نمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی ( خرداد ماه )

در ادامه مطلب می توانیدنمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم را به همراه پاسخ تشریحی دریافت کنید.

توضیح نمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم

در این مطلب برای شما دانش آموزان عزیز،نمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی آماده شده است که در ادامه می توانید دانلود کنید. نمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم ویژه امتحانات خرداد می باشد.

برخی از سوالات مطرح شده در این امتحان به شرح زیر می باشد.

سوال 1- در واکنش های گازی با افزایش فشار تعادل در جهت تعداد مول گازی کمتر جا به جا می شود. در فرایند هابر چهار مول گازی در واکنش دهنده ها و دو مول گاز در فراورده وجود دارد،بنابراین افزایش فشار تعادل را در جهت رفت جا به جا می کند.

سوال 2- با ذکر دلیل مشخص کنید هر یک از نمکهای زیر در کدام دسته ی اسیدی، بازی یا خنثی قرار میگیرند ؟

(طبق نمک های مندرج در فایل دانلود  )


نمونه سوال امتحانی شیمی پیش دانشگاهی ریاضی نوبت دوم به همراه پاسخ تشریحی ( خرداد ماه )


سوال 3- با توجه به آبکاری یک قاشق آهنی توسط روکشی از فلز نقره به سوالات زیر پاسخ دهید: الف)این قاشق نقش کدام الکترود را دارد؟ ب)الکترود دیگر از چه جنسی است؟ پ)نیم واکنش های آندی و کاتدی را در این فرآیند مشخص کنید

پاسخ : الف) قاشقی که باید روکش فلزی روی آن ایجاد شود را به عنوان کاتد (قطب منفی) قرار می دهند. ب)فلزی که قرار است روی جسم مورد نظر بنشیند،یعنی فلز پوشاننده(آهن)را به عنوان آند (قطب مثبت) قرار می دهند...........


توجه ! در متن بالا جاهایی که به نمک مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر نمکی هایی است که در فایل داخل(pdf) موجود می باشد.



نویسنده : بچه های همکلاسی
حجم : 3.32 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 0