درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی اندازه گیری ( استاد گنجی )

در ادامه مطلب می توانید درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی اندازه گیری را دریافت کنید.

درباره درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی

جزوه ای که در ادامه مشاهده میکنید ، جزوه ی کامل درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی اندازه گیری میباشد که توسط استاد گنجی  تهیه و تالیف شده است و شامل توضیحات کاملی در مورد درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی اندازه گیری و همینطور درسنامه مختلف میباشد. در این درسنامه کلیه مطالب و جزئیات مربوط به مباحث فصل اول فیزیک دهم توضیح داده شده است

برخی از قسمت های مطرح شده در این جزوه به شرح زیر است :

اندازه گیری وکمیت 

در محیط پیرامون برخی از ویژگی های مانند زیبایی یا مهربانی قابل اندازه گیری نمی باشند اما برخی از ویژگی ها مانند سنگینی وسبک وپا بلندی وکوتاهی می توان یک روش اندازه گیری مورد توافق همگان تعریف کرد وآن ها را اندازه گیری کرد .

ویژگی ای که بر اساس ارائه ی یک روش اندازه گیری مورد توافق همگان قابل اندازه گیری است کمیت نامیده می شود .


درسنامه فصل اول فیزیک دهم تجربی اندازه گیری ( استاد گنجی )

یکای (واحد)اندازه گیری 

مقدار مشخصی از هر کمیت را به عنوان مقیاس اندازه گیری آن کمیت انتخاب می کنند که به آن یکا یا اندازه گیری آن کمیت گفته می شود .

اندازه گیری هر کمیت با این صورت انجام می شود که مقدار آن کمیت چند برابر مقداری است که به عنوان یکا یا اندازه گیری برای آن کمیت در نظر گرفته شده است .

برای آن که رقم های حاصل از اندازه گیری های مختلف یک کمیت با هم یکی باشند دانشمندان توافق کرده اند که برای هرکمیت یکای معینی تعریف کنند .یکای هرکمیت باید به گونه ای انتخاب شود که در شرایط فیزیکی تعیین شده تغییر نکند وهمواره در دسترس باشد .

مجموعه یکاهای مورد توافق بین المللی را به اختیار یکاهای SI می نامند .

نویسنده : محمد گنجی (فیزیک)
حجم : 3.46 مگابایت
منبع : همکلاسی

نظرات ارسال شده 4

N
N

عالی

N
N

عالیه

N
N

خیلی عالیه

N
N

awliii