نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم ( مهندس صحابی )

در ادامه مطلب می توانید جزوه نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم را دریافت کنید.

توضیح نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل جزوه نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم می باشد که توسط استاد صحابی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد جزوه نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف می باشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

غذا، ماده و انرژی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بدون خوردن صبحانه به مدرسه، پیاده روی یا ورزش کردن بروید! پس از مدت کوتاهی احساس گرسنگی و بی حالی به شما دست می دهد به طوری که توانایی کافی برای تمرکز، فکرکردن و انجام فعالیت های ورزشی را نخواهید داشت. در این حال با خوردن کمی غذا یا تکه ای شیرینی، سرحال خواهید شد زیرا بدن شما انرژی کسب کرده است. بدن ما برای انجام فعالیت های ارادی و غیرارادی گوناگون به ماده و انرژی نیاز دارد. برای نمونه هنگامی که قند خون  پایین باشد می توان با خوردن سیب یا نوشیدن شربت آبلیمو وعسل و هنگامی که بدن دچار کمبود آهن باشد می توان با خوردن اسفناج و عدسی بدن را به حالت طبیعی بازگرداند. توجه کنید که ارزش مواد غذایی در تأمین ماده و انرژی مورد نیاز بدن یکسان نیست.


نکات خط به خط شیمی یازدهم فصل دوم ( مهندس صحابی )

یکی از راه های آزادشدن انرژی مواد، سوزاندن آنهاست. سوخت هایی مانند گاز شهری، بنزین، الکل و زغال هنگام سوختن انرژی آزاد می کنند و این انرژی برای گرم کردن خانه، پخت و پز و نیز به حرکت درآوردن خودروها مصرف می شود. همچنین مواد غذایی مانند

آیا می دانید اسفناج و عدس، منبع غنی از آهن هستند و خوردن آنها از شما در برابر کم خونی محافظت می کنند......

نویسنده : مهیار صحابی
حجم : 13.03 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 3

A

بسیار عالی و مفید

s
shadow

بسیار خوب و کمک کننده بود

N
N

عالی