نمونه سوال امتحانی فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول به همراه پاسخ تشریحی ( نمونه اول )

در ادامه مطلب می توانید نمونه سوال امتحانت فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول را به همراه پاسخ تشریحی دانلود کنید .

درباره نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول

در این مطلب امتحانی ، نمونه سوال فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول به همراه پاسخ تشریحی آماده شده است که در ادامه می توانید نمونه سوال  امتحانی فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول دانلود کنید.

برخی از سوالات مطرح شده در این امتحان به شرح زیر می باشد.


سوال1- دو متحرک با سرعت های 72 و 108 هم زمان از یک شهر به سمت شهر دیگری در فاصله ی 1200 متری حرکت می کنند. حداکثر فاصله ی این دو متحرک در طول مسیر چند متر می شود؟


سوال2- بالونی با سرعت 20 در حال بالا رفتن است. هنگامی که فاصله بالون از زمین 25 متر است، شخصی توپی را از داخل بالن رها می کند. تا لحظه برخورد توپ به زمین مسافت و جابجایی طی شده توسط توپ را بدست آورید.


سوال3- معادله مکان متحرکی در SI به صورت (فرمول موجود در برگه) = r می باشد، در لحظه ای که سرعت متحرک در راستای محور Xها صفر است، اندازه شتاب متحرک را بدست آورید.


نمونه سوال امتحانی فیزیک پیش دانشگاهی ریاضی نوبت اول به همراه پاسخ تشریحی ( نمونه اول )

سوال4- به جسمی به جرم 100Kg نیروی ثابت F در راستای قائم به طرف بالا وارد می شود. جسم از حال سکون با شتاب 5 به طرف بالا حرکت می کند و پس از 20s نیروی F حذف می شود:

الف)مقدار نیروی F را تعیین کنید.

ب) ارتفاعی که جسم بالا می رود، چند متر است؟


سوال5- توپی به جرم  1Kg را به طور افقی با سرعت 20 به یک دیوار می زنیم و توپ با سرعت افقی  10 برمی گردد. اگر زمان تماس توپ با دیوار 0/2 ثانیه باشد، متوسط نیروی وارد بر توپ از طرف دیوار چند نیوتن است؟


سوال6- یک دوچرخه سوار با بزرگی سرعت ثابت 10 در یک سطح افقی، دایره ای به شعاع 20 متر را طی می کند و جرم دوچرخه و دوچرخه سوار بر روی هم 80kg است. نیرویی که از طرف جاده به دوچرخه وارد می شود چند نیوتن است؟


سوال7- نوسانگری به معادله ی X(فرمول موجود در برگه) در حال نوسان می باشد چند ثانیه پس از شروع حرکت برای سومین بار انرژی جنبشی و پتانسیل آن برابر می گردد؟


نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 5.94 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

N
N

عالییییییثی