درسنامه فصل پنجم فیزیک دهم ریاضی ترمودینامیک ( استاد گنجی )

در ادامه مطلب می توانید درسنامه فصل پنجم فیزیک دهم ریاضی ترمودینامیک را دریافت کنید.

درباره درسنامه فصل پنجم فیزیک دهم

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل پنجم فیزیک دهم ریاضی ترمودینامیک میباشد که توسط استاد گنجی  تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل 5 فیزیک دهم ریاضی ترمودینامیک میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در جزوه فصل پنجم فیزیک دهم به شرح زیر است :

انرژی درونی

به مجموع  انرژی ذرات تشکیل دهنده ی ماده انرژی درونی گفته می شود .این انرژی غالبا به صورت گرما ظاهر می شود باید توجه داشته باشید که انرژی شیمیایی یا .... نیز در ذرات مواد است ولی به آن ها انرژی درونی گفته نمی شود وقتی توپی در حال حرکت بعد از مدتی متوقف می شود انرژی جنبشی آن به انرژی درونی تبدیل شده است وقتی دست های خود را مالش می دهید بعد از مدت موتاهی احساس گرما می کنید علت این امر این است که انرژی شما به انرژی درونی تبدیل شده است .اگر به دو ذره یا انرژی کتفاوت نگاه کنید مشاهده می کنید که ذره  یدارای انرژی درونی بیشتر دارای جنب وجوش بیشتری است .

درسنامه فصل پنجم فیزیک دهم ریاضی ترمودینامیک ( استاد گنجی )

ماشین گرمایی

ماشین گرمایی در طی یک چرخه ترمودینامیکی که جهت آن در نمودار P-V ساعت گرد است مقداری گرما را از یک محیط با دمای بالا (چشمه ی گرم) می گیرد وپس از انجام کار روی محیط بقیه ی گرما را به یک محیط با دمای پایین چشمه سرد می دهد .

(طبق شکل مندرج در فایل دانلود )



توجه ! در متن بالا جاهایی که به شکل های مندرج در فایلِ دانلود اشاره شده است، بیانگر شکل هایی است که در فایل دانلود (pdf) موجود می باشد.

نویسنده : محمد گنجی (فیزیک)
حجم : 2.68 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

م
مرتضی

عالی بسیا خوب بود