درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی کار و انرژی ( استاد گنجی )

در ادامه مطلب می توانید درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی کار و انرژی را دریافت کنید.

درباره درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی کار و انرژی میباشد که توسط استاد گنجی تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی کار و انرژی و همینطور درسنامه مختلف میباشد.

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

  • انرژی جنبشی 

به انرژی اجسام متحرک (که صرفا به خاطر حرکت باشد )انرژی جنبشی می گویند .هرجسم متحرکی علاوه برانرژی دیگر (شیمیایی پتاسیل گرانشی و.....) که ممکن است آن ها را داشته باشد دارای انرژی جنبشی نیز می باشد .

دراین رابطه m جرم جسم متحرک بر حسب کیلوگرم وv سرعت آن بر حسب متر بر ثانیه می باشد بدین ترتیب k بر حسب ژول به دست می آید که بیان گر مقدار انرژِی جنبشی متحرک است .


درسنامه فصل دوم فیزیک دهم تجربی کار و انرژی ( استاد گنجی )



انرژی شیمیایی 

بدن ما برای انجام فعالییت های روزانه ورشد ونموخود نیاز به انرژی دارد خودروهایی که ما را جابجا می کنند نیاز به انرژی دارند این انرژی ازطریق غذا وسوخت تامین این انرژی درطی یک فرآیند واکنش شیمیایی به انرژی قابل استفاده برای ما و.....تبدیل می گردد.

در مولکول های مواد مقداری انرژی ذخیره شده است که صرفا طی فرآیند شیمیایی آزاد می شود به این انرژی انرژی شیمیایی می گویند .

پکای انرژی شیمیایی کیلوژول بر گرم است که مصرف مقدار انرژی شیمیایی ذخیره دریک گرم غذا یاسوخت می باشد.اگر این انرژی با e نشان دهیم مقدار انرژی ذخیره شده در m گرم ماده شیمیایی (غذا پاسوخت )به کمک رابطه ی مقابل محاسبه می شود .

E=m.e 

eانرژی شیمیایی  ذخیره شده در یک گرم ماده کیلوگرم بر گرم وm مقدار ماده بر حسب گرم g می باشد دراین صورت Eانرژی شیمیایی  کل ماده بر حسب KJ می باشد .

نویسنده : محمد گنجی (فیزیک)
حجم : 5.83 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 6

a
aaa

عالیه و از هر نظر کامله دمتون گرم //

M
M

خیلی خوبه است ممنون

N
N

عالیه دانلود کنید

N
N

خیلی خوبه عالیه

N
N

خوبه... در اصل عالیه دان کنید

N
N

عالی