آزمون ریاضی دوم ابتدایی دی ماه

دانش آموزان عزیز در ادامه این مطلب میتوانید به بانک بزرگی از آزمون ریاضی دوم ابتدایی دی ماه دسترسی داشته باشید ، این سوالات میتوانند با تنوع و تعدادی که دارند شما را برای آمادگی در امتحانات پیش رو یاری کنند

نمونه سوالات املا هفتم

به روز رسانی آذر 99: [اضافه شدن نمونه سوالات دی 98]

املا و روش درست نوشتن واژه ها زیرمجموعه ای از ارزشیابی درس فارسی محسوب می شود. در همکلاسی برای پایه هفتم نمونه سوالات املا را از فارسی تفکیک کرده ایم.

در این صفحه نمونه سوال املای فارسی پایه هفتم را گرد آوری کرده ایم. این مجموعه نمونه سوالات شامل نمونه سوال نوبت اول املا هفتم و نوبت دوم آن می شود. 

امتحان املا معمولا به دو صورت برگزار می شود ، یا به صورت تقریری است که در این شیوه دبیر متنی را می خواند و دانش آموز باید متن خوانده شده را با توجه به درستی واژگان بنویسد و یا ممکن است متنی نوشته شده در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

در این شیوه دانش آموزان باید متن را از نظر املایی بررسی کرده و کلماتی را که غلط املایی دارند تصحیح کنند.

لازم به ذکر است امتحان املای پایانی در پایه هفتم به شیوه املای تقریری می باشد.

در هر نمونه سوال امتحان املا هفتم بخشی از متن املا آورده شده است. تصویری که در بالای هر نمونه سوال موجود است ، تصویری از نمونه سوالی است که دانلود می کنید.

emla-haftom

در ادامه بارم بندی و شیوه ارزشیابی املا هفتم را مشاهده می کنید که برگرفته از راهنمای ارزشیابی دفتر تالیف کتب درسی  و مربوط به سال تحصیلی 98-99 می باشد. بارم بندی مربوط به سال تحصیلی جاری یعنی سال 99-1400 هنوز منتشر نشده است. تا آن زمان دبیرانتان از همین بارم بندی استفاده خواهند کرد.

توجه داشته باشید که چنان چه در راهنمای ارزشیابی ذکر شده املای مستمر هميشه از درس خوانده شده، نيست و ميتوان از درسهای پيشين و حتي ديگر كتاب های درسي همان پايه نيز املا گفت.

در صورتی که به آرشیو کامل نمونه سوال‌های امتحانی هفتم در تمام دروس به همراه پاسخ نیاز داشتید، می‌توانید به صفحه نمونه سوالات امتحانی هفتم مراجعه کنید.

مجموعه نمونه سوال املا هفتم نوبت اول

تعدادی از سوالاتی که در نمونه سوالات املا نوبت اول مطرح شده است را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

-من با غرور و مهربانی و خشنود ی، باغ وصحرا را تماشا می كردم و در درخت ها و بوته ها می نگريسننتم.

-گويی با  هريك از آنان آشدايی ديريده دارم و با همة ساقه ها  سرسبز، رفيق و خويشاوندم.  

-همة آنچه در تحليل ها  دشمنان اين ملّت و اين كشور به عدوان نقطة مركز مشاهده می شود، اين است كه اين نسل جوان و پرشور و آيدده ساز را از راه های مختلف برای ساختن ايران آباد و آزاد و مومن و پاكيزه آيدده، ناتوان كنند. اما به رغم تلاش ها  دشمنان، واقعيت، عكس اين است.  

-الهی دلی ده که درکارتوجان بازیم جانی ده که کارآن جهان سازیم ،بینایی ده تا درچاه نیفتیم ،دست گیرکه دست آویز نداریم توفیق ده تا دردین استوارشویم.

-فرزندانم غرفه ی شکوه واعجاز زیبایی خلقت بودم که ناگهان نوازش لطیف وخنکی درلای انگشتان پاهای برهنه ام احساس کردم من باغرورومهربانی وخشنودی باغ وصحرا راتماشا می کردم .گویی باهریک ازآنان خویشاوندم.

-جوان و نوجوان چشمه جوشان نیرو واستعداد است. متخصصان ودانشمندان جهانی مجبورشده اند ؛اعتراف کنند که جوانان ماباپشتوانه ی ایمان وهمت وغیرت ،توانسته اند استعدادجوشان وپنهان خودراآشکار کنند.

مجموعه نمونه سوال املا هفتم نوبت دوم

تعدادی از سوالاتی که در نمونه سوالات املا نوبت دوم مطرح شده است را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.

-الهی دانایی ده که از راه نیفتیم، بینایی ده تا، در چاه نیفتیم.

-نسیم، مانند مادري مهربان و آدابدان، سرهاي نهالهاي جوان و بوتههاي نوزاد خویش را به نشانۀ احترام و وداع با من خم کرده بود.

-اگر نیروي جوانی و شادابی این دوره را با تفکّر و بصیرت همراه کنیم، به شکوفایی خواهیم رسید.


نظرات ارسال شده 0