سوالات کنکور انسانی 99 همراه با کلید سازمان سنجش و پاسخنامه تشریحی هر درس

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور انسانی 99 داخل کشور (نظام قدیم آموزشی و نظام جدید) ، کلید اولیه سنجش همراه با تحلیل و پاسخنامه تشریحی هر درس

در سال‌های اخیر رقابت در کنکور انسانی نسبت به سال‌های گذشته سنگین‌تر شده است. در سال 99، کنکور انسانی 270 هزار نفر شرکت‌کننده داشت که این تعداد نسبت به سال گذشته بیشتر شده بود.

اگر داوطلب کنکور انسانی هستید، باید خود را به خوبی برای آزمونی که در پیش رو دارید، آماده کنید. در این میان خواندن و بررسی سوالات کنکور سال‌های گذشته می‌تواند به شما بسیار کمک کند.

ما در این صفحه دفترچه سوالات عمومی و تخصصی کنکور انسانی 99 را برای نظام جدید و نظام قدیم (داخل کشور) همراه با کلید اولیه سازمان سنجش و پاسخنامه تشریحی مربوط به هر درس (نظام جدید) را برای شما گردآوری کرده‎ ایم. همچنین تحلیل کوتاهی از سوالات کنکور مربوط به هردرس از آزمون را ارائه داده‌ایم.

دفترچه سوالات عمومی و اختصاصی کنکور انسانی 99 (نظام جدید ونظام قدیم)

در دفترچه سوالات عمومی کنکور انسانی باید به صد سوال از ادبیات فارسی،عربی، معارف و زبان انگلیسی جواب دهید و در مجموع 75 دقیقه برای پاسخ‌گویی به این سوالات زمان دارید.

پس از آنکه مهلت 75 دقیقه‌ای تمام شد. مراقبان جلسه دفترچه عمومی را از شما می‌گیرند و سپس دفترچه سوالات اختصاصی (دفترچه شماره دو) توزیع می‌شود.

دفترچه اختصاصی کنکور انسانی (دفترچه شماره دو) شامل 180 سوال از درس‌های ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، عربی، تاریخ، جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی است. به شما 165 دقیقه مهلت داده می‌شود تا به این 180 سوال پاسخ دهید.

سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 99

پاسخنامه کلیدی کنکورانسانی 99 نظام جدید

سازمان سنجش به طور معمول یک روز پس از برگزاری آزمون سراسری، کلید اولیه را منتشر می‌کند. در ادامه کلید سازمان سنجش را برای کنکور انسانی 99 نظام جدید- داخل کشور می‌بینید. پاسخنامه کلیدی نظام قدیم در بخش بعد آماده است.

:::::: برای دیدن نسخه باکیفیت پاسخنامه کلیدی در موبایل کلیک کنید ::::::

پاسخنامه کلیدی کنکور انسانی 99 - نظام جدید

پاسخنامه کلیدی کنکورانسانی 99 نظام قدیم

:::::: برای دیدن نسخه باکیفیت پاسخنامه کلیدی در موبایل کلیک کنید ::::::

پاسخنامه کلیدی کنکور انسانی 99 - نظام قدیم

تحلیل و پاسخنامه تشریحی فارسی عمومی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

زبان و ادبیات فارسی با ضریب 4 بالاترین ضریب را در میان سوالات عمومی کنکور دارد. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم ادبیات اثرگذارترین درس بین درس‌های عمومی آزمون سراسری است.

سوالات ادبیات در کنکور انسانی 99 نسبت به سال‌های گذشته سخت‌تر بود به خصوص سوالات مربوط به بخش‌های تاریخ ادبیات و قرابت معنایی. به طور معمول هرسال، نه تست از قرابت معنایی مطرح می‌شود. تسلط به تست‌های قرابت معنایی با تمرین و تکرار زیاد امکان‌پذیر است.

به طور کلی سوالات ادبیات به جند دسته کلی لغت و املا، آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات، دستور زبان و قرابت معنایی تقسیم می‌شود. تعداد سوالات مطرح شده از هر یک از مباحث گفته شده را در جدول زیر می بینید.

بودجه‌بندی سوالات ادبیات کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
معنی لغت 3
املا 3
تاریخ ادبیات 1
آرایه های ادبی 4
دستور زبان 5
قرابت معنایی 9

در زیر نموداری را می بینید که نتایج نظر سنجی از دانش آموزان کانون را در خصوص سطح سوالات ادبیات نشان می‌دهد. پاسخنامه تشریحی ادبیات کنکور انسانی نظام جدید را نیز می‌توانید از باکس دانلود انتهایی صفحه دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی ادبیات کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی عربی عمومی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

در تست‌های عربی عمومی کنکور 99 انسانی، تست‌های مربوط به ترجمه بیش از هر نوع تست دیگری به چشم می آمد. از مجموع بیست و پنج سوال عربی عمومی، ده سوال از نوع ترجمه بودند. در تست‌های ترجمه، عموما ترجمه صحیح یک جمله یا عبارت عربی از داوطلب خواسته می‌شود.

سوالات مربوط به ترجمه در کنکور انسانی 99 به نسبت سوالات دشواری بودند. بعد از ترجمه، سوالات مربوط به قواعد تعداد بیشتری تست را به خود اختصاص می‌دادند. برای تسلط به تست‌های قواعد، خواندن دقیق تمرین‌ها و مثال‌های خود کتاب درسی را از قلم نیاندازید.

به طور کلی سوالات عربی عمومی کنکور انسانی در یکی از دسته‌های ترجمه و تعریب، تحلیل صرفی و قواعد می‌گنجد. تعداد سوالات مربوط به هر بخش را در جدول زیر می‌بینید.

بودجه‌بندی سوالات عربی عمومی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
ترجمه 10
درک مطلب 4
تحلیل صرفی 3
قواعد 8

برخلاف سوال ادبیات، سوالات عربی عمومی کنکور 99 از لحاظ سطح سوالات مشابه سال‌های پیش بود. پاسخنامه تشریحی عربی عمومی کنکور انسانی 99 را از باکس انتهایی همین صفحه، دانلود کنید.

پاسخنامه تشریحی عربی عمومی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی معارف کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

در بین درس های عمومی کنکور پس از ادبیات بیشترین ضریب را معارف با ضریب سه دارد. نسبت به عربی و زبان شاید زدن تست‌های معارف برای عمده داوطلبین ساده تر باشد.

آیات و احادیث عمده تست‌های دین و زندگی را به خود اختصاص می‌دهند. چهارده تست از مجموع بیست و پنج تست دینی از کنکور انسانی 99 از آیات و احادیث بود.

سایر سوالات نیز سوالاتی متن محور بودند. منظور از متن محور بودن این نیست که دقیقا همان جملات کتاب به شما در حل تست‌ها کمک کند، بلکه باید مفهوم و برداشت صحیحی از متن کتاب های دین وزندگی داشته باشید.

در نمودار زیر، نتایج نظرسنجی از دواطلبین را در خصوص سطح سوالات دینی کنکور تجربی 99 می‌بینید. پاسخنامه تشریحی دینی مربوط به نظام جدید را نیز می توانید از باکس دانلود موجود بخش پایانی صفحه دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی دینی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی زبان کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

سوالات مربوط به گرامر، لغت، درک مطلب و کلوزتست ها (close test) از انواع سوالاتی هستند که در کنکور زبان مطرح می‌شوند.

close test به آن دسته از سوالاتی گفته می‌شود که داوطلب باید جای خالی در یک متن را با لغت و یا فعل مناسب پر کند. می توان این دسته از سوالات را در دسته سوالات مربوط به لغت و یا گرامر نیز جای داد.

برای موفقیت در سوالات مربوط به لغت، بهتر است به لغات کتاب‌های درسی هفتم تا نهم نیز علاوه بر کتاب‌های دهم تا دوازدهم خود مسلط باشید. تجربه نشان داده است که از لغاتی که در گذشته در کتاب‌های درسی خود خوانده‌اید نیز در سوالات زبان استفاده می‌شود. حتی هر سال چندین لغت خارج از کتاب‌های متوسطه اول و دوم داریم اما تعداد این لغات بسیار بسیار کم است.

بودجه‌بندی سوالات زبان کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
گرامر 4
لغت و واژگان 8
کلوزتست 5
درک مطلب 8

هر سال دو متن مربوط به درک مطلب در سوالات زبان مطرح می‌شود. معمولا سطح سوالات درک مطلب متوسط رو به بالاست.

پاسخنامه تشریحی زبان کنکور انسانی 99 را می‌توانید از باکس دانلود موجود در انتهای این مقاله دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی زبان کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

وجود اشتباه‌های تایپی زیاد، مساله‌ای بود که بیش از هرچیز دیگری در سوالات ریاضی کنکور انسانی 99 به چشم می‌آمد که امیدواریم در سال‌های بعد تکرار نشود. چرا که  به خودی خود زدن تست‌های ریاضی کنکور، دغدغه بسیاری از داوطلبین انسانی است.

از آنجا که بسیاری از داوطلبین در رشته انسانی، به ریاضی آنچنان که باید نمی‎رسند. بنابراین تسلط روی این درس وزدن تست‌های آن شما را نسبت به رقیبانتان جلو می‌اندازد. 

در جدول زیر تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث ریاضی را در کنکور انسانی 99 می‌بینید.

بودجه‌ بندی سوالات ریاضی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
عبارت‌های جبری 3
معادله درجه دوم 2
تابع 3
آمار 3
گزاره‌ها 1
احتمال 2
نمایش داده‌ها 2
الگوهای خطی و غیرخطی 3
مجموعه‌ها 1

پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکورانسانی 99 برای نظام جدید را در باکس دانلود موجود در انتهای همین صفحه قرار داده‌ایم. 

هرچند بسیار از داوطلبان سوالات ریاضی کنکور انسانی 99 را فراتز از حد انتظار سخت دانسته‌اند اما باید بگوییم از نظر مدرسین سوالات ریاضی در سال 99 با سال‌های گذشته از این نظر چندان تفاوتی نداشته است.

پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی اقتصاد کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

اقتصاد همچون ریاضی درسی است که خیلی به مذاق داوطلبین کنکور این رشته خوش نمی‌آید، اما یادتان باشد تک تک درس‌ها و تک تک تست‌های آزمون بر روی رتبه شما اثر گذار است، پس هیچ درسی را دست‌کم نگیرید.

سوالات درس اقتصاد به دو دسته کلی تست‌های محاسباتی و تست‌های حفظی و مفهومی تقسیم می‌شوند. می‌توانیم این نوید را به شما بدهیم که تست‌های محاسباتی اقتصاد بسیار مشابه هستند. بنابراین با تمرین و زدن تست زیاد در این درس می‌توانید درصد قابل قبولی کسب کنید.

در جدول زیر تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث اقتصاد را در کنکور انسانی 99 می‌بینید.

بودجه‌ بندی سوالات ریاضی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
تولید 3
شاخص‌های اقتصادی 3
پول 2
بازار سرمایه 1
فقر و توزیع درآمد 1
سوالات ترکیبی 5

نظرسنجی‌ها از داوطلبین در خصوص سطح دشواری سوالات اقتصاد در کنکور انسانی 99 نشان می‌دهد که داوطلبین مشکل چندانی با تست‌های اقتصاد کنکور نداشته‌اند.

پاسخنامه تشریحی اقتصاد کنکور انسانی 99 را از انتهای دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی اقتصاد کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

سوالات ادبیات کنکور انسانی در دفترچه عمومی بر مبنای کتاب زبان و ادبیات فارسی مطرح می‌شود در حالی که سوالات ادبیات  دفترچه اختصاصی بر مبنای کتاب علوم و فنون ادبی طرح می‌شوند. هر چند این دو درس کاملاً جدا از هم نیستند.

تست‌های ادبیات اختصاصی همان دسته‌بندی ادبیات عمومی را دارند با این تفاوت که در اینجا عروض و قافیه اضافه می‌شود اما در عوضی تستی از دستور زبان نداریم. 

در جدول زیر تعداد سوالات مطرح شده از هر مبحث علوم و فنون ادبی را در کنکور انسانی 99 می‌بینید.

بودجه‌ بندی سوالات ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
تاریخ ادبیات 4
آرایه های ادبی 7
عروض و قافیه 9
قرابت معنایی 5

تست‌های مربوط به املا و واژگان نیز در ادبیات اختصاصی مطرح می‌شوند اما در سال 99 برخلاف سال‌های قبل از این بخش تستی دیده نشد.

در بخش قرابت معنایی تمامی سوالات مطرح شده در کتاب درسی آمده بودند. سوالات مربوط به آرایه های ادبی نیز در سطح متوسطی قرار داشتند. اما در مجموع از دید داوطلبین سوالات علوم و فنون چندان ساده نبودند.

پاسخنامه تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 را می‌توانید از باکس دانلود انتهای صفحه، دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی عربی اختصاصی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

هرچند دانش‌آموزان رشته انسانی تنها یک کتاب درسی عربی دارند اما باید در دو بخش جداگانه به سوالات این درس پاسخ دهند؛ یکبار در دفترچه سوالات عمومی و باردیگر در دفترچه سوالات اختصاصی کنکور. 

سوالات عمومی عربی برای دانش‌آموزان انسانی به نسبت ساده‌تر است اما سوالات عربی اختصاصی دشوارتر است و پیچیدگی بیشتری دارد.

در عربی اختصاصی با متن‌های درک مطلب مواجه هستید. در بخش ترجمه نیز حواستان باید متوجه جزئیات متن و یا عبارت باشد.

در نمودار زیر نتایج نظرسنجی از دواطلبان کنکور انسانی 99 را نسبت به دشوار بودن سوالات اختصاصی عربی می‌بینید.

پاسخنامه تشریحی عربی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی تاریخ و جغرافیا کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

تاریخ و جغرافیا در کنکور انسانی هر کدام 15 سوال و در مجموع سی سوال دارند. مهلت پیشنهادی به مجموع سوالات این دو درس نیز 25 دقیقه است.

تست‌های تاریخ نسبت به آزمون سال گذشته تفاوت چندانی نداشت اما در مورد جغرافیا اینگونه نبود. به نظر بسیاری از دواطلبین سوالات جغرافیا 99 سخت بود هرچند که تمام تست‌های این درس در محدوده کتاب درسی بود. 

در جدول زیر تعداد سوالات مطرح شده از کتاب‌های درسی تاریخ و جغرافیا در هر پایه را می بینید.

تعداد سوالات مربوط  به کتاب تاریخ و جغرافیای هر پایه در کنکور انسانی 99 
جغرافیای دهم 6
جغرافیای یازدهم 3
جغرافیای دوازدهم 6
تاریخ دهم 6
تاریخ یازدهم 4
تاریخ دوازدهم 5

نکته جالب توجه در خصوص سوالات تاریخ و جغرافیا این بود که تعداد سوالات مطرح شده از پایه دهم در هر دو درس نسبت به سایر پایه‌ها بیشتر بود.

پاسخنامه تشریحی تاریخ و جغرافیایی کنکور انسانی 99 نظام جدید را از بخش پایانی همین صفحه می‌توانید دانلود کنید.

پاسخنامه تشریحی تاریخ و جغرافیایی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

اگر فکر می‌کنید جامعه‌شناسی درسی حفظی است باید بگوییم که کاملاً اشتباه می‌کنید. این درس را باید بفهمید، سوالات مربوط به این درس در کنکور نیز بیشتر سوالاتی مفهومی هستند.

خواندن سطحی و یا حفظ مطالب کتاب بدون فهم آن‌ها در زدن تست‌های این درس به شما کمکی نخواهد کرد. زدن تست‌های زیاد و تمرین مکرر باعث تسلط بیشر شما بر سوالات جامعه شناسی خواهد بود.

البته در کنکور 99 سوالات جامعه شناسی چندان سخت و دشوار نبودند و تنها با کمی تسلط به این درس و مفاهیمش می‌توانستید به سوالات آن پاسخ دهید.

بودجه‌ بندی سوالات علوم اجتماعی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
پدیده‌های اجتماعی 2
تحولات هویتی جهان اجتماعی 2
جهان های اجتماعی 1
فرهنگ جهانی 2
نظام نوین جهانی 4
بیداری اسلامی 1
علوم اجتماعی در جهان اسلام 1
جامعه شناسی دوازدهم 6
سوالات ترکیبی 1

منظور از سوالات ترکیبی، سوالاتی هستند که دو یا چند بحث از مباحث فوق را باهم در برمی‌گیرند.

نمودار زیر نتایج نظرسنجی از دانش‌آموزان کانونی در خصوص میزان سختی سوالات علوم اجتماعی در کنکور انسانی 99 است. پاسخنامه تشریحی این درس را از بخش پایانی این صفحه دانلود کنید.

پاسخنامه تشریحی علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

فلسفه و منطق در کنکور انسانی از هم تفکیک نشده‌اند اما سوالات مربوط به هر درس پشت‌ سرهم است. در ابتدا با نه سوال از منطق مواجه می‌شوید و بعد 16 سوال از فلسفه را دارید.

به طور کلی سوالات منطق را می‌توان به نوعی درک مطلب دانست. عبارتی بیان می‌شود و سپس قدرت تشخیص شما و برداشتتان از آن عبارت و یا مثال‌هایش سنجش می‌شود.

سوالات درس فلسفه نیز بیشتر به صورت مفهومی و استدلالی است.

تعداد سوالات مربوط  به فلسفه و منطق هر پایه در کنکور انسانی 99 
منطق 9
فلسفه یازدهم 6
فلسفه دوازدهم 10

نتایج نظرسنجی از دانش‌آموزان کانونی در خصوص میزان سختی سوالات فلسفه و منطق را در ادامه می بینید. پاسخنامه تشریحی این درس را از بخش پایانی این صفحه دانلود کنید.

پاسخنامه تشریحی فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 نظام جدید داخل کشور

تحلیل و پاسخنامه تشریحی روانشناسی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

به نظر بسیاری از متقاضیان و مشاوران رشته انسانی، سوالات روانشناسی کنکور انسانی 99 نسبت به سایر درس‌های این رشته ساده‌تر بودند. به طوری که با تسلط نسبی به کتاب می‌شد به راحتی درصد قابل قبولی را در آزمون کسب کرد.

تعداد سوال مطرح شده از هر مبحث روانشناسی در کنکور انسانی 99 را در جدول زیر می‌بینید.

بودجه‌ بندی سوالات روانشناسی کنکور انسانی 99
نوع مبحث تعداد سوال
روانشناسی تعریف و روش 4
روانشناسی رشد 3
احساس، توجه و ادراک 2
حافظه و علل فراموشی 3
حل مسئله 2
تصمیم گیری 4
انگیزه و نگرش 2

روانشناسی را همچون جامعه شناسی به صورت مفهومی بخوانید تا بتوانید درصد بالاتری در آزمون این درس کسب کنید. پاسخنامه تشریحی رروانشاسی کنکور انسانی 99 نظام جدید را از باکس دانلود دریافت کنید.

پاسخنامه تشریحی روانشناسی کنکور انسانی 99 داخل کشور نظام جدید

لینک های دانلود

دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

کنکور انسانی 99 نظام جدید - دانلود سوالات عمومی

کنکور انسانی 99 نظام جدید - دانلود سوالات اختصاصی

دانلود دفترچه سوالات کنکور انسانی 99 (نظام قدیم)

کنکور انسانی 99 نظام قدیم - دانلود سوالات عمومی

کنکور انسانی 99 نظام قدیم - دانلود سوالات اختصاصی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی ادبیات کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات کنکور انسانی 99 

 

دانلود پاسخنامه تشریحی عربی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی عربی کنکور انسانی 99

دانلود پاسخ تشریحی عربی کنکور انسانی 99-پاسخ‌ها از حسین رضایی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی معارف کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی دینی کنکور انسانی99- پاسخ‌ها از سکینه گلشنی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی زبان کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی زبان کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از مهدیان

دانلود پاسخ تشریحی زبان کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از پریسا شهابی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی ریاضی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی ریاضی کنکور انسانی 99- پاسخ ها از حامد عالیخانی

دانلود پاسخ تشریحی ریاضی کنکور انسانی 99

 

دانلود پاسخنامه تشریحی اقتصاد کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی اقتصاد کنکور انسانی 99- پاسخ‌ها ازمعین افسر

 

دانلود پاسخنامه تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از عالی‌نژاد

دانلود پاسخ تشریحی ادبیات اختصاصی کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از وحید رضازاده

 

دانلود پاسخنامه تشریحی تاریخ کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی تاریخ کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از میلاد هوشیار 

 

دانلود پاسخنامه تشریحی جغرافیا کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخ تشریحی جغرافیا کنکور انسانی 99- پاسخ‌ها از محمدعلی خطیبی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخنامه تشریحی علوم اجتماعی کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از عرفان میرزایی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخنامه تشریحی فلسفه و منطق کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از مصطفی احمدی

 

دانلود پاسخنامه تشریحی روانشناسی کنکور انسانی 99 (نظام جدید)

دانلود پاسخنامه تشریحی روانشناسی کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از فاطمه صادقی

دانلود پاسخنامه تشریحی روانشناسی کنکور انسانی 99 - پاسخ‌ها از مهسا عفتی


نظرات ارسال شده 0