که گرفتن ربا از دیگران حرام است قبول قرار داد ربوی ودادن ربا نیز با هر توجیه یا بهانه ای حرام است .

  3) تولید، توزیع، خرید و فروش مطالب گمراه کننده و باطل و یا غیرمجاز: شامل کتب نشریات نرم افزار فیلم های مبتذل آلبوم های موسیقی و دیگر محصولات فرهنگی که موجب شک واعتقادات دینی می گردد ......


نظرات ارسال شده 0