درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی ( استاد گنجی )

در ادامه مطلب می توانید درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی را به طور رایگان از همکلاسی دریافت کنید.

توضیح درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی میباشد که توسط استاد گنجی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی و همین طور نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

سوی میدان در داخل پیچه

چهار انگشت دست راست را به صورت بسته نگاه دارید سپس چهار انگشت دست راست را درسوی جریان وبه دور محیط حلقه قرار دهید انگشت شست سوی میدان را در مرکز حلقه نشان خواهد داد


درسنامه فصل سوم فیزیک یازدهم ریاضی ( استاد گنجی )


نکته : اگر سوی میدان حاصل از حلقه به طرف بیرون تیغه باشد آن سر تیغه قطب N خواهد بود (با اتکا به اینکه خط میدان از قطب N خارج می شود )در غیراین صورت قطب  Sخواهد بود .

خاصیت مغناطیسی مواد

اتم ها ومولکول های ماده به تنهایی یک آهن ربا می باشند که به دو قطبی مغناطیسی معروفند به عبارتی خاصیت مغناطیسی یکی از ویژگی های مواد بوده وبسته به نوع آرایش آن ها مواد از لحاظ مغناطیسی به سه دسته کلی فرو مغناطیسی پارا مغناطیس ودپا مغناطیس طبقه بندی می شوند .

مواد فرو مغناطیس

در این مواد دو قطبی های مغناطیسی در قسمت های مجزایی به نام حوزه مغناطیسی هم جهت می باشد اما سمت گیری هرحوزه های دیگر متفاوت است گونه ای که در کل ممکن است اثر یک دیگر را خنثی کرده وماده خاصیت آهن ربایی نداشته باشد .مثل آهن ،نیکل ،کبالت ،مواد فرو مغناطیس دردو نوع فرو مغناطیس نرم وفرو مغناطیس سخت می باشند .


نویسنده : محمد گنجی (فیزیک)
حجم : 4.42 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 1

د
دیری

ممنون .خسته نباشید