درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی فشار و ویژگی های فیزیک مواد ( استاد گنجی )

در ادامه مطلب می توانید درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی فشار و ویژگی های فیزیک مواد را دریافت کنید.

توضیحات درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی فشار و ویژگی های فیزیک مواد میباشد که توسط استادگنجی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی فشار و ویژگی های فیزیک مواد و همینطور درسنامه ، تست و نمونه سوالات مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در درسنامه فصل 3 فیزیک دهم تجربی به شرح زیر است :

حالت های مختلف ماده :

الف) گاز : فاصله ی مولکول ها ازهم نسبت به حالت های جامد ومایع بیش تر است حدود چند ده برابر مولکول ها می توانند آزادانه حرکت کنند .

ب) مایع: فاصله ی مولکول ها در مقایسه با گازبسیار کم تر است در حدودیک انگستروم است  مولکول ها به راحتی به راحتی به اطراف حرکت می کنند وروی هم می لغزند .

 ج)جامد: فاصله ی مولکول ها مانند فاصله ی آن ها در مایع است مولکول ها نمی توانند آزادانه حرکت کنند وتنها در جای خود یک حرکت نوسانی بسیار کوچک دارند.

درسنامه فصل سوم فیزیک دهم تجربی فشار و ویژگی های فیزیک مواد ( استاد گنجی )

علت این که چرا یک ظرف نوشابه ی پلاستیکی در بسته ی خالی را می توتن متراکم کرد ولی در حالی که ظرف پر از آب است نمی توان متراکم کرد را با توجه به فاصله ی مولکول ها در حالت گاز ومایع توجیه می شود .

وقتی یک قطره ی جوهر را داخل آب می اندازیم پس از مدتی تمام آب رنگی می شود این ویژگی مایع که مولکول ها می توانند به راحتی به اطراف حرکت کنند وروی هم بلغزند این امر را توجیه می کند. وقتی یک لیوان پر از آب را کج می کنیم وآب از آن می ریزد با این ویژگی از مولکول ها ی مایع که به راحتی روی هم می لغزند قابل توجیه است .

نویسنده : محمد گنجی (فیزیک)
حجم : 2.9 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 5

F
FATEMEH

در سطح متوسط و خوب بود

N
N

very good

N
N

بهترین جزوه فیزیکیه که تاحالا دیدم

N
N

عالی بود

N
N

عالی