درسنامه فصل سوم شیمی یازدهم ( استاد زارع )

در ادامه مطلب می توانیددرسنامه فصل سوم شیمی یازدهم را به طور رایگان از همکلاسی دریافت کنید.

توضیح درسنامه فصل سوم شیمی یازدهم

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل سوم شیمی یازدهم میباشد که توسط استاد زارع تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل سوم شیمی یازدهم می باشد که دانش آموزان رشته ریاضی و تجربی می توانند از آن استفاده نمایند 

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه فصل 3 پوشاک نیازی پایان ناپذیر به شرح زیر است :

نکات مقدماتی فصل:  

1-خداوند یکتا و آفریدگار هستی، جانوران را با پوشش هایی مانند پشم، پر، فلس و... آفریده است

2- سیر تحول پوشش انسانها:

انسان با بهره مندی از هوش و تجربه های برگرفته از طبیعت توانست نخستین پوشش خود را از پشم مو وپوست جانوران تهیه کند -----> با گذشت زمان از بافت های گیاهی نیز برای پوشش خوداستفاده کرد -----------> با تشکیل جوامع بشری، پوشش انسان ها افزون بر پیشرفت و تبدیل شدن به صنعتی به نام پوشاک، دچار تنوع و گوناگونی شد.


درسنامه فصل سوم شیمی یازدهم ( استاد زارع )


3-امروزه پوشاک به شرایط آب و هوایی، فرهنگ، آداب و رسوم، باورهاا و... در هار جامعه بستگی دارد.

انسان در طول تاریخ، همواره به دنبال تهیۀ پوشاک مناسب بوده است. پوشاک افزون بر پوشش بدن، در تمدن بشری نقش بزرگی داشته است.

نکته طلایی: نوع پوشاک در هر قوم، نشان دهنده توانایی و مهارت دستی، هنر، تصاویرگری، داناش، فناوری و نیز آداب و رسوم آن قوم است.

پوشاک، بدن را در برابر عوامل محیطی گوناگون مانند سرما و گرما، نور خورشید، باران، تگرگ، گزند حشرات و... نیز محافظت می کند. برای مثال کلاه لبه دار، سر و صورت را در برابر تابش نور خورشید و آفتاب سوختگی و نیز پوشیدن کفش، پاها را در برابر خاک، سنگ، اشیای ساخت، سردی و داغی زمین محافظت می کند

نویسنده : علیرضا زارع
حجم : 9.43 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 2

.
.

خیلی ممنونم ازتون

ن
نگار

استااد شما فوقالعاده ایید