دانلود کتاب آمادگی دفاعی نهم

در ادامه مطلب می توانید کتاب آمادگی دفاعی نهم سال تحصیلی 1401-1400 را دریافت کنید.

دانلود کتاب آمادگی دفاعی نهم

پست دانلود کتاب های درسی این بخش شامل دانلود کتاب درسی آمادگی دفاعی پایه نهم می باشد. کتاب آمادگی دفاعی نهم چاپ سال 1401-1400 می باشد و شامل تمام فصل های کتاب درسی آمادگی دفاعی پایه نهم می باشد.

برای دانلود تمامی کتاب های درسی نهم به صفحه  کتاب های نهم مراجعه کنید .

در ادامه بخش هایی از کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم می باشد که فایل کامل کتاب آمادگی دفاعی نهم را در بخش دانلود دریافت نمایید.

امنیت

امنیت از مهم ترین نیازهای فطری و ضروری انسان است. یکی از مهم ترین دلایلی هم که باعث پیدایش سکونت گاه ها و شهرها شده، نیاز مشترک انسان ها به امنیت بوده است.

کتاب آمادگی دفاعی نهم

فعالیت (١ )

 ــ با اعضای گروه خود بحث کنید که چرا انسان های نخستین، غارها را به عنوان اولین محل زندگی خود انتخاب کردند؟ نتیجه گیری و یادداشت کنید.

ــ چرا در گذشته مردم یک روستا یا یک شهر در قلعه ای بزرگ زندگی می کردند؟ چرا آنان اطراف شهر خود برج و بارو (دیوار) می کشیدند؟ نتیجه گیری و یادداشت کنید.

موقعیت های زیر را درنظر بگیرید و اتفاقاتی را که ممکن است رخ دهد، پیش بینی کنید.

موقعیت (1 ) برای ایجاد امنیت بیشتر در منزل مسکونیتان چه راهکارهایی پیشنهاد می کنید؟

موقعیت (2 ) برای ایجاد امنیت در مدرسه چه اقداماتی را باید انجام داد؟

موقعیت (3) اگر پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس انتظامی یا کلانتری ها در جامعه حضور نداشته باشند! اگر روزی نیروهای مسلح کشور از مرزهای آبی، خشکی و هوایی کشورمان مراقبت نکنند! چه اتفاقاتی را پیش بینی می کنید؟

مفهوم امنیت

در ساده ترین تعریف، امنیت یعنی دور بودن از خطراتی که علیه منافع مادی (جان، مال، سرزمین و...) و ارزش های معنوی (دین، فرهنگ، اعتقادات و...) ما وجود دارد...

لینک های دانلود


نظرات ارسال شده 2

م
محمد ترقی

خیلی ممنون عالی است

A
Angle

عالی